Gjest Stavangerjente 84 Skrevet 4. juni 2009 #1 Skrevet 4. juni 2009 Jeg og typen har vært sammen i 6 mnd. Han har ei bestevenninne som han ble kjent med gjennom sin eks. De skrev med hverandre på net helt åpent mens han var sammen med eksen, og da det ble slutt ville han fortsette vennskapet med henne. Hun bor flere mil unna så de treffes nesten aldri, men skriver over nett osv. Jeg var "kul" og aksepterte fullstendig dette, da jeg har guttevenner selv, og er også venn med min eks gjennom 6 år. Jeg har heller aldri tidligere vært sjalu av meg. Men etter en stund fikk han dårlig samvittighet for at han hadde utelatt en detalj... Den første gangen de møttes hadde de sex. De kom fram til at de ikke ville gjenta sexen, at det føltes feil og alt det der, og de har faktisk aldri gjort det siden heller, men de beholdt vennskapet. Dette tror jeg på da min kjære har hatt forhold etter sexen med henne og han er ikke utro. Grunnen til at han fortalte det var at jeg ble vennlig med henne og sendte sms og slikt, og han ville jeg skulle vite det istedet for å framstå som en uvitende ku for hans venninne. Snilt nok... Men jeg har problemer med at ei annen jente han har hatt sex med, er den han går til for å snakke om vonde ting, får råd av og snakker personlig med.jeg har kontakt med min eks, men jeg føler faktisk det blir annerledes. Vi bor i samme område og vi dulter borti hverandre bare vi går ut døra omtrent og da hadde det blitt ubehagelig om vi ikke var venner. Men jeg har ikke det samme type vennskapet med min eks. Vi snakker om det samme vi ville gjort om andre var tilstede, mens min kjære snakker med henne om ting som er personlige, ja, sånn som gode venner gjør. Og det gjør ikke jeg med min eks. Dessuten hadde vi en "closure", forholdet var dødt lenge før det ble slutt osv, og jeg snakker ikke alltid pent om han heller, så min kjære vet han ikke trenger være sjalu. Jeg hadde ikke hatt problemer med om det var en eks av ham og de hadde hatt en skikkelig "closure", men denne tilfeldige sexen, og at han egentlig aldri ser henne men bare snakker på tlf osv, gjør at det føles litt fremmed for meg. Og det at jeg bare har møtt henne breefly EN gang, gjør kanskje at hun fremstår som litt mystisk for meg. Min kjære har jo møtt min eks opptil flere ganger, snakket osv, så det har blitt "ufarliggjort". Det plager meg faktisk også at denne venninnen er nokså overvektig (men pen) har veldig store bryster, er mørk og generelt bare veldig motsatt av meg... Burde jeg la denne engangssexen (som i tillegg var før min tid) bare gå, og slutte å være sjalu? Eller ville dere vært helt OK med at typen deres har pult venninna si? Jeg hadde faktisk vært mer ok med det om hun hadde vært i et langt forhold med ham slik som meg og min eks. At det var bare en gang og første gangen de møttes, gjør hele greia så seksuell og skitten for meg
Mir Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Hmm... Er det slik at dere treffes eller bor hun så langt unna at det kun er sms og internettkontakt ? For hvis du noen ganger treffer henne så kan jeg skjønne hvis det blir litt vanskelig. Jeg syns jo det er fint at kjæresten din tenkte som han tenkte og sa det, selv om det er utrolig kjedelig. På en måte så tenker man at fortid er fortid, men jeg skjønner at dette er utrolig rart når de har såpass god kontakt som de har.. Veldig usikker. Jeg skjønner godt at du spør, dette er jo en veldig rar situasjon. Håper noen andre har råd å komme med.
Gjest MåneSkygge Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Jeg skjønner at du kan bli sjalu, men det trenger absolutt ikke være grunnlag for den sjalusien. Jeghar en veldig god kompis, i starten da vi møttes hadde vi sex en gang. Vi møttes vel i tro på at det kunne bli noe men fant fort ut at det ikke var tilfelle. Vi ble venner, gode venner og har aldri tenkt tanken på og gjenta det som skjedde da. Nå kjenner jeg han så godt at jeg vet jeg ikke hadde klart og ha sex med han igjen, det ville føles helt feil. Kan godt hende det er sånn for de også?!
Gjest brutal_mann Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Hun er motsatt av deg og han puler deg flere ganger men henne bare én. You do the math.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Hun er motsatt av deg og han puler deg flere ganger men henne bare én. You do the math. Et godt og enkelt svar. Dette er ikke noe mer å tenke på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå