Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Hei vurderer å reise alene til ei øy i hellas i sommer, da ingen andre kan. Reiser for sol og avslapping, så er ikke interessert i noe videre sosialiseringsprosjekt. Noen andre som har gjort dette før? Hva gjorde du på kveldene? tenker å ta med meg bøker, og evnt pc med div serier/filmer jeg har gått glipp av:) .. men viktigst av alt, hvordan fikk du smurt deg inn på ryggen??? hehe..
Gjest KajsaLina Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Har vært alene på Rhodos en gang. Det var i forbindelse med at jeg både trengte litt ferie og dreiv å leste til eksamen. Fikk en billig hoppe-på tur dit og syntes det var greit ettersom jeg hadde vært der før (10 år før). Hadde det helt topp! Man blir jo kjent med folk - hvis man vil. Jeg pleide jo å ta en drink i baren på hotellet om kvelden og kom jo da i snakk med folk. De første dagene spiste jeg middag alene men videre utover uka så ble det sammen med andre folk. Når de du kommer i snakk med får vite at du reiser alene så er det veldig vanlig å oppleve at de spør om du vil spise med dem! Og de siste dagene var jeg også på stranda med folk jeg ble kjent med. Så da løste jo det med solkrem på ryggen seg!! For det er jo en greie.... Kjøp spray-solkrem er mitt tips! Og smør deg godt inn før du går fra hotellet om morgenen! Ellers så går det jo an å spørre noen om hjelp. Jeg gjorde det.... Litt rart å skulle spørre noen vilt fremmede. Men når alternativet er å bli solbrent så gikk det jo greit. Dagene brukte jeg ellers alene. Satt noen ganger på balkongen på terrassen og leste eller jobbet på pc'en - eller så tok jeg med meg bok på stranda. Du skal vel på rein ferie og da går det jo an å melde seg på noen utflukter. En båttur f.eks.? Fordi jeg var på tur for å lese så ble det ikke noe natteliv for meg. Faktisk ganske deilig å ha en slik uke alene!!!
Decembersong Skrevet 6. juni 2009 #3 Skrevet 6. juni 2009 Jeg var alene på Kreta i fjor sommer, en uke i juli. Jeg storkoste meg Var på en typisk familieplass, så ble ikke kjent med noen, men det gjorde ingenting. Jeg bodde på et ok hotell med svømmebasseng, så brukte mye av dagene der. I tillegg tok jeg meg et par dagsturer på egenhånd til Chania og Rhetymnon og var også med på en utflukt i regi av charterselskapet. Hadde en helt fantastisk uke! Fikk lest masse gode bøker og bare slappet av. Synes det var ganske trygt og greit å reise til Hellas, og ikke minst hvis du reiser til et turistifisert sted. Jeg kjøpte også solkrem på sprayflaske, det gikk som regel greit å få smørt seg på ryggen. Ellers var jeg flink til å sitte litt i skyggen. Kom hjem med akkurat passe farge og ble ikke brent Kan så absolutt anbefale å reise alene. Vet ikke om jeg ville reist i to uker, men en uke var akkurat passe. God tur!
Gjest lille_ma Skrevet 6. juni 2009 #4 Skrevet 6. juni 2009 Tusen takk for svar ) Jeg vurderer å dra til en litt ukjent øy egentlig med et lite reiseselskap, ser for meg det er litt roligere der. men da går man jo samtidig litt glipp av å se byer etc. Har vært på Kreta tidligere, er jo abseloutt fint der men regner med jeg må betale full pris for enkeltrom.? Bare noen uker igjen nå, ser frem til sol og å slappe av.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #5 Skrevet 6. juni 2009 når det gjelder smøring av rygg er jo spray et godt alternativ, hvis ikke kommer man faktisk ganske godt til på hele rygge. hvis du starter øverst med solkrem inni håndflaten greier du å smøre til midten av skulderbladene. Korsrygg og ganske langt opp greier du også med innsiden av håndflaten. For felte i mellom tar du solkrem på utsiden av hånda for den rekker litt lengre opp ( jeg kommer til der med håndflaten og, me du slipper iallefall å vri alle leddene litt mindre.) I tillegg rekker man en del ved å bruke høyre hånd på venstre side ved å bøye armen rundt fra forsiden av kroppen (brukt venstre arm for å hold dra albuen mer mot venstre, så kommer du enda bedre til.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #6 Skrevet 6. juni 2009 Jeg leste en gang i en gammel tråd her på KG at man kan bruke en slikkepot for å smøre solkrem på ryggen. Har prøvd det og det funker faktisk selv om det ikke blir så veldig jevnt. Ellers skal jeg reise alene til Thassos i høst. Skal reise med Vingreiser. Synes den øya ser veldig flott ut. Vakker natur og ikke for mye turister.
prinsessa Skrevet 8. juni 2009 #7 Skrevet 8. juni 2009 Ellers skal jeg reise alene til Thassos i høst. Skal reise med Vingreiser. Synes den øya ser veldig flott ut. Vakker natur og ikke for mye turister. Thassos er en fantatisk øy, mange nydelig strender. Kos deg masse og send meg gjerne en PM hvis du lurer på noe, har vært der flere ganger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå