Gå til innhold

Krysset feil i skjemaet... tapte penger og fikk forlenget ventetid!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Blomst_*
Skrevet

Hei!

Jeg flyttet til nytt fylke 1. april etter å ha sagt opp jobben på mitt tidligere bosted. Dermed fikk jeg to ukers karantenetid/forlenget ventetid før jeg får dagpenger, det er greit nok.

Ble innkalt på obligatorisk jobbsøkerkurs gjennom NAV, og opplyste til kursholderen at jeg var inne under forlenget ventetid og dermed ikke hadde dagpenger. Hun ga meg kravskjema for individstønad, og oppfordret meg til å søke om denne støtten pluss reisepenger. - "Det er vel bedre å få litt penger enn ingenting", sa hun.

I dag fikk jeg sjokket da jeg snakket med en NAV-konsulent. Dagpengene som skulle utbetales fra 2. juni er utsatt i to uker, fordi jeg har mottatt individstønad i de dagene kurset varte. Individstønaden er på 290 kr/pr. dag, mens dagpengesatsen min er på ca 780 kr/pr. dag. Det vil si at jeg rett og slett taper mye penger på å ha søkt individsøknad.

Jeg fikk ikke noen informasjon om at karantenetiden stoppet opp hvis jeg mottok denne typen støtte, og hadde aldri søkt om denne hvis jeg visste dette. Er det mulig å vinne fram med en klage til NAV, og hvordan går jeg fram med dette? Bruker de sunn fornuft i NAV-systemet, eller er det bare firkantet og byråkratisk?

All hjelp mottas med stor takk! :)

Hilsen frustrert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...