Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har en 12-åring som pleier å få 100 kr i lommepenger i uken. I den siste tiden har jeg oppdaget at hun svært ofte går innom butikken på vei hjem fra skolen og kjøper godteri. Det har hun selvfølgelig ikke lov til. Vi har snakket med henne om det og prøvd å forklare hvor usunt det, at man legger på seg av det osv.. Hun ignorerer det vi sier, og fortsetter å kjøpe godteri. Og det tytet godtepapir ut av lommer og skolesekk. Jeg ser også at hun i det siste har lagt en del på seg. Mengdene jeg finner av godtepapir sier meg at hun gjør dette nesten daglig. Jeg har nå midlertidig inndratt lommepengene, og hun må be om å få penger hver gang hun skal på kino o.l Er det noen som har et godt råd om hvordan man håndterer dette?
Kirby Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Syns du har taklet det riktig, jeg, ved å ikke gi henne ukepenger lengre.
Minni-Mus Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Jeg ville nok gjort det samme som deg, inndratt lommepengene siden de bare blir brukt på godteri i ukedagene.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #4 Skrevet 4. juni 2009 Jeg synes også du har gjort det riktig ved å inndra lommepengene. Jeg ville gjort det samme, og forklart at så lenge hun bruker pengene på ting hun ikke har lov til, får hun ikke lommepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå