Gjest Gjest_mamma_* Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Jeg hadde -la lykke gro som gresset bak do, V LEV L har dere andre forslag? jeg vet det var en tråd for en stund siden om det samme, men ingen ting kom opp da jeg søkte
angeleyes Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Å vi hadde mange forskjellige! Husker ikke så mange for øyeblikket, men vi skrev i alle fall: - Adressen min er som før, opp en trapp og inn en dør - Når du blir gammel og ingen vil ha deg, sett deg på taket og la kråka ta deg! -Jeg tok en pinne og ripet et minne, det ble en flekk som aldri går vekk. -Roser er røde, fioler er blå, druer er søte, og du er likeså. -Hvis du møter en ku på din veg, så dra den i halen og hils den fra meg
angeleyes Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Kom på en til: - Mor sin unge, far sin skatt hele husets apekatt
hjertesukka Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 -Når berg og dal oss skiller og du meg ikke ser så husk at det var #...# som disse linjer skrev. Jeg vedder ei krone på at #...# blir ei søt lita kone. Elsk din mann og stopp hans hoser da vil du vandre på røde roser.
Gjest Gjest_Lillemor_* Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Under palmer og bananer satt en gammel indianer. Og han tenkte slik som så: Kommer ikke (sett inn navn) nå? -------------- Som hvite svaner på havets bølge vil hell og lykke deg alltid følge
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #6 Skrevet 5. juni 2009 dette var min favoritt som liten: ingen vet hvor haren hopper ingen vet hvor #..# stopper haha, vet ikke helt hvorfor, kanskje det var haren :-)
Phaedra Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Er en blomst nær ved å visne, den forfriskes kan igjen. Og et hjerte som vil briste, det kan trøstes av en venn. U 4 --> v Lev l
Gjest Faerie Skrevet 5. juni 2009 #9 Skrevet 5. juni 2009 Tygg Toy Til Tannlegen Skrevet med en STOR T slik at forbokstaven ble den samme for alle ordene.
Leanne Skrevet 6. juni 2009 #10 Skrevet 6. juni 2009 Jeg ønsker det alt godt, men ikke unger som Knoll og Tott. Du _____, du _________, Du er ikke grei, du tisser i buksa og skylder på meg Den var jo sååååååå morsom!! Tisse i buksa
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #11 Skrevet 6. juni 2009 Elsk din mann og stopp hans hoser da vil du vandre på røde roser. Jeg pleide å bruke den samme, men med et vers til: Men det med roser er bare tull, så la ham gå der med store hull!
Gjest minnebok-skriver Skrevet 6. juni 2009 #12 Skrevet 6. juni 2009 Bjørken har ingen roser på sin gren, men satt du der så hadde den én. Noen liker kaffe, noen liker te men N.N. liker best å sitte på guttenes kne. N.N. er som eplegrøt, stundom sur og stundom søt.
Gjest Emera Skrevet 6. juni 2009 #13 Skrevet 6. juni 2009 7 + 7 = 14 kjæresten venter i porten. Ute skinner solen mens XX går til skolen Til skolen må hun vandre for det gjør alle andre XX opp XX ned XX er et rosentre På et lite bakkehell satt en liten gutt en kveld Snudde hodet stadig om for å se om XX kom Puss din tann så godt du kan så får du deg en vakker mann Hva er månen uten solen? Hva er Nansen uten polen? Hva er Glomma uten vann? Hva er XX uten mann? En opp og to i mente XX er ei grei jente Alle liker pølse, alle liker grøt alle liker XX for hun er så søt
Black Eyed Susan Skrevet 7. juni 2009 #14 Skrevet 7. juni 2009 Her var det mye kjent En til: Jeg ønsker på din bryllupsdag at du skal knekke halsen, jeg mener ikke halsen din, men halsen på en flaske vin! og, Lille xx tar en kopp; mamma skal jeg vaske opp? Mamma sier; uten deg, kan jeg ikke greie meg! og ikke minst: Roser er røde, fioler er blå - Druer er søte og du er like så!
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #15 Skrevet 7. juni 2009 Tro ikke alt hva du hører Si ikke alt hva du vet Da sparer du mange bører på sinn og samvittighet ---------------------------- Jeg ønsker deg alt som er godt på jord, hva mere kan jeg ønske med 17 ord?
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #16 Skrevet 7. juni 2009 Jeg binder en krans av gode minner og midt i ringen jeg Anne finner. Jeg kan ikke dikte, jeg kan ikke spå, men et lite minne kan du vel få. I himmelen fins det engler, på jorden fins det ei. For der er bare trollunger og en av dem er deg. Når du plukker røde roser, plukk da også en til meg. Når du teller dine venner, glem da heller aldri meg. Roser, roser om deg gror. Vet du hva jeg om deg tror? Bedre jente finnes ei. Dette minnet er fra meg. Jeg fant en gang en rose på livets landeveg. Jeg så litt på den rosen, tenk- rosen det var deg! Vær aldri sur og gretten, aldri redd og skvetten, da vil du langt i verden nå og mange gode venner få Hold vennskap med mange, men troskap med få. For det er ikke alle som er til å stole på.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2009 #17 Skrevet 7. juni 2009 Rettsindighet er en sjelden evne; det er ikke bare å straffe og hevne. Det gjelder meget mer å forstå de andre. De må du tenke på. Tenk på en annen som deg selv; da vil det gå dere begge vel! Alt hva ditt hjerte eier av glade og varme ord. Dryss det langs livets veier, da gror det i dine spor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå