Gjest Kari Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Det viser seg at to av tre brennere/avspillere har avgått en stille død her i huset. Eller en er nok "fikset" av sønnen i huset og har noe klissent i seg. Jeg har lekt mekaniker og fått ut plata som sto i. Den var klissen i midten, nesten som om det var noe lim der og hadde i tillegg en stoooor fin ring av en ripe, ca da det er et nedsøkk i selve brenneren. Jeg måtte demontere hele toweret for å komme til brenneren og deretter demontere den Nå gjenstår å montere sammen. Men den løser ut nå i alle fall. Men så blir jeg skeptisk til å sette inn et splitter nytt spill i den, med tanke på ripen som var på platen som sto i. Og brenneren på min bærbare nekter plent å lese plater. Uansett hvilken jeg setter inn. Får jo ikke engang formatert dataen her jeg da. Og så jeg som hadde så lyst til å spille Sims... Har brenner på dataen til mannen som fungerer, men den dataen tåler ikke å jobbe så hardt, før den får varmeslag. Så da står jeg der da, med et nytt spill og ingen maskin å spille på. Så jeg trenger hjelp! Vi må ha ny brenner/avspiller. Men bør vi går for intern eller ekstern? Og er det stor forskjell på merker? Kan en ekstern som går på usb spille av spill i den størrelsen jeg må ha? Systemkravene var ganske høye nemlig. Sånn bortsett fra til spilling vil den bli brukt til det vanlige Bilder og slikt.
Gjest Kari Skrevet 4. juni 2009 #2 Skrevet 4. juni 2009 Ingen tekniske vidundere her altså? Har sett at Elkjøp har sånn til å bygge inn i toweret og ekstern. Den eksterne klarer jeg fint å fikse, men skal vi ha innebygd må jeg jo vite om det er S-ATA eller P-ATA jeg skal ha (sier meg jo iiiiingenting de bokstavene der da...:sjenert). Fordelene med den eksterne ser jeg jo, enkel å koble til, tar liten plass og kan også brukes på min bærbare. Men kan jeg spille spill på den da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå