Gå til innhold

Advarsel - Bianco sko

Arwen

Anbefalte innlegg

Kjener en som jobber på Bianco og vil nå advare alle som handler der.

Hvis man jobber på Bianco må man bruke sko fra butikken på jobb, noe som forsåvidt er ganske naturlig. Noe jeg ikke serpå som naturlig er at hvis de som jobber der ikke har råd ti lå kjøpe sko er det bare å låne fra butikken - hvilket par man vil.

Dette gjelder sansynligvis flere av butikkene, for når jeg handlet på en annen en den aktuelle Bianco butikken i fjor sommer fikk jeg et par som var relativt grå under. Da jeg spurte betjeningen om dette sa hun at det var fordi kundene prøvde de i butikken, vet nå ikke helt om jeg tror på det mer men..

Har lurt på om jeg skal sende mail til hovedkontoret til Bianco for å gjøre de oppmerksomme på dette. Å kjøpe ferdig inngåtte skinnstøvletter er ikke noe videre hyggelig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var ille!

Selv kjøper jeg ikke sko på Bianco etter flere bomkjøp. Jeg får vondt i bena av å gå med Bianco-sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestevenninne har jobbet på Bianco i ett par år.

Og der i butikken kan de bare drømme om å få låne sko i hvertfall,så det er nok forskjellig fra butikk til butikk.

Men,det burde jo ikke være lov noe sted,kan ikke venninnen din bare si fra til sjefen at dette ikke er særlig OK?

Ville de kjøpt brukte sko selv liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke en venninne av meg, men søsteren til en kollega. Har prøvd å si fra til henne, men hun liker å prøve skoene gratis en stund.. :roll: kommer nok ikke til å si fra hun nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal ikke mye til for at en sko blir grå under. Er det teppegulv i butikken, trenger du knapt nok å ta dem ut av skoesken før de ser brukte ut.

Bianco er et franchise-konsept som svært mye annet, og sannsynligvis varierer praksisen fra butikk til butikk siden alle har lokale eiere.

Synes det høres ut som en merkelig praksis at man bruker butikkens sko som skal selges på jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj da.. Men man ser vel om sko er brukt eller ikke. Jeg hadde hvertfall ALDRI kjøpt sko som var utgått..

Har heldigvis aldri opplevd det i bianco butikken her.. Å jeg handler en del sko der.

Men jeg skal jammen følge med neste gang.. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hørt at det samme gjelder i noen Vero Moda butikker. De som jobber der låner klær mens de jobebr for så å henge det på plass igjen ved arbeidsdagens slutt.... Synes ikke det er noe særlig, spesielt når det gjelder plagg som er inntil huden, som trøyer og bukser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres rett og slett usannsynlig ut. Handler selv på Bianco av og til, og jeg kan se når sko er brukt bare en dag eller to. Har aldri opplevd det.

Men om du VET at dette skjer, kan jeg ikke se noen grunn til IKKE å gjøre en henvendelse til Bianco. Det er bedre å ta det direkte med dem enn å sende rykter som kanskje er usanne videre.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at det samme gjelder i noen Vero Moda butikker. De som jobber der låner klær mens de jobebr for så å henge det på plass igjen ved arbeidsdagens slutt.... Synes ikke det er noe særlig, spesielt når det gjelder plagg som er inntil huden, som trøyer og bukser...

I vår butikk så får vi faktisk lov til det.

Hvis plagget har blitt møkkete eller lukter svette må vi selvfølgelig kjøpe det!

Med tanke på hvor mange ganger ett plagg kan risikere å bli prøvet av kunder så synes jeg ikke at det er så ille at en ansatt har på seg en skjorte i noen timer.

Når det er sagt så vil jeg nevne at ingen hos oss har noensinne gjort dette selv om vi har lov!!!

Eneste vi har gått med litt er belter og lenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes heller ansatte kunne fått kjøpte klær for å bruke til sterk nedsatt pris, slik at også den som bruker det skal føle seg litt vel.

Synes faktisk det er verre med brukte klær enn sko, men uansett hadde jeg ikke likt å kjøpe brukte klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Til deg på Vero Moda:

Får ikke dere kjøpe klær med 40% rabatt??

trodde det var sånn jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår butikk så får vi faktisk lov til det.

Hvis plagget har blitt møkkete eller lukter svette må vi selvfølgelig kjøpe det!

Kjenner en som jobber i en Benetton-butikk og de får også bruke klærne på jobb - og de elsker det og gjør det hele tiden!!!! Henger de pent tilbake og til salgs etterpå. Utrolig!! Butikksjefen bytter klær hele dagen... Får sikkert prøvd en hel kolleksjon i løpet av en uke!!! :ler:

Men til temaet: BIANCO. Både jeg og mannen min har vært veldig uheldige med flere skokjøp der (de er blitt ødelagt etter kort tids bruk) så nå kjøper jeg ikke sko der lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg på Vero Moda:

Får ikke dere kjøpe klær med 40% rabatt??

trodde det var sånn jeg....

Mulig det er 40% hvis man er i Retail,altså i de butikkene som er styrt sentralt,men i franchise butikkene er det anderledes.

Der bestemmer vel franchisetageren rabatten.

Hos oss f.eks. varierer denne etter hvor mange % man jobber.

Men uansett så hjelper det lite med rabatter når man har press på seg til å kjøpe nye klær hele tiden.

Vil nok en gang påpeke at i vår butikk er det ingen som benytter seg av muligheten til å gå med klær og legge det tilbake.

Det eneste vi har brukt pittelitt er belter og lenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare fortelle at jeg har hatt skikkelig dårlig erfaring med kvaliteten på Bianco-sko. Kjøpte et par støvletter med ganske smale heler (men ikke av de smaleste faktisk), og etter tre uker var hel-kappene slitt ned.

Og da hadde jeg ikke brukt støvlettene hver dag engang.

Når jeg gikk og klaga fikk jeg beskjed om at jeg måtte regne med å bytte helkappe med jevne mellomrom. Og utslitte støvletter på tre uker var tydeligvis ikke mer enn jeg måtte regne med.

Har også opplevd at sålen knekker ved helen - og at sømmer sprekker.

Så om jeg handler på Bianco nå tar jeg GODT vare på kvitteringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Glitter gjør man det samme.

Kjeder, ringer og øredobber brukes uten hemning, og henges tilbake for og selges til kunder.

Uhygienisk!!!! :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Glitter gjør man det samme.

Kjeder, ringer og øredobber brukes uten hemning, og henges tilbake for og selges til kunder.

Uhygienisk!!!!  :x

Og piercinger... *grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og piercinger... *grøsse*

Nei, heldigvis ikke! Men alt av øredobber, hårstrikk, børster o.s.v. brukes som om det skulle vært en personlig eiendel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, heldigvis ikke! Men alt av øredobber, hårstrikk, børster o.s.v. brukes som om det skulle vært en personlig eiendel!

Jeg har en venninne som jobber der, og hun bruker piercinger og selger dem etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for deg situasjonen da... Du finner de kule skoene, spør om de har det i din størrelse, det er bare ett par igjen....... så hun som jobber i butikken sparker av seg skoene sine og gir de til deg..... :hoho::hoho:

Ang. helkappene. Antatt levetid på disse er ca en uke........ Om du ikke går til skomakeren og setter på stål hel.... Men da sier det klikk..klikk når du går. Litt morro da, men må ikke brukes inne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som jobber der, og hun bruker piercinger og selger dem etterpå.

ÆÆÆÆÆSSSJJJJJJJ!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...