Gå til innhold

Regnes sykemelding som arbeid?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hmm..._*
Skrevet

Har vært langtidssykemeldt (nesten et år nå). Nå er jeg "nygravid". Hvis jeg begynner å jobbe igjen nå, regnes da sykemeldingsperioden også som jobb, slik at jeg får støtte for å være i permisjon når den tid kommer?

Hva om jeg blir syk under svangerskapet- har jeg rett på å bli sykemeldt igjen, eller er alt "oppbrukt"?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Gratulerer med graviditeten!

For å få rett til foreldrepenger må du ha hatt pensjonsgivende inntekt i seks av de ti siste mnd før permisjonen starter. Sykepenger er pensjonsgivende inntekt og regnes inn i de seks mnd.

Etter ett år med sykepenger går du over på rehabiliteringspenger og disse medregnes ikke ved opptjening av foreldrepermisjon. For å opptjene ny rett til sykepenger må du ha vært i jobb (eller arbeidsfør) i minst seks mnd etter forrige sykmeldingsperiode.

For at du skal ha rett til foreldrepenger ved fødsel må du holde deg i arbeid i noen mnd.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan er du i stand til å jobbe som gravid når du ikke kunne gjøre det før du ble gravid?

Skrevet
Hvordan er du i stand til å jobbe som gravid når du ikke kunne gjøre det før du ble gravid?

Herregud....

Hun jobbet ikke før fordi hun var sykemeldt.

Nå er hun vel blitt friskmeldt. Og gravid. Hvorfor skulle hun ikke være i stand til å jobbe? Graviditet er ikke en sykdom!!! Og det hun eventuelt var sykmeldt for var sikkert ikke noe som ble påvirket av graviditeten.

Gjest Gjest
Skrevet

For en hodeløs kommentar! Tenk deg litt om da!

Gjest hmm....
Skrevet

Min langtidssykemelding har ingenting med å ikke kunne jobbe p.g.a. graviditet å gjøre.

Barnet mitt døde i en ulykke, og det har tatt sin tid å komme seg på beina igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...