Gå til innhold

Bazaar Klubb?

Fremhevede innlegg

Gjest anonymus
Skrevet

130000 har fått dette i posten og bare 10 av disse premiene er visst kamera og flaxlodd.

Tro hva de hadde gjort hvis alle 129990 hadde takket ja til Tyrkiatur. haha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også en av de "heldige" vinnerne.. har så lyst å vinne en seriøs tur, men er litt skeptisk til denne tyrkiaturen..

men er det noen som har fått detaljene?

fikk en sms for to uker siden der det sto at detaljene til denne turen skulle komme i posten om få dager.. har ikke sett noe enda, å syns vel at to uker er litt mer enn få dager da.....

Gjest Ponzi
Skrevet

Håper alle skjønner at dette bare er ljug, bløff, fanteri og skurkestreker?

Husk at det også gjelder alle brev fra Afrika der det står at dere har vunnet mange millioner.

Når jeg først er igang:

Ikke kjøp gull av utlendinger på rasteplasser.

Ikke stopp for utlendinger i dyre Mercedeser som tilsynelatende trenger hjelp med bilen.

Ikke la engelskmenn asfaltere innkjørselen deres.

Ikke ta i mot roser fra utenlandske damer på gata.

Ikke si ja til utlendinger som vil veksle penger med dere.

Ikke meld dere på timeshare.

Har dere meldt dere på timeshare, så ikke tro på det når noen vil kjøpe deres andel for en veldig høy pris.

Hvis dere har annonse på Finn, ikke selg til folk som bor på andre siden av jorda.

Ikke stol på aksjefond som alltid leverer god avkastning, uansett hvor dårlige tider det er.

Vær ekstremt forsiktige på Oslo Børs. Det er innsidebørs nr. 1.

Osv.

osv...

Ekstrainfo: Nettsvindel

"Svindelen:

Plutselig dukker det opp en e-post i innboksen som forteller deg at du har vært så heldig å vinne en milliongevinst i et utenlandsk lotteri du aldri har hørt om før. Dette er selvfølgelig bare bløff. I virkeligheten er det et forsøk fra sleipe svindlere, ofte basert i Nederland eller Spania, på å lure fra deg personopplysninger, kontonummer eller få deg til å betale inn gebyrer for å få den angivelige gevinsten.

"

Skrevet
Jeg er også en av de "heldige" vinnerne.. har så lyst å vinne en seriøs tur, men er litt skeptisk til denne tyrkiaturen..

men er det noen som har fått detaljene?

fikk en sms for to uker siden der det sto at detaljene til denne turen skulle komme i posten om få dager.. har ikke sett noe enda, å syns vel at to uker er litt mer enn få dager da.....

Har fått ja... Men gidder ikke betale noe som helst, så det gikk rett i søpla. Har man vunnet noe, så skal det da ikke koste noe.

Gjest Gjest_Kenneth_*
Skrevet
130000 har fått dette i posten og bare 10 av disse premiene er visst kamera og flaxlodd.

Tro hva de hadde gjort hvis alle 129990 hadde takket ja til Tyrkiatur. haha

Da kunne de pensjonert seg bare på fortjenesten.

Folk burde vite bedre enn å støtte opp om denne svindelen ved å faktisk kjøpe billettene, det er en ekstremt kynisk form for markedsføring.

Gjest Gjest
Skrevet

Nå blir æ skikkelig forbanna. Den 05.juni fikk også undertegnede førsteprisen: tur/retur Tyrkia med 7 døgn på hotell med allt dekket. Dette etter spørsmål stilling og riktige svar.

Dersom dette er tull, så kan æ vel regne med at dæm som står bak vil få sæ en på trainten!!!

Vi tar dette seriøst og avventer ennå før vi tar saken opp.

Gjest Gjest_Siv_*
Skrevet

Mhmm det virker som en må reise med en annen som også har vunnet for at turen skal være ikke gratis ,men billig...

Men da må jeg dele rom med en annen som har vunnet tur..

Om det er seriøst det her så kan det bli en flott og billig tur.... eller

Skrevet

Tråden er ryddet iht reglene

Miss Shorty, mod

Gjest venche
Skrevet
Hmm....... Skjønner ikke hvorfor folk skal være så negative når man vinner en gratis ferie??????? Kan man ikke bare ta imot reisen og være glad? Jeg hadde ikke hatt råd til å dra på ferie i år , men nå vant jeg denne turen , så da ble det ferie likevel........Kall meg naiv men der jeg kommer fra blir vi faktisk glad om vi vinner, eller får noe...

Jeg synes dere som klager og syter for denne turen skulle skamme dere!

Skrevet (endret)

Det blir jo veldig tullete når det fremstilles som om turen er 1.premie, og kameraet og loddene er 2. og 3.premie. Har aldri før opplevd at det er flere 1.premier enn 2. og 3.premier....

Wenche og Madelane: Folk er ikke sure over å ha vunnet en reise, men over villedende oplysninger om hva denne turen egentlig er. Det er klart at man ikke bare får en tur helt uten videre. Det man savner opplysninger om her, er på hvilken måte de som "gir" deg turen skal tjene penger.

For det første er det sikkert ikke mange som ønsker å reise alene. Man blir derfor nødt til å betale en god slump for en reisepartner.

De tidspunktene man kan reise på er vel heller ikke toppsesong for Tyrkiareiser?

Jeg vil også anta at man må sjekke ut av 5-stjerners hotellet når man skal på den obligatoriske utflukten, og det står jo at man da blir innkvartert på hotell av "enklere" standard. Dette kan jo i realiteten være hva som helst.

Og det er vel den obligatoriske utflukten som er greia her. Vil tro at arrangøren da har avtaler om å dra innom diverse steder hvor du skal prakkes på ulike mer eller mindre nyttige ting.

Men har man disse tingene klart for seg, ønsker en mer eller mindre gratis tur, ikke har noe i mot å reise alene, ikke er så nøye på standard på overnattingen og er god til å stå i mot kjøpepress kan man sikkert få en fin tur.

P.S. Bytter gjerne bort turen mot flax-lodd eller kamera. :danse:

Endret av Lemona
Gjest Gjest_Siv_*
Skrevet
Det blir jo veldig tullete når det fremstilles som om turen er 1.premie, og kameraet og loddene er 2. og 3.premie. Har aldri før opplevd at det er flere 1.premier enn 2. og 3.premier....

Wenche og Madelane: Folk er ikke sure over å ha vunnet en reise, men over villedende oplysninger om hva denne turen egentlig er. Det er klart at man ikke bare får en tur helt uten videre. Det man savner opplysninger om her, er på hvilken måte de som "gir" deg turen skal tjene penger.

For det første er det sikkert ikke mange som ønsker å reise alene. Man blir derfor nødt til å betale en god slump for en reisepartner.

De tidspunktene man kan reise på er vel heller ikke toppsesong for Tyrkiareiser?

Jeg vil også anta at man må sjekke ut av 5-stjerners hotellet når man skal på den obligatoriske utflukten, og det står jo at man da blir innkvartert på hotell av "enklere" standard. Dette kan jo i realiteten være hva som helst.

Og det er vel den obligatoriske utflukten som er greia her. Vil tro at arrangøren da har avtaler om å dra innom diverse steder hvor du skal prakkes på ulike mer eller mindre nyttige ting.

Men har man disse tingene klart for seg, ønsker en mer eller mindre gratis tur, ikke har noe i mot å reise alene, ikke er så nøye på standard på overnattingen og er god til å stå i mot kjøpepress kan man sikkert få en fin tur.

P.S. Bytter gjerne bort turen mot flax-lodd eller kamera. :danse:

Skrevet

Jeg har ikke fått noe brev eller noe... Men dette var spennende lesing så jeg venter for å høre hvordan det går med dere som venter på brev i posten. Fortell, fortell.. :)

Gjest Gjest_sissel_*
Skrevet
Jeg ringte Club Royal for å bestille reise i dag!

Hadde tenkt å reise alene og var forbredt på å dele rommet med en annen som også gjorde det.

Det svaret jeg fikk av Club Royal var at dette ikke var mulig, jeg måtte da bestille enkeltrom og dette vil koste meg kr. 2086,- for 1 uke i tillegg.

I brosjyren jeg fikk står det at jeg må betale depositum og det er jo greit, samtidig står det at jeg KAN oppgradere turen til enkeltrom for kun kr 298,- pr.natt. Vil si dette er misvisende opplysninger i brosjyre. Er stor forskjell på kan og må, i dette tilfelle utgjør det kr. 2086,-.

Da jeg påpekte dette for Club Royal fikk jeg bare beskjed om at dette måtte jeg ta opp med de som hadde sendt tilbudet og Klubb Bazaar har jeg ikke noe tlf.nr.til.

Kommer til å gå videre med dette til forbrukerombudet da hele denne gevinsten er svært misvisende og lite seriøs.

Gjest Gjest_sissel_*
Skrevet

også jeg er blant de utvalgte - og heller ikke jeg har fått mer info i posten! Nå er det 3 uker siden jeg "vant", og da sa de at man skulle få info om få dager!

Idag ringte jeg Club Royal.

De sier bl.a. at man kan KJØPE "middagspakke" som gir deg tilgang til 5-stjerners buffetmiddag hver dag. Har du tatt det med i regnskapet ditt? Tror dete blir dyrt hvis man skulle finne på å reise!

Og utfluktene høres fine ut - hvis man bare kunne slippe påtvunget gullsmed-og teppebesøk. Men det er nok nettopp det som er den egentlige prisen for turen!

Nei, jeg tror jeg finner på noe på egen hånd, jeg!

Gjest Gjest_Siv_*
Skrevet
også jeg er blant de utvalgte - og heller ikke jeg har fått mer info i posten! Nå er det 3 uker siden jeg "vant", og da sa de at man skulle få info om få dager!

Idag ringte jeg Club Royal.

De sier bl.a. at man kan KJØPE "middagspakke" som gir deg tilgang til 5-stjerners buffetmiddag hver dag. Har du tatt det med i regnskapet ditt? Tror dete blir dyrt hvis man skulle finne på å reise!

Og utfluktene høres fine ut - hvis man bare kunne slippe påtvunget gullsmed-og teppebesøk. Men det er nok nettopp det som er den egentlige prisen for turen!

Nei, jeg tror jeg finner på noe på egen hånd, jeg!

Gjest Gjest_Kjell_*
Skrevet

Endelig en som har skjønt det! Dette er ren og skjær SVINDEL.

Håper alle skjønner at dette bare er ljug, bløff, fanteri og skurkestreker?

Husk at det også gjelder alle brev fra Afrika der det står at dere har vunnet mange millioner.

Når jeg først er igang:

Ikke kjøp gull av utlendinger på rasteplasser.

Ikke stopp for utlendinger i dyre Mercedeser som tilsynelatende trenger hjelp med bilen.

Ikke la engelskmenn asfaltere innkjørselen deres.

Ikke ta i mot roser fra utenlandske damer på gata.

Ikke si ja til utlendinger som vil veksle penger med dere.

Ikke meld dere på timeshare.

Har dere meldt dere på timeshare, så ikke tro på det når noen vil kjøpe deres andel for en veldig høy pris.

Hvis dere har annonse på Finn, ikke selg til folk som bor på andre siden av jorda.

Ikke stol på aksjefond som alltid leverer god avkastning, uansett hvor dårlige tider det er.

Vær ekstremt forsiktige på Oslo Børs. Det er innsidebørs nr. 1.

Osv.

osv...

Ekstrainfo: Nettsvindel

"Svindelen:

Plutselig dukker det opp en e-post i innboksen som forteller deg at du har vært så heldig å vinne en milliongevinst i et utenlandsk lotteri du aldri har hørt om før. Dette er selvfølgelig bare bløff. I virkeligheten er det et forsøk fra sleipe svindlere, ofte basert i Nederland eller Spania, på å lure fra deg personopplysninger, kontonummer eller få deg til å betale inn gebyrer for å få den angivelige gevinsten.

"

Gjest Kjell?
Skrevet

Er du virkelig så dum?

Gleder meg til du kommer hjem igjen og har funnet ut at du har blitt grundig "rævpult".

• 2 uker senere...
Gjest chevypower
Skrevet

Var det 100% gratis han skreiv. Begyn å regne på det som står i broskyren som ikke er med på den såkalte gratisturen, så blir det dyrere en å betale for en tur hos et annet reiseselskap. Turen kunne bare brukes i oktober og november, som selvfølgelig er lavsesong. Hvis jeg har vunnet en tur så forventer jeg at den er gratis å ikke dyrere en om jeg bestiller en sjøl. DA ER DET IKKE EN PREMIE!!!! Jeg vil heller ha 50 flakslodd, men det blir vel for dyrt for dere. Men hvis jeg betalte 30 kr. loddet å vil vi vel komme ut omtrent som den flotte gratisturen vi vant.

Gjest Gjest_Ninja_*
Skrevet
Det er undelig at det kan komme negative reaksjoner på å vinne en gratis tur til Tyrkia. Turen inkluderer fly, hotell og opplevelsestur.

Det har for øvrig vært et tv-program på NRK fra samme type opplegg og de reisende var strålende fornøyde.

Som ansvarlig for Norsk Responspartner er denne kampanjen kun ment som en spennende og hyggelig oppmuntring til mange av våre gamle kunder i katalogen Se & Kjøp. Juks og fanteri er det langt fra snakk om!

Smil og vær glad om du er en av de heldige.

Hilsen Gunnar Johannessen, daglig leder

Hei Gunnar

For en måned siden fikk jeg beskjed om at jeg hadde vunnet 1.premien til Klubb Bazaar; turen til Tyrkia, og at jeg om kort tid ville motta informasjon i posten. Dette har jeg ennå ikke mottatt. Hva skjer??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...