Gjest Fuglen Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Hei, Trenger gode råd fra dere. Vi skal flytte og det er ikke lov å ha dyr på det nye stede. Har dere noen gode forslag om hva jeg kan gjøre med undulaten? Kjenner dere noen som vil ha en undulat? Alt utstyr følger med - Alt gratis. Jeg kan ikke ta den med, men vet heller ikke hva jeg skal gjøre med vår lille venn. Ønsker at han skal få et godt hjem.. Håper noen har gode råd og tips..
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jeg tror egentlig det skal veldig mye til for å nekte folk å ha undulat. mange utleiere tar seg friheter som de egentlig ikke har rett til ifølge loven. Om det er hybel det dreier seg om eller at du deler boligen med allergikere kan jeg selvsagt forstå dem, men ikke ellers. Jeg tror at i de fleste tilfellene kan du ta med deg undulaten din med god samvittighet.
Gjest Fuglen Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Takk for tilbakemeldingen. Det står i kontrakten at dyrehold ikke er tillatt, og jeg er desverre ikke i en slik situasjon at jeg kunne takke nei til den leiligheten for å se meg etter noe annet heller..
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Takk for tilbakemeldingen. Det står i kontrakten at dyrehold ikke er tillatt, og jeg er desverre ikke i en slik situasjon at jeg kunne takke nei til den leiligheten for å se meg etter noe annet heller.. Er den konrakten gyldig da? Huseier har ikke anledning til å gi deg dårligere vilkår enn det som står i Husleieloven. Ellers står det masse interessant her http://www.jusstorget.no/article.asp?Key=2...&ArtKey=257
Gjest Glør Skrevet 4. juni 2009 #5 Skrevet 4. juni 2009 Takk for tilbakemeldingen. Det står i kontrakten at dyrehold ikke er tillatt, og jeg er desverre ikke i en slik situasjon at jeg kunne takke nei til den leiligheten for å se meg etter noe annet heller.. Regner med at en undulat holdes inne, så da kan de ikke nekte deg det. Å forby dyrehold på generell basis er ett ugyldig punkt i kontrakten, og for at de skal kunne nekte deg å ha undulaten må det dokumenteres at den sjenerer naboene. Så med mindre undulaten synger som en tåkelur kan nok beholde den.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2009 #6 Skrevet 4. juni 2009 Det samme sto i vår kontrakt, men vi fikk lov å ha undulaten vår i leiligheten! Vi spurte og fikk et hyggelig svar! Så spør:) De griser lite, og skriker ikke altfor ille heller (bare når de kjefter=P).. Men jeg hadde aldri flyttet uten "babyen min" da:)
Diabla Skrevet 6. juni 2009 #7 Skrevet 6. juni 2009 De mener vel mer hund å katt... Undulaten lager ikke mye "herverk" som en hun eller en katt.. hehe
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #8 Skrevet 6. juni 2009 Jeg må nesten le litt. Det er da klart man må tolke slike regler litt etter skjønn. En undulat er da ikke til sjenanse for noen. Det er da bare å spørre utleier om du kan ha undulaten. Hvis du bare gir deg uten å undersøke saken en gang, virker det jo ikke som du er så gira på å beholde undulaten din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå