Gå til innhold

hvor finne de flotteste/idylliske/ikke standar stedene

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_siri_*
Skrevet

tenker flotte store hus å grønne hager.. samt annet terreng enn vi er vandt med her.. noen småsteder som man ofte ikke hører noe særlig om men som er flotte? noen forslag?? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

I norsk sammenheng er det nok noe ukjent, men i USA er det viden kjent: Lake Tahoe.

Gjest Marlo
Skrevet

San Fransisco!

Sök på google så finner du nok mye

Skrevet

Skulle jeg dratt til USA idag hadde jeg dratt til Charleston, SC, Savannah, GA eller Atlanta, GA. Helst kombinert paa samme tur :)

Skrevet

Her i huset drømmer vi om Cape Cod utenfor Boston =)

Gjest Gjest
Skrevet

Noen av mine favorittsteder i USA:

- Sedona

- San Francisco

- Chicago

- Key West

Skrevet (endret)

Oh, det er mange slike steder over hele landet.

I New England området (statene lengst nordøst) finnes det veldig mange koselige bed and breakfast, men naturen kan minne om Norge.

Sørstatene har noe helt spesielt. Her kan du besøke mange idylliske små og større byer. Du kan også benytte anledningen til å dra innom de store musikkbyene som Memphis og Nashville.

Arizona, Nevada og New Mexico har mye ørken. Noe som er eksotisk for oss nordboere. Hvis du tar en tur til dette området så anbefales en tur til Grand Canyon på det sterkeste.

California er en skikkelig gøy stat. De har alt fra strender og ørken til fjell og Redwood trær. Med utgangspunkt i San Francisco kan man komme seg til mange idylliske steder. Enten man velger å kjøre Route 101 sørover (anbefales!) eller velger å kjøre inn i landet mot Lake Tahoe området.

Velger du å kjøre Route 101 går veien gjennom flere koselige kystbyer, noen mer turistifiserte enn andre.

For flotte store hus med grønne hager er sørstatene stedet å dra, spesielt Nord og Sør Carolina, Georgia og Alabama. :)

Ta gjerne kontakt hvis du har noen spørsmål. Har bodd i California og har reist mye rundt i andre deler av landet.

Endret av allyhoo
Skrevet

California har mange perler. Anbefaler virkelig Route 101 fra San Fransisco og sørover, da får du med deg mye! Steder som kan besøkes er blant annet Carmel, Santa Barbara, Malibu, Newport Beach, Laguna Beach, San Diego.. i tillegg til Los Angeles da!

Ellers er også østkysten en opplevelse. Selv har jeg kjørt Maryland -> Florida, og North & South Carolina har mange perler + Georgia. Savannah og Charleston var begge vakre steder å besøke!

Har også vært i sørstatene, men det ga ikke like stort inntrykk! Mye sumpområder (alligatorer og andre kryp i massevis), men mange liker New Orleans, Tennessee, Louisiana-traktene.

Innlandet i USA har jeg ikke sett så mye av, men det jeg har sett kan uansett ikke sammenlignes med øst- og vestkysten!

Når det skal sies så er det uendelig med opplevelser i USA nesten uansett hvor man velger å dra, gled dere :)

Gjest Gjest
Skrevet

San Antonio i texas, utrolig flott by med elv som renner gjennom sentrumskjernen. Ellers er Long Island fantastisk, lange strender, vingårder og ikke en McDonalds i nærheten.

Gjest Gjest
Skrevet

Sausolito og Carmel i California er verdt et besøk.

Gjest Badabing
Skrevet (endret)
Her i huset drømmer vi om Cape Cod utenfor Boston =)

Cape Cod er utrolig sjarmerende! Key West kan også være en idé, men der er det litt mer turister.

Selv drømmer vi om Texas :)

Endret av Badabing
Skrevet
Cape Cod er utrolig sjarmerende! Key West kan også være en idé, men der er det litt mer turister.

Selv drømmer vi om Texas :)

Ikke for å kuppe tråden, men har du noen tips? :)

Gjest Badabing
Skrevet
Ikke for å kuppe tråden, men har du noen tips? :)

Tips til Cape Cod tenker du på? Jeg var hovedsakelig i Boston, New Bedford og andre småbyer rundt der, Cape Cod har jeg bare vært på dagstur til. Men det er utrolig vakkert der, skjønne små hus, fiskerlandsbyer og nydelige strender. Jeg var der i juli måned, så temperaturen i vannet var også god.

• 3 uker senere...
Gjest Gjest_Turisten_*
Skrevet
Skulle jeg dratt til USA idag hadde jeg dratt til Charleston, SC, Savannah, GA eller Atlanta, GA. Helst kombinert paa samme tur :)

Den turen tar jeg om 8 dager :lur:

Gleder meg til å komme "hjem" igjen. Har nemlig bodd nesten 6 år i Atlanta så disse stedene har jeg besøkt ofte.

Skrevet
Den turen tar jeg om 8 dager :lur:

Gleder meg til å komme "hjem" igjen. Har nemlig bodd nesten 6 år i Atlanta så disse stedene har jeg besøkt ofte.

:slåss:

;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...