Gjest Kråkaa Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Man får tydligvis feriepenger av eventuelle sykepenger.. Hvorfor gjelder ikke denne ordningen også for oss som er på attføring? Man får ikke feriepenger av attføringspenger. Ikke for å sutre,kun for å stille spørsmå ved det.
Rosalie Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Forid man på attføring har utbetaling 12 måneder i året. Tar man ferie fra et arbeidsforhold, også om man er sykemeldt, har man i den perioden ingen inntekt. Dette skal feriepengene dekke.
Gjest Kråkaa Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Med andre ord,har man praksisplass ved en arbeidsplass og er på attføring så har man ikke krav på ferie heller. Og dette er for en gruppe som kanskje kunne ha trengt ferie innimellom..Om jeg har forstått det rett?
Gjest Kråkaa Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 *tull* Man kan selvfølgelig ta ferie men man får jo ikke betalt for det..Man får jo kun betalt for de dagene man er/møter på tiltak.
Gjest ufør nå Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Man kan selvfølgelig ta ferie men man får jo ikke betalt for det..Man får jo kun betalt for de dagene man er/møter på tiltak. Ja dette er riktig. Da jeg var på attføring måtte jeg ordne det slik at jeg la dagene mine i begynnelsen og slutten av en treukersperiode, og så tok jeg fri den ene dagen på midten. Egentlig hadde jeg ikke lov til å gjøre dette, men konsulenten min så det urimelige i at barna mine ikke skulle få ha med mor på ferie, så hun godtok dette. Første året hadde jeg ikke ferie i det hele tatt. Og siden det kun var meg og to til på hele bygget samt en arbeidsleder, ble det til at jeg satt og surfet på pc og leste bøker i tre uker til resten av arbeidsskokken kom tilbake. Det var nemmelig ikke oppgaver å gjøre så lenge bedriften var i ferie, men bedriften fikk ikke lov av NAV å gi oss ferie. Det tas ikke hensyn til de som er på attføring, og dette er jo syke mennesker som også trenger ferie. Flere av de jeg var på tiltak med tok ut ubetalt ferie.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Nå er jo juni skattefri måned, og dette regner jeg som mine feriepenger (er under attføring, ja).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå