Kara W Skrevet 4. juni 2009 #1 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg har tenkt flere ganger at det kan være lurt å være med i en fagforening. Men hvordan finner man ut hvilken man skal bli med i? Jeg har fått rådet om å bli med i den samme som kollegaene mine, men jeg jobber på et lite kontor hvor ingen andre er medlemmer av noe som helst. Hvordan ser sjefer på det om en ansatt plutselig blir med i en fagforening? Hva kan egentlig i en fagforening gjøre for meg? På nyhetene hører man mest om lønnsforhandlinger, men jeg føler ikke at jeg trenger noen andre til å forhandle om min lønn. Tenkte det mest kunne være en fin sikkerhet dersom noe skulle skje. Jeg jobber med regnskap og administrasjon. Noen som kan anbefale meg en fagforening, evt. hvor jeg kan finne mer informasjon om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 4. juni 2009 #2 Del Skrevet 4. juni 2009 Hvilken utdanning har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kara W Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #3 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg er egentlig utdannet klesdesigner. Har et yrkesdiplom fra utlandet. Jeg jobber for tiden på en bachelor i økonomi, men det er mange år til den er ferdig. Er fagforeningen avhengig av hvilken utdannelse man, og ikke yrket? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 4. juni 2009 #4 Del Skrevet 4. juni 2009 Jeg er egentlig utdannet klesdesigner. Har et yrkesdiplom fra utlandet. Jeg jobber for tiden på en bachelor i økonomi, men det er mange år til den er ferdig. Er fagforeningen avhengig av hvilken utdannelse man, og ikke yrket? Nei, ikke nødvendigvis. Denne er kanskje for deg?http://www.handelogkontor.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #5 Del Skrevet 4. juni 2009 Vil tro Handel og Kontor (HK) er den rette fargforening for deg. Hva annet en lønn de kan hjelpe med er blant anet : arbeidskonflikt, lovbrudd innad og utad av bedriften, om en trenger tilrettelegging i sykemelding, ved oppsigelse, om en blir presset til oppsigelse. Er og gunstige ordninger med bank og forsikring. Er en lavtlønnet får en noen kr ekstra i lønn som fagorganisert. (Jeg fikk 3 kr ekstra i timen) Men en forutsetning er at fagforeningen er flinke til å gjøre jobben sin. Og det er selvfølgelig en fordel om flertallet er organisert i en bedrift. Fikk lite reaksjon av lederen min på at jeg organiserte meg i sin tid. Selv om det var en lønnsmessig konflikt som var årsak til at jeg organiserte meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå