Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Skal til Italia, Roma 20 juni og trenger kanskje litt tips..

Med tanke på vær, klær, miljø? Eller andre generelle ting?

Skal være der i 3 uker, og aner ikke hvilke klær eller ting jeg skal pakke med, men i huset vi skal bo er det vaskemaskin, så jeg har tilgang til klesvask.. Heldigvis! :) Men jeg aner jo ikke hvordan ting er der. Har dessuten hørt at det er mye ekkle menn der, noen som vet?

Endret av superkari
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

Skal være der i 3 uker, og aner ikke hvilke klær eller ting jeg skal pakke med, men i huset vi skal bo er det vaskemaskin, så jeg har tilgang til klesvask.. Heldigvis! :) Men jeg aner jo ikke hvordan ting er der. Har dessuten hørt at det er mye ekkle menn der, noen som vet?

Det er SVÆRT få ekle menn i Roma. Du bør ha med deg pene klær, folk vil gå betydelig bedre kled enn i Norge. Temperaturen kan variere fra 16-36 grader på den tiden, men for all del, ta med de peneste klærne du har.

Gjest Gjest
Skrevet
Hei!

det er veldig varmt der om sommeren, så tror ikke du trenger noe spesielt med varme klær. Vi var der i påsken (april) og da var det så varmt at vi gikk i t-skjorte hele dagen. ta med en jakke i tilfelle regnvær, eller noe sånt. så ikke til noen ekle menn der nei, synes det var helt fantastisk der! misunner deg som skal være der i 3 uker!! vi var der i 5 dager bare.. Anbefaler å dra til colosseum å se etter de guidene som står der. Det foregår gruppevis, da betaler du inngang til colosseum og får inngang til forum gratis. Du slipper også køen begge steder. Dra tidlig på dagen, vi var der rundt 9.tiden om morningen. allerede da var det lang kø. Sånn ellers.. ha med Gode gå sko!!

Skrevet

Hei

Kona og jeg var i Roma i juli for noen år siden og det var fantastisk. Her er et reisebrev med bilder, linker og kart http://gardkarlsen.com/rome_italy.htm . Det er varmt der om sommeren men ikke uholdbart - bare husk å ta med en vannflaske når du er på sightseeing. Du kan fylle den opp i de mange drikkefontenene som er rundt omkring i byen. Håper det blir en strålende tur :-)

Skrevet

Tusen takk for svar :-)

Og det var ei flott nettside, Gard. Kjempe hjelpsom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...