Gå til innhold

Feriepenger sykepenger fra nav

Anbefalte innlegg

Gjest Feriepenger
Skrevet

Hei

Jeg fikk min første jobb ifjor (2007-2008), da jobbet jeg meg til ca 12 000 kr i måneden. Jeg jobbet som oftest heltid, men det var veldig av og på med vakter. Jeg brakk beinet, og var borte fra jobb en måned. Nå har jeg fått feriepenger sykepenger fra nav på 263 kr, er dette mine feriepenger? Eller har dette noe med min sykemelding å gjøre da jeg var borte pga. beinet mitt? Får jeg noe fra arbeidgiver, eller var dette alt?

Beklager hvis dette er et dumt spm. Men jeg er ny i dette, syns også at beløpet var lite hvis dette var alt iforholod til det jeg jobbet. Ikke at 12 000 er mye, men det er mye mer enn 263 kr.

Videoannonse
Annonse
Gjest Elfrida
Skrevet

Det er muligens feriepenger av sykepengene du fikk i en måned i fjor.

Feriepengene fra jobben du hadde i fjor får du direkte fra stedet du jobbet, dersom du ikke allerede fikk feriepengene utbetalt da du sluttet.

Gjest feriepenger
Skrevet
Det er muligens feriepenger av sykepengene du fikk i en måned i fjor.

Feriepengene fra jobben du hadde i fjor får du direkte fra stedet du jobbet, dersom du ikke allerede fikk feriepengene utbetalt da du sluttet.

Takk for svar Elfrida:)

Nei det fikk jeg ikke, jeg ba om det, men jeg fikk dem aldri. Men kan en arbeidsgiver lure seg unna og ikke betale i det hele tatt? Er litt redd for det. Og nå pleier man å få pengene?

Gjest Elfrida
Skrevet

Det vanligste (meg bekjent) er at feriepengene blir utbetalt i juni, på samme dato som lønnsutbetaling.

Skrevet

Hvis man har sluttet i en jobb (juni-des), så blir feriepengene fra denne som regel utbetalt i februar året etter.

Skrevet
Hvis man har sluttet i en jobb (juni-des), så blir feriepengene fra denne som regel utbetalt i februar året etter.

Nei nei. Etter ferieloven skal opptjente feriepenger både i ferieåret og årets utbetales på siste ordinære lønn når man slutter. Arbeidsgiver kan utbetale de ved neste års feriepenger dersom den ansatte ber om. Men det er nå mange arbeidsgivere som har som policy og utbetale dette på siste lønn for å være "ferdig" med den ansatte som slutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...