Gjest Erik Skrevet 9. juni 2009 #61 Skrevet 9. juni 2009 Jeg kjenner at jeg blir nysgjerrig på hva Erik mener med "overvekt" og "feit". De færreste er superstynne/USA-overvektige - damer flest er innenfor normalen, og verken sykelig det ene eller det andre. Jeg mistenker litt at du er rask til å bruke ordet feit, men det er mulig jeg tar helt feil.Med mine 10 kilo + er jeg langtfra usunn, og de kiloene utgjør ingen helserisiko. Jeg spiser sunnere enn de fleste jeg kjenner og har lagt på meg fordi jeg i perioeder med stress har spist sjokolade i tillegg til vanlig sunt kosthold. Nå har jeg sluttet med det, og blir sakte slank igjen - men jeg blir ikke sunnere når de ti kiloene er borte altså, for jeg har akkkurat det samme inntaket av vitaminer, mineraler og proteiner samt de samme treningsvanene. Sikkert litt på siden av debatten dette, men jeg irriterer meg over nedlatende holdninger til mennesker som ikke har en helt slank kropp. Man kan godt jobbe med å ha et noenlunde generøst menneskesyn - det er ikke vanskelig å ha normal respekt for folk generelt. Jeg har definert mitt syn på "overvekt" og "feit" i innlegg #49. Du må gjerne være helt uenig med meg, men jeg synes det er ganske lett å se om en person veier alt for mye (eller alt for lite, for den saks skyld). Det er desverre et faktum at stadig flere utvikler fredme a la det vi gjerne forbinder med USA. Dette har selvsagt mye med både stillesittende liv og kosthold å gjøre. De som vet de har anlegg for å bli ganske stor, har det selvfølgelig ekstra vanskelig. Ifølge Verdens helseorganisasjon (WHO) er det magemålet sett i forhold til hoftemål som er best egnet til å gi en pekepinn på hva som er for mye av det gode. For kvinner er vel maksgrensen 88 cm. såvidt jeg så på "God Morgen Norge" idag. Der var det en lege som snakket om dette. Så hvis du får mindre livvidde ved å gå ned i vekt vil det gjøre deg sunnere med tanke på snikende livstilssykdommer som diabetes 2 og hjerte/karsykdommer. Jeg er absolutt ikke typen som slenger dritt til noen om vekta. Det være seg om folk veier for mye eller for lite. Et menneske er da like mye verdt uansett vekt. Men jeg synes det er underlig dersom enkelte jenter er villige til å risikere helsa for at noen menn skal se på dem som tiltrekkende. Tror det ofte er en falittærklæring: "Nå orker jeg ikke mer slanking,sunn mat og trim, så da satser jeg heller på å opprettholde overvekten og tiltrekke meg mannfolk på grunnlag av det" Hvis det stemmer, så synes jeg veldig synd på dem. Alle er ikke ment å være supertynne, men å øke vekt og fettmengde på en allerede stor kropp er heller ikke bra.
Sandie Skrevet 9. juni 2009 #62 Skrevet 9. juni 2009 Enkelte her har visst et helt forkvaklet syn på definisjonen av "former". Former er da ikke noe man automatisk har fordi om man er stor, og det er heller ikke noe man nødvendigvis mangler fordi om man er slank eller tynn! Se litt på folk, så vil dere fort oppdage at det er fullt mulig å være str.36 eller 38 og likevel ha former! På samme måte er det også fullt mulig å være f.eks.str. 48 eller 58 og nesten ikke ha pupper eller rompe i det hele tatt, bare en helt rund figur med fett jevnt fordelt over hele kroppen. Om man sammenligner to slike kroppsfarsonger er det for meg som mann ingen tvil om hvem som er mest feminin og formfull! Dette er jeg enig i.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå