Gå til innhold

Hva er meningen med Gud?

Gjest Gjest_lurer_*

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner at trådens tema kan virke støtende, men jeg mener ikke å angripe. Om du ikke er villig til å stille spørsmålstegn ved hva meningen med Gud egentlig er (eller kan være), er du ganske trangsynt og burde holde deg unna tråder som denne.

Hvilken rolle spiller det for meg og deg hva meningen med Gud er?

For meg er det viktig hva Gud gjør for meg, og hvilket forhold jeg har til ham, og det er mening god nok for meg.

Men jeg kan karakterisere Gud ut fra Bibelen, og derfra sammenligne Ham med mine egne og andres opplevelser med ham.

Jeg har levd mesteparten av mitt liv uten vissheten om en kjærlig Gud, men nå forstår jeg at jeg har gått glipp av mye verdifullt og positivt i livet.

Men hva meningen med Gud er fra opprinnelsen av, det grunner jeg ikke på.

I mine unge år grunnet jeg på hvor stort universet kunne være.

I min lille kunnskap forsto jeg at det måtte være en ende et sted.

Men så forsto jeg også at det måtte være noe utenfor denne enden også.

Slik sett så virker det håpløst å fundere på noe som ser ut til å være uendelig, et uttrykk som det er vanskelig å forstå fullt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hvilken rolle spiller det for meg og deg hva meningen med Gud er?

Jeg klarer ikke å se hvordan Gud kan gi meg en mening med min tilværelse, om Gud selv ikke har noen mening med sin.

Om du faller, da hjelper det ikke å holde seg fast i Gud, om Gud også faller, om du skjønner hva jeg mener. Når man har funnet Gud, har man funnet det absolutte holdepunktet, eller har man funnet en illusjon av et holdepunkt. Om meningen med livet er Gud, hva er meningen med Gud?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å se hvordan Gud kan gi meg en mening med min tilværelse, om Gud selv ikke har noen mening med sin.

Om du faller, da hjelper det ikke å holde seg fast i Gud, om Gud også faller, om du skjønner hva jeg mener. Når man har funnet Gud, har man funnet det absolutte holdepunktet, eller har man funnet en illusjon av et holdepunkt. Om meningen med livet er Gud, hva er meningen med Gud?

Det er jo meningsløst å spørre om meningen med Gud. Gud umulig for mennesker å fatte. Vi er kun deler av skaperverket, og kan ikke fatte skaperen. Nettopp poenget med Gud er at han gir mennesket en mening, ved selv å være en klippe. At du ikke skjønner Guds mening, er fordi det er noe man får ta del av i Guds rike. Når den hellige ånd kommer til deg, vil du også se :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være trygg på at Gud selv vet hva hans mening med sin tilværelse er.

Og jeg kan fortelle deg at det er tusenvis som har "falt" og blitt gjenoppreist ved Guds hjelp. Du kan også være trygg på at Gud aldri kommer til å falle.

Men derimot den som de ikkekristne tjener, han kommer til å falle med et stort brak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...