Tassi Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Jeg blir alene med barna nå, (3 og 5 år) og lurer på hvordan dere som er alene har det i hverdagen? Hvordan er det økonomiske f.eks? Jeg gruer meg litt... er ikke vant til å takle alt alene, men det går vel etterhvert. Jeg om mannen er separert, så dette blir en stor omstilling... Er heldigvis veldig enige om hvordan ting skal være med samvær og slikt. Noen som vet om hva man får i støtte som alenemor forresten? Jeg er under utdanning, og skal jobbe i sommer, skole til høsten...
m74 Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Jeg har 50% alene for to barn på 9 og 12. Det er ikke fett med en inntekt, bolig- og studielån men det går da. Jeg synes det er helt fantastisk at vi kan gjøre akkurat som vi vil. Jeg har aldri hatt det så bra med barna mine før! Bra at dere er enige om samvær (og økonomi?). Pass på å ha skrifteliggjort avtaler. Det er greit å gjøre i fredstid. Du får skatteklasse 2 og dobbel barnetrygd for barn som bor hos deg (i hvertfall for 1 om du får for begge vet jeg ikke) Det er en stor omstilling - lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #3 Skrevet 5. juni 2009 du kan kanskje sjekke ut mulighetene for overgangsstønda, se på NAV sine sider om dette. er 100% alenemor selv og det går jo rundt økonomisk på et vis, vi gjør vel sjelden dyre ting, eier ikke noe dyrt og kjøper klær kun ved behov på tilbud. Handler mat så sparsommelig som vi kan. Det handler egentlig alt om hva du gjør dette til selv. Vær kreativ! Jeg har en ekstrajobb på siden for å hjulene til å gå rundt. Det jeg synes er det verste er kanskje tiden. Jeg må liksom rekke både mitt og barnets liv hele tiden. Det er ingen far som kan gjøre deler av arbeidet med barnet (eller hjemmet) om man skulle ha gjort noe selv eller rett og slett ikke orker eller er syk. Det andre er kanskje ansvar, at man ikke har noen å spille med, man må stole på seg selv at man gjør det beste for barnet til en hver tid. Lykke til, det går nok veldig bra, men du bør gi det litt tid, noen år kanskje, før alt blir rutine og vane og avbalansert!
liv Skrevet 5. juni 2009 #4 Skrevet 5. juni 2009 Jeg er alene om omsorgen for guttunen men har fått meg samboer nå. Mendet er bare å spørre om det er noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå