Gjest nyansatt Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Hei på dere, damer! Jeg har nettopp fått meg jobb i butikk, som kun selger barneklær. Dette har jeg ingen erfaring med, har jobbet i klesbutikk for dame og herre, men antar at jeg vil oppleve store forskjeller... Mitt spørsmål er altså; dere som handler barneklær, hva setter dere pris på? Hva forventer dere at selgeren skal gjøre? Når dere handler klær, hva ønsker dere å vite om klærene? Hva fokuserer dere på? Synes dere det er hyggelig, eller liker dere det ikke hvis ansatte ved klesbutikken forteller hvor nydelig barnet er, eller bruker tid på å snakke med barnet (hvis det er gammelt nok) lene seg over for å se barnet i barnevognen osv? Jeg er så glad i barn, så dette er greit å være klar over på forhånd så jeg ikke plager "dere"! Fint hvis dere vil dere deres tanker om dette, slik at jeg kan bli en bedre medarbeider til høsten! Gjerne andre råd og tips dere har, ang. barneklær, som er nyttig for meg å vite! Håper på svar!
Erle84 Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Alle foreldre blir imponert når du kan se på barnet og si riktig størrelse med en gang hehe - og i tillegg vite at barnet må ha en spesiell type bukse pga passformen. Nei men altså - foreldrene er jo egentlig kundegruppen her, og voksne har du jo solgt til. MEN: F.eks. vinterdresser må du kunne godt. Og regntøy. Yttertøy generelt. Her har foreldrene veldig mange spørsmål.
Minttu Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Hadde jeg hatt bebis og kommet for å shoppe, så hadde jeg nok syntes det bare hadde vært koselig om du hilste på meg og bebisen, om du sier at du syns bebisen er gossin osv tror jeg ikke gjør noe egentlig. Og ang.klær så er det jo bare fint at du f.eks kommer med forslag, vet hvilken str som passer og vet hva du driver med så du klarer å finne frem og slikt Jeg har egentlig ikke peiling på klær,foreldre eller bebiser, men det er nå dette jeg mener ;D Ha det gøy med bebiklærjobben! :D
Rotemor Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Mødre i dag er kvalitetsbeviste og praktiske. Jeg selv setter pris på tilbud om hjelp og hyggelig tone - men forventer ikke at alle skal syns mine barn utmerker seg for alle andre...Naturlighet er best. Digger 2-for-1 tilbud :-)
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Hei på dere, damer! Jeg har nettopp fått meg jobb i butikk, som kun selger barneklær. Dette har jeg ingen erfaring med, har jobbet i klesbutikk for dame og herre, men antar at jeg vil oppleve store forskjeller... Mitt spørsmål er altså; dere som handler barneklær, hva setter dere pris på? Hva forventer dere at selgeren skal gjøre? Når dere handler klær, hva ønsker dere å vite om klærene? Hva fokuserer dere på? Synes dere det er hyggelig, eller liker dere det ikke hvis ansatte ved klesbutikken forteller hvor nydelig barnet er, eller bruker tid på å snakke med barnet (hvis det er gammelt nok) lene seg over for å se barnet i barnevognen osv? Jeg er så glad i barn, så dette er greit å være klar over på forhånd så jeg ikke plager "dere"! Fint hvis dere vil dere deres tanker om dette, slik at jeg kan bli en bedre medarbeider til høsten! Gjerne andre råd og tips dere har, ang. barneklær, som er nyttig for meg å vite! Håper på svar! Jeg vil vite hva det er laget av,lettstelt? vaskemetoder,kvalitet. vet du hvor varen er lagt,så blir jeg imponert. gjelder det tykkere klær til høst vinter, så er det fint om du finner noe som ikke krever så mye innenfor. Undertøy,så får du komme med ull av kvalitet til en romelig penge. Snakk til barnet og meg. ikke prøv å prakk på meg nusselige kjoler med mye dilldall som krever masse stryking på blonder...ugh..... til gutter så finn noe annet enn blått. Ikke kom med klær med 70 tallsfarger med syke mønster til jenter...jeg spyr. Ikke si du ikke vet, for det er det mange unge mødre som ikke vet også. de trenger din hjelp. ikke kom med en genser til 4-500 kr til en liten unge. Du vet de vokser fort og vaskes mye. Bortkastede penger. Vet du a str på klær til x alder,så blir vi imponert.
Gjest nyansatt Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Takker for MANGE gode tips, jenter :-) Noe kommer nok med erfaringen, som å se str. osv, mens informasjon kan man ikke få nok av:) Må nok både finne info selv, og be ny arbeidsgiver om god opplæring, så skal det nok bli bra! Håper dere fortsett å skrive inn tips hvis dere har flere, jeg fikk mange "aha-opplevelser" nå, og enda mer motivasjon til å bli god!!! :-) starter ikke før i august, så har goood tid på å forberede meg - heldigvis :-)
Gjest Gjest_tatiana_* Skrevet 5. juni 2009 #7 Skrevet 5. juni 2009 Selv elsker jeg 70-tallsfarger (og har jente). JEg kan ikke fordra rosa, så her er smaken forskjellig:) Det er fint om du vet om enkelte av klærne er veldig vide eller veldig smale (enkelte barn er veldig tynne og trenger smale klær. Spesielt bodyer, for de faller av skuldrene hvis de er for store...) Datteren min har hoftedysplasi og er i gips. Derfor trenger vi veldig vide klær, med knapper/glidelås på siden eller under (slik at alle klærne kan tres over hodet). Jeg blir kjempeglad når jeg får hjelp til å finne store elastiske klær! Vi førstegangsforeldre er dessuten usikre på hvilke ytterklær vi skal kjøpe. Hva er varmt nok uten å være for varmt? Vil hun bli våt når hun krabber på bakken? osv. Lykke til i ny jobb!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå