Gjest polka Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Noen som har tips til en eller annen "superkur" som gjør at jeg kommer inn i min litt for trange kjole på lørdag? Det trenger ikke være noe varig, bare en redning for å slippe å løpe ut å handle. Er det mulig å gjøre noe sånn? Hjelper det om jeg spiser lite fram til da, og jogger i dag og i morgen? *desperat* *ler*
Wiggins Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Noen som har tips til en eller annen "superkur" som gjør at jeg kommer inn i min litt for trange kjole på lørdag? Det trenger ikke være noe varig, bare en redning for å slippe å løpe ut å handle. Er det mulig å gjøre noe sånn? Hjelper det om jeg spiser lite fram til da, og jogger i dag og i morgen? *desperat* *ler* Hvis du ikke har jogget noe særlig før vil du antakelig bli så støl av å jogge i dag at du vil ha store problemer med å jogge i morgen, for ikke å snakke om hvordan du vil bli på festen på lørdag hvis du jogger både i dag og i morgen. Jeg har noen bedre tips til deg: - Sykling gir ikke så hard belastning for kroppen, så spesielt for en utrent person er det bedre å ta en sykkeltur. - Drikk rent vann, ikke noe annet. Da får du løst ut en del salter fra kroppen, og salt binder mye vann, som øker kroppsvolumet. - Ikke drikk for mye vann. Det er folk som har dødd av å drikke så mye rent vann at saltbalansen i blodet blir for dårlig, slik at hjertet stanser. Dette merkes først med hodepine. Det har i slike tilfeller vært snakk om ganske store mengder vann. Såfremt du ikke tvinger deg selv til å drikke selv om du ikke har lyst på skulle det ikke være noen fare. - Få i deg lite salt. - Aller siste utvei er å få i seg lite karbohydrater. Da mister du mye av glykogenlageret, som binder mye vann og tar en del plass. Da vil du riktignok også ikke føle deg særlig i slaget, det vil for eksempel være ganske slitsomt å danse med tomme glykogenlagre.
Wiggins Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Jeg glemte det beste tipset: Kjøp deg klær som passer med god margin, ikke bare akkurat, så unngår du at plagget ikke passer hvis du går opp 2 kg.
Gjest polka Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Takk for hjelpen. Vann og sykling blir det nå fram til lørdag;) Dropper karbo tipset siden jeg ikke vil være helt slappfisk. Og det siste tipset har jeg faktisk fulgt. Bare det at det er 1 år siden jeg kjøpte kjolen (da med god margin) og så plutselig har den krympet i skapet gitt... *ler* Jeg glemte det beste tipset: Kjøp deg klær som passer med god margin, ikke bare akkurat, så unngår du at plagget ikke passer hvis du går opp 2 kg.
Gjest Bolledeig Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Dropper karbo tipset siden jeg ikke vil være helt slappfisk. Svært utaktisk ettersom det er det tipset av alt som har blitt nevnt i tråden som vil gi desidert størst effekt.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Her er det beste tipset: Glem å gå ned på to dager, ta på deg noe annet som passer, kos deg masse på fest, og legg heller en langsiktig plan når det gjelder kosthold og trening. (Jeg vet det, det var selvsagt ikke dette du ville høre )
Gjest polka Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Heller litt trang kjole enn å måtte sitte slapp og sliten på en stol hele kvelden. Da kan jeg jo like gjerne droppe å gå... Svært utaktisk ettersom det er det tipset av alt som har blitt nevnt i tråden som vil gi desidert størst effekt.
Gjest polka Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 Har ikke noe annet som passer og orker ikke bruke noen tusenlapper på en kjole som mest sannsynlig skal brukes en gang. Det går fint å bruke den, tenkte bare at om noen flinke folk her inne hadde noen gode råd som kanskje kunne hjulpet noe, så hvorfor ikke? Kose meg kommer jeg til å gjøre uansett. Langsiktig funker ikke for meg, må ha spesifikke mål i nær fremtid jeg, ellers hadde neppe dette vært noe issue... Her er det beste tipset: Glem å gå ned på to dager, ta på deg noe annet som passer, kos deg masse på fest, og legg heller en langsiktig plan når det gjelder kosthold og trening. (Jeg vet det, det var selvsagt ikke dette du ville høre )
Gjest regine ii Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Du blir ikke slapp og sliten av ikke å spise karbohydrater på et par dager! Hvis du spiser grønnsaker (brokkoli, blomkål, tomat, agurk ol) og salat, rent, magert kjøtt, litt (mager) ost og egg så går du ned i vekt (over magen garantert) uten å bli slapp. Jeg har vel snarere opplevd å få mer energi når jeg kutter karbohydratene enn omvendt!
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #10 Skrevet 4. juni 2009 Sats på hold inn undertøy da kanskje. Ofte hjelper det på.
Mir Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 Siden det kun gjelder for 2 dager , så hadde jeg gått for null karbo-løsningen. Da mister du mye ettersom det er bundet i kroppen din, og det fort. Så får du bøtte innpå som vanlig etter lørdagen =) Lykke til da!
Gjest Catwoman Skrevet 4. juni 2009 #12 Skrevet 4. juni 2009 Drikk vann og urtete, og spis minst mulig og kjøp hold-in strømpebukse. Unngå all mulig mat som gjør at kroppen og magen kan bli oppblåst. Om ikke annet blir ihvertfall magen mindre - rett og slett fordi det blir helt tom for mat i fordøyelsessystemet. Det funker fint og er ikke farlig når det bare er snakk om et par dager - og ikke noe lenger enn det.
Gjest KateW Skrevet 4. juni 2009 #13 Skrevet 4. juni 2009 Hvis jeg skulle sultet meg i to dager for å være pen på fest, så hadde jeg blitt så rasende og mannevond at festen hadde blitt et helvete for alle, inkludert meg selv. Da hadde jeg heller vært litt tykk og veldig glad...
Gjest polka Skrevet 4. juni 2009 #14 Skrevet 4. juni 2009 Jeg er ikke typen til å bli sur, grinete og mannevond, så det går greit. Men å se litt bedre ut kan gjøre meg litt gladere :o) Hvis jeg skulle sultet meg i to dager for å være pen på fest, så hadde jeg blitt så rasende og mannevond at festen hadde blitt et helvete for alle, inkludert meg selv. Da hadde jeg heller vært litt tykk og veldig glad...
Gjest KateW Skrevet 4. juni 2009 #15 Skrevet 4. juni 2009 Ok! Man baserer fort på egen erfaring, og hvis mitt blodsukker blir ustabilt, så blir jeg det også.... Veldig
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #16 Skrevet 4. juni 2009 Det er bedre å gå enn å sykle. Lavere puls gir mer forbrenning av fett.
Gjest Bolledeig Skrevet 4. juni 2009 #17 Skrevet 4. juni 2009 (endret) Heller litt trang kjole enn å måtte sitte slapp og sliten på en stol hele kvelden. Da kan jeg jo like gjerne droppe å gå... Så dårlig blir du ikke. De aller færreste vil merke noe som helst om de raskeste karbsene droppes til fordel for grønt i et par dager. Om noe kan det være at du opplever økt kontroll over blodsukkeret, faktisk. Det er bedre å gå enn å sykle. Lavere puls gir mer forbrenning av fett. Kanskje prosentvis, men ikke i absolutte tall. Og det er tross alt det som teller Endret 4. juni 2009 av Bolledeig
Noli Skrevet 4. juni 2009 #18 Skrevet 4. juni 2009 Klarer du å gå ned 2-3 kg. vil det jo være så lite at det neppe synes uansett.
Gjest polka Skrevet 4. juni 2009 #19 Skrevet 4. juni 2009 Det er kanskje riktig, men jeg tror helt sikkert det merkes på min komfort og hvor mye jeg kan puste inne i kjolen ;o) Jeg veide ikke så mye mindre da jeg kjøpte den og den passet. Klarer du å gå ned 2-3 kg. vil det jo være så lite at det neppe synes uansett.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 4. juni 2009 #20 Skrevet 4. juni 2009 Du blir ikke slapp og sliten av ikke å spise karbohydrater på et par dager! Hvis du spiser grønnsaker (brokkoli, blomkål, tomat, agurk ol) og salat, rent, magert kjøtt, litt (mager) ost og egg så går du ned i vekt (over magen garantert) uten å bli slapp. Jeg har vel snarere opplevd å få mer energi når jeg kutter karbohydratene enn omvendt! jo, du blir slapp og sliten av å kutte alle karbohydratene på et par dager. Du har neppe kuttet alle karbohydratene, skal godt gjøres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå