Skogtussa Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Har i flere år slitt med hodebunnen min. Etter at dette ble et problem for flere år siden, har jeg brukt shampo'er som passer hodebunnen. Gikk lenge på Kerastase Dermo Calm, som gjorde nytta si lenge. Så virket det som hodebunnen min blir metta av den, og jeg gikk over til flere forskjellige, men da fra apotek. Prøvde en fra Vichy som ikke virket, men derimot virker/virket Cosmica for tørr hodebunn veldig bra. Den har jeg brukt i ca 2 år. Jeg har og vært innom en shampo fra KMS, men husker ikke navnet. Fungoral har og vært brukt uten at jeg var spesielt fornøyd med den. Jeg har langt, tjukt hår og vasker håret mitt annenhver dag. Prøver å unngå å gjøre det daglig, for å gi hodebunnen min fred. Problemet nå er at håret mitt blir så fett ved hodebunnen den andre dagen, og jeg klør og klør og klør. Nå virker det som at Cosmica'en ikke er rett for meg lenger. Jeg har ikke flass, men kan noen ganger skrape av et lite hvitt lag..(æsj) Siden håret mitt nå blir så lett fett, syns jeg det er rart i om hodebunnen min er tørr..men irritert er den uansett. Er det noen produkter jeg bør prøve meg på? Vurderer å kjøpe Kerastase Dermo Calm (brukte den for fett hår), men har lyst å høre her inne først, om det er noen andre produkter dere kan anbefale!
Dyveka Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Hadde samme problem, er nesten 100 % bra. Bruker Kerastase Bain Divalent , ( +Redken Scalp Relif iblant )
hvitveis1 Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Kutt ut shampoen! Shampo gjør hodebunnen tørr, og den produserer mer fett for å kompensere for dette. Jeg bruker kun balsam, og jeg masserer den inn i hodebunnen som om det skulle vært en shampo. Jeg var kjempekritisk til dette i starten, men det funker! Håret mitt blir helt rent etter en balsam-vask :O Når man skal begynne med balsammetoden er det noen ting man må passe på: 1) Før du begynner må du vaske håret med en shampo som inneholder Sodium Laureth Sulfate (SLS - de aller fleste shampoer inneholder dette) og avslutte med en silikonfri balsam, f.eks. First Price (NB! Den minste flaska, den store inneholder silikon). SLS vasker bort silikonrester i håret ditt. 2) Man kan ikke bruke stylingprodukter eller balsam som inneholder silikon, fordi balsam ikke kan vaske ut dette. Silikon legger seg som et lag utenpå håret. Oversikt over hvilke shampoer, balsamer og stylingprodukter som er tillatte finner du på www.lockig.se under "forum" > "shampo, balsam, styling" Du finner også masse mer info på www.lockig.se. Jeg hadde noe av det samme problemet som deg, og balsammetoden har hjulpet meg! Lykke til! =) 1
Skogtussa Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. juni 2009 Vet ikke helt om jeg er klar for den balsamkuren enda, men det er kanskje verdt et forsøk en gang.. Skal uansett sjekke ut den Kerastase Bain Divalent som Dyveka nevner.. Flere tips?
Skogtussa Skrevet 5. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 5. juni 2009 Noen som har prøvd denne? http://www.lookfantastic.com/hair/kerastas...ation-hair.html
lillelady Skrevet 10. juni 2009 #6 Skrevet 10. juni 2009 Kutt ut shampoen! Shampo gjør hodebunnen tørr, og den produserer mer fett for å kompensere for dette. Jeg bruker kun balsam, og jeg masserer den inn i hodebunnen som om det skulle vært en shampo. Jeg var kjempekritisk til dette i starten, men det funker! Håret mitt blir helt rent etter en balsam-vask :O Når man skal begynne med balsammetoden er det noen ting man må passe på: 1) Før du begynner må du vaske håret med en shampo som inneholder Sodium Laureth Sulfate (SLS - de aller fleste shampoer inneholder dette) og avslutte med en silikonfri balsam, f.eks. First Price (NB! Den minste flaska, den store inneholder silikon). SLS vasker bort silikonrester i håret ditt. 2) Man kan ikke bruke stylingprodukter eller balsam som inneholder silikon, fordi balsam ikke kan vaske ut dette. Silikon legger seg som et lag utenpå håret. Oversikt over hvilke shampoer, balsamer og stylingprodukter som er tillatte finner du på www.lockig.se under "forum" > "shampo, balsam, styling" Du finner også masse mer info på www.lockig.se. Jeg hadde noe av det samme problemet som deg, og balsammetoden har hjulpet meg! Lykke til! =) Dette høres interessant ut! Jeg får fort fett hår, elers ingen problemer med håret? Men jeg lurer på; hvilken balsam bruker du? Forslag til noen som ikke inneholder silikon(ikke så veldig dyre)? Er det flere her som bruker balsammetoden? I tilfelle; hva bruker dere?
Gjest Gjest Skrevet 14. juni 2009 #8 Skrevet 14. juni 2009 Redken scalp relife har jeg hørt er god. denne har jeg prøvd, sliter med sensitiv hodebunn sammen med hår som fort blir fett. for meg, en miss! etter vask føltes det som jeg hadde hatt en hel boks hårskum i håret, og det ble enda verre når det tørket; stivt og glinsende. slapp å bruke noen videre produkter i håret den dagen ja..
Hilde Christina Skrevet 14. juni 2009 #9 Skrevet 14. juni 2009 Jeg fikk tips om å kutte produkter med sulfater (SLS), så det skal jeg forsøke fremover. Har selv tørr hodebunn og reagerer på det aller meste, det eneste jeg ikke har reagert på til nå var en prøve på John Masters Organics shampo. De inneholder ikke SLS, så har nettopp kjøpt inn flere produkter derfra
hvitveis1 Skrevet 15. juni 2009 #10 Skrevet 15. juni 2009 Dette høres interessant ut! Jeg får fort fett hår, elers ingen problemer med håret? Men jeg lurer på; hvilken balsam bruker du? Forslag til noen som ikke inneholder silikon(ikke så veldig dyre)? Er det flere her som bruker balsammetoden? I tilfelle; hva bruker dere? First Price! Den minste balsamflaska. + honning i hårtuppene siden first price balsamen ikke er den store hjelpen for tørre og slitte tupper. Av styling bruker jeg den røde Shockwaves hårsprayen fra Wella. Veldig bra og lett å vaske ut med balsam. Men det er en veldig bra oversikt over hvilke produkter man kan bruke på forumet på www.lockig.se, se i rommet shampo, balsam, styling =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå