lost_bird Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Min samboer, jeg og mine to nydelige katter flyttet fra en blokkleilighet til et hus 4. mai. Leiligheten vi bodde i var i tredje etasje, så kattene har vært innekatter frem til nå. Huset vi flyttet til er ca 4 minutter rask gange fra der vi bodde før. Etter at vi har bodd her i 2 uker har den minste katten tatt seg en skikkelig langtur, og ennå ikke kommet tilbake.. Det jeg lurer på er: kan det hende at han har prøvd å finne tilbake til der vi bodde før? Selv om han bare bodde inne der (har vært utenfor et par ganger)?
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Ja, det kan tenkes. Om den ikke har vært ute før, er det sikkert mye som er skummelt for den der, noe som kanskje har gjort den sky og redd. Let i skumringstider. Da er det lite folk ute.
Gjest Glør Skrevet 4. juni 2009 #3 Skrevet 4. juni 2009 Ja, det kan den. Katter har ett slags indre kompass som peker mot hjem, og det funker uavhengig av om de er ute eller inne. For å være sikker på at den har stabilisert seg på nytt hjem bør den holdes inne i tre-fire uker. Så dra bort på kvelden og se om du finner katten, ta gjerne med noe lokkemat, og dersom du finner han bør du holde han inne en stund på det nye stedet.
lost_bird Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2009 Takk for svar her. Verden er virkelig grusom. Etter det du skrev dro jeg dit vi bodde før og gikk rundt en time og ropte. Plutselig kom en katt som var helt (!) lik katten min. Ble sååå glad!!!! MEN - denne katten var øremerket. Og det er ikke min katt, så det syns jeg var litt rart. Så gikk det opp for meg at det kanskje ikke var min katt? Så, knust med en katt i armene, stod jeg der og gråt.. Da er det bare å lete videre!
lost_bird Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #5 Skrevet 4. juni 2009 Hei igjen. Vil bare skrive og fortelle at min kjære elskede katt har kommet hjem.. Han hadde tuslet i helt motsatt retning, og ble observert av et snilt menneske som ringte oss...
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Så deilig å høre! Vi opplevde faktisk det samme med vår katt, og hun var borte i 14 (fæle) dager, Bra at pusen din er tilbake.
Gjest farge Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Så deilig å høre! Vi opplevde faktisk det samme med vår katt, og hun var borte i 14 (fæle) dager, Bra at pusen din er tilbake.
lost_bird Skrevet 4. juni 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. juni 2009 Ja. Ingenting er som en lykkelig ende. Det var 17 tøffe dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå