Gjest TS Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Skal dere ha det under vielsen??? Trodde egentli ikke man kunne velge vekk dett, men joda vi fikk lov å velge dette vekk.. Så i vår vielse blir det ingen ringutveksling..........
LilleSiri Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Vi skal ha det Synes det er en vakker og symbolsk handling :rødme:
LukaFrost Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Hvorfor skulle man ikke kunne velge bort dette? Hvis man er ringforlovet er det da litt snålt å ta av seg ringene for å sette de på igjen.
Vera Vinge Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Hvorfor skulle man ikke kunne velge bort dette? Hvis man er ringforlovet er det da litt snålt å ta av seg ringene for å sette de på igjen. Ja, det er litt snålt. Men vi gjorde det likevel. Brukte gifteringene mens vi var forlovet. Tok dem av for pussing noen uker før, og satte dem på igjen i kirken. Grunnen til det, var at vi syns andre vielser vi har vært i (som ikke er mer enn to riktignok) har vært så korte at det nesten ble litt for kjapt og praktisk, at vi ønsket å forlenge den litt ved å ha denne handlingen, i tillegg til flere musikkinnslag. Kanskje litt rart når jeg ser det utenfra, siden jeg egentlig ikke er så opptatt av romantiske handlinger, men der og da var det en fin ting. Selv om det på én måte klinger litt amerikansk - det og kyssing, som vi også slo til med.
^^Belle^^ Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Jeg har veldig lyst til å gjøre dette, men min kjære vil ikke. Så i denne kompromissens tid ble det til at vi ikke skal gjøre det. Men kyssing vil jeg absolutt ha. Synes det er merkelig å ikke kysse når en nettopp er blitt gift, liksom. :klø:
Honey Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Vi skal ha det siden vi ikke har forlovelsesringer. Det blir altså første gangen vi setter ring på fingeren. Synes det ble mest romantisk og riktig slik begge to. Og vi skal ha kyss på toppen av det hele.
Noli Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Vi hadde også ringseremoni, presten ba en bønn for ringene mens han holdt dem før vi fikk dem. Veldig fint, synes jeg. Vi kysset derimot ikke, og da vi kom ut på kirketrappen klarte vi å få vårt første kyss som ektepar mens alle gjestene så vekk.
Disco Biscuit Skrevet 4. juni 2009 #8 Skrevet 4. juni 2009 Vi skal også ha med dette som innslag i kirken. Vi er ringforlovet, men ringene er nå inne til puss og gravering, og skal ikke tas på igjen før vielsen. Synes det er noe romantisk over det hele, pluss at ringbæreren vår ikke hadde hatt noen jobb om vi ikke skulle tatt de på under vielsen
Lilywhite Skrevet 4. juni 2009 #9 Skrevet 4. juni 2009 Vi skal sette på ringene selv om vi har vært ringforlovet i 3 år. Måtte uansett levere de inn til pussing, og vigsleren synes det er en fin ting å gjøre som symbolsk handling, det var vi enig i så da blir det sånn Og selvfølgelig skal vi kysse!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå