Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klippet mitt eget hår i over 3 år, blir faktisk mest fornøyd da :)

Samme med farging o.l..

Videoannonse
Annonse
Gjest Dora Flanica
Skrevet

Tør ikke å klippe håret sjøl, men farginga gjør jeg sjøl, da.

Skrevet

Da jeg hadde kort rufsefrisyre klipte jeg meg selv. Brukte både saks og barberhøvel. Funka bra det.

Gjest Gjest
Skrevet

klipper meg selv og ingen som legger merke til det. Har langt hår med litt fall, så lengden vil aldri være lik uansett. Er uansett ikke et problem å få det jevnet, bare man tar seg god tid og går systematisk fram.

Farger også selv innimellom, men gjør det sjeldent. Bruker da ikke permanent farge, men de som går ut etter et visst antall vask. Det gjør at det ikke vil være krise om jeg farger litt rart, men har heller aldri fått noen ujevn farge.

Skrevet

Jeg hadde ikke turt å klippe mitt eget hår. Det er jeg altfor redd for at jeg ikke skal klare slik at det blir pent. Ser for meg et scenario der jeg klipper så den ene siden blir lengre enn den andre eller ujevn også fortsetter jeg for å rette opp dette til jeg nesten ikke har hår igjen.

Gjest Kavring
Skrevet

Jeg klipper kun panneluggen min selv, for den kan fort føles litt lang. Ellers overlater jeg resten av klippinga til frisøren.

Skrevet

Jeg klipper ikke håret selv, jeg lar en frisør stusse det ca én gang i året. Tror ikke det hadde blitt pent om jeg skulle klippet selv, jeg har veldig tykt og langt hår med fall, men det blir heldigvis ikke særlig slitt. Jeg skulle egentlig gjerne ha klippet det selv siden jeg i løpet av mine 30 år aldri har vært fornøyd med en frisørklipp, men pga hårtype så er altså frisør et nødvendig onde for min del.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har langt hår, og jeg klipper det selv. Jeg gjør en bedre jobb enn hva noen frisør noen gang har gjort på meg ;) Frisører later til å hate veldig langt hår, og skal på død og liv klippe av mer enn de får lov til.

Til dere som er redd for å klippe skjevt: Det er slettes ikke vanskelig å klippe beint. Oppskrift:

1. Del håret i to langs skillen. Ha ene halvdelen i et strikk, så det holder seg ute av veien. La den andre halvdelen henge løst bak på ryggen.

2. Ta en liten tust fra det fremste håret frem foran deg. Og da snakker vi liten, saksen skal lett klare å klippe det over. Klipp av ønsket lengde. Bruk gjerne en linjal eller annet mål (en fingertupp, hva som helst) for å holde rede på hvor mye du har klippet av.

3. Ta så en hårtust til fram fra det som henger på ryggen. Hold den sammen med det håret du allerede har klippet, og klipp av samme lengde, så de to tustene er like lange. Slipp den første delen du klippet, så den henger løst foran deg. Nå holder du bare den siste tusten du klippet.

4. Gjenta steg 3 helt til du har klippet alt håret som henger løst. Når du er ferdig, henger alt det løse håret ned foran deg.

5. Løsne den andre halvdelen fra strikket, og la håret henge bak på ryggen. Ta fram den fremste hårtusten, og hold den sammen med den framste tusten på den siden du har klippet. Klipp av den nye tusten så den er like lang som den andre siden. Ta så håret på den siden du har klippet i en strikk, så det kommer ut av veien.

6. Gjør som i steg 3 helt til alt håret på begge sider er klippet.

7. Nå skal alt håret være klippet, og i samme lengde. Børst håret, og bruk to speil for å se hvordan det ser ut bak. Om det mot formodning skulle være ujevnt her og der, ta tak i det stedet det er ujevnt, og klipp -litt- av det. Sjekk igjen, til alt er jevnt.

Jeg har aldri opplevd at håret har blitt ujevnt med denne metoden. Men jeg klipper veldig lite av gangen, bare et par cm.

Gjest Glør
Skrevet

Jeg veksler mellom å klippe selv og å gå til frisør. De siste åra har jeg aldri vært fornøyd hos frisøren, og da blir det bedre å klippe selv. Det meste går så lenge man er litt stø på handa, og har to speil. Først klipper man slik man vil ha det, så er det en fordel å vaske håret og gå over eventuelle tuster som skulle dukke opp. Og faktisk må håret være veldig skjeivt før man legger merke til det, øyet har en tendens til å rette opp og fylle ut mindre ujevnheter.

Skrevet (endret)

Ja sambo gjør det, ække han snill? Han har hjulpet meg i snart 7 år nå.

Jeg skal bare stusse det ca 4 cm hver 8 uke. Jeg har hår ned til hofta... Jobber bare med å pleie det¨å sette det pent opp.

Bak vil jeg ha det heeeelt rett, og hos frisøren buer de alltid litt... Og jeg betalte 2300kr for stuss og farge i fjor høst. Aldri mer. Gjør det heller sjæl, eller i en posh salong på ferie ! I Thailand betalte jeg 122 kr el no, da med Redken-produkter, men mye bedre hodebunnsmasasje så klart...!

Tips; invister i ei skikkelig frisørsaks, :gjeiper: klipp i vei.

Endret av Wonders
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...