Gå til innhold

Gorillapod SLR stativ


Banan

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd Gorillapod SLR stativ til speilreflekskamera? Synes det ser veldig morsomt ut å ha, men jeg har hørt at det "siger lett sammen", og ikke holder så bra, derfor er jeg litt usikker. Står at max vekt er 800g, og det er rundt det mitt kamera veier. (400D med kitobjektivet, batteri og minnebrikke) Noen som har erfaringer med det?

http://i42.tinypic.com/o94scl.jpg

Vet at det er mulig å kjøpe Gorillapod SLR-Zoom stativet i stedet, men det blir vel en del dyrere. Og da må jeg vel ha kule eller noe på toppen for å kunne snu på kameraet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke, men har siklet på det en stund. Henger meg derfor gjerne med her.

Jeg har prøvd å google litt etter anmeldelser og slikt, men det gjorde meg ikke så mye klokere og jeg er generelt litt skeptisk til slike anmeldelser hvor journalisten tydeligvis har prøvd å bruke stativet kun et par ganger før han konkluderer med at det er faktastisk eller bare møkka. Kjekt å høre fra noen som faktisk bruker det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker greit til enkelte bruksområder, men man skal ikke drive makrofotografering med det. Det er til dels ustødig, så det anbefales heller ikke for lange eksponeringer. Kan fungere greit dersom du trenger å ta bilde i en vinkel du ellers ikke ville fått til, eller som hjelp til å ta bilder med selvutløser. Noe proffverktøy er det uansett ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^ Jeg tenkte å bruke det kun ved selvutløser. Vet du om det er bra nok til det? Kan jeg liksom henge det i et tre, uten å være rett for at det ramler ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis totalvekt på kamera og objektiv er tett opp til det stativet er spesifisert til å tåle, så ville jeg vært forsiktig. Men det kan hende det er grunnløse bekymringer for jeg har ikek testet hvor mye de faktisk tåler.

Rent personlig synes jeg gorillapod er såpass stress å bruke at jeg ikke kommer til å anskaffe meg en slik (igjen). Tenk deg å bruke massevis av tid på å sørge for at kameraet henger ordentlig på greina (for den er ikke så utrolig lett å få til å henge ordentlig), for deretter å trykke forsiktig på knappene slik at det ikke skal dette ut av stilling før du faktisk får tatt bildet?

Da er det faktisk enklere å ta fram et skikkelig stativ med skikkelig hode som man bare kan klipse kameraet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...