Gjest Ruth Skrevet 12. juni 2009 #102 Skrevet 12. juni 2009 Jeg trur også det er noe lureri, men er det noen som vet noe mer? Jeg fikk også brev, men fikk også melding på mobilen at jeg hadde vunnet reise med hotell i Tyrkia i 7 dager, og at jeg får informasjon i posten om få dager,men stusset da jeg leste i første brevet at jeg hadde vunnet 1 overnatting på 5 stjernes hotell i Tyrkia. Men jeg har enda ikke fått noe brev,så da er det bare å vente å se. Kansje neste steg blir forbrukerrådet, hvis det er lureri dette.
Gjest Gjest_Turid_* Skrevet 13. juni 2009 #103 Skrevet 13. juni 2009 Men nå sier daglig leder at det er flere døgn.. skal vi velge å tro det ?? Selv om.. gratis og gratis.. avgifter kommer på ca 600,- Hei. Jeg har også vunnet 1. premie. I går fikk jeg ny sms. Da fikk jeg beskjed om at turen varte 7 -syv- dager. Da begynner det jo å bli spennende..
Gjest Gjest_pasta_* Skrevet 14. juni 2009 #104 Skrevet 14. juni 2009 mamma fikk det der idag.. vi bare lo =) at hun hade vunnet 1 overnatting på luksushotell i Tyrkia...
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 14. juni 2009 #105 Skrevet 14. juni 2009 ja dette blir jo artig..halve norge på tur til tyrkia.haha hei jeg har oxo vunnet 1 premien , Tyrkia turen. merkelig at alle har vunnet den.... skeptisk!!! hehe..
Gjest Gjest_Tina_* Skrevet 14. juni 2009 #106 Skrevet 14. juni 2009 Er det noen som kan si meg hvilket nummer dere sendte meldingen til på sms,og hva dere skrev? Hei , den koden får du til sendt på sms, da du takket ja til reisen på sms.
Gjest Gjest_chichi_* Skrevet 15. juni 2009 #107 Skrevet 15. juni 2009 Noen flere som har fått sånn reklame-pakke i posten derfra? Sånn "du har garantert vunnet en av de tre premiene bak på dette arket"? Synes sånt er litt moro jeg, og siden minste-premien var 50 flaxlodd tenkte jeg at jeg likegodt kunne sende inn... Fikk mld tilbake om at jeg vant førstepremien da, så blir jeg litt skeptisk Hei, jeg fant følgende artikkel i "Aftenposten Reise". Tor Wauer er oppført som daglig leder for Club Royal AS. Og mye tyder på at "gevinstene" i Club Royal er noe lignende. En ting er sikkert at selv om jeg har vunnet en 7 dagers tur med 1 overnatting på 5-stjerners hotell i Tyrkia, så kommer jeg ikke til å reise. det tør jeg rett og slett ikke. Hvor skal jeg bo de andre netterne??? På gata??? Eller må jeg selv betale for de resterende nettene på ett annet hotell?? Huffhuff.... Gratis» ferie er brudd på loven Les også 22.05 2008 Se opp for "gratis" ferie Selskap får 300.000 i bot for villedende markedsføring. FREDRIK LARSEN Først publisert: 11.03.09 Oppdatert: 11.03.09 kl. 10:59 Medisinsk Forlags markedsføring av «gratisturer» er i strid med markedsføringsloven, mener Forbrukerombudet. Nå har ombudet fattet forbudsvedtak mot selskapets markedsføring. Medisinsk Forlag er også ilagt et tvangsgebyr på 300.000 kroner. Se opp for «gratis» ferie Koster penger likevel Selskapet annonserer med «gratis» opphold i Tyrkia. Problemet er bare at ferien påfører forbrukerne til dels store kostnader til blant annet hotell. Derfor er det villedende å kalle oppholdet for «gratis», mener Forbrukerombudet. Det er en langvarig praksis at en ikke kan påstå at noe er gratis hvis det er knyttet kostnader til tilbudet. Forbrukerombudet har fått flere klager på markedsføringen til Medisinsk Forlag. Reisegarantifondet har dessuten mottatt klager på gjennomføringen av turene. - Det er viktig at forbrukerne kan stole på at de påstander som blir satt frem i markedsføringen er sanne. Særlig i tilfeller der potensielt mange forbrukere vil kunne benytte tilbudet er det viktig å reagere mot villedende markedsføringstiltak som dette, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon. Det lykkes ikke Aftenposten.no å få tak i daglig leder Tor Wauer hos Medisinsk Forlag.
Gjest Heldig Skrevet 15. juni 2009 #108 Skrevet 15. juni 2009 Jeg har også vunnet. Jeg ringte og bestilte til min mann også. turen kommer på kr 7200 for en uke tur retur Tyrkia med mat og avgifter.. 5 stjerners hotell i Antalya. Utflukt til Pamukkalene var også inkludert. Vi får vente å se.. Jeg har ikke betalt noe enda.
Gjest Gjest_Kenneth_* Skrevet 16. juni 2009 #109 Skrevet 16. juni 2009 Ser d er fler enn meg som har vunnet 1. premie. Jeg har akkurat vært i kontakt med Club Royal, og reisen er jo forsåvidt gratis. Men som d står må man betale 995,- i depositum vist man reiser alene, pluss avgifter, drivstofftillegg og evt reiseforsikring. Etter en lang samtale fant jeg ut at vist jeg skal reise til Tyrkia med min samboer ender den totale turen på ca 5300 for oss 2 i ei uke. Dette er jo ikke kjempebillig men helt greit med tanke på at d er et 5 stjernes hotell. Men så kommer luretrikset. I denne turen er d bakt inn en guidet tur på 2-3 dager hvor du overnatter på et 3-4 stjerners uspesifisert hotell. Denne turen er jo påtvunget og kan ikke kanselleres av de reisende. Under denne turen blir d jo helt sikkert brukt litt penger osv.... Så d er jo klart at de henter inn pengene med tanke på at d er sjeldent folk reiser alene, og d 3-4 stjernes hotellet er sikkert ikke nært så dyrt som d på 5 stjerner. Vist man vil reise alene og er litt oppegående, sta og klarer å prate for seg, sånn at man ikke går på luretriks der nede så tror jeg man kommer billig ut av d. Da koster turen ca 1000kr med alt inkludert, pluss et evt depositum som jeg er litt skeptisk til. Jeg var i Tyrkia ifjor, betalte 6000 for 2 uker for 2 personer alt inkl på et 4 stjerners hotell....så muligheten for å finne turer selv er nok like greit:-) Hvorfor stiller folk så mange dumme spørsmål, i stedet for å lese innlegget her, hvor det meste kommer fram? - Først og fremst - NEI, DU HAR SELVFØLGELIG IKKE VUNNET NOE SOM HELST. - Nei turen er IKKE gratis (men kan gjøres rimelig hvis du reiser ALENE og takler massivt kjøpepress på de obligatoriske "utfluktene"). - 40-50% av tiden tilbringer du/dere på disse utfluktene, og da bor du ikke på 5-stjerners hotellet, men et langt rimeligere et som du sannsynligvis booker for en slikk og ingenting på egenhånd. - Ifølge sidene deres er det sannsynligvis en TRE dagers utflukt Pamukkale – Hierapolis det dreier seg om, samt en dagsutflukt til Antalya, hvor vi bl.a. er så heldige å få "besøke et teppemakeri, hvor du lærer om teppeproduksjon" og "underveis finnes gode innkjøpsmuligheter for pyntegjenstander og lærprodukter (med rådgivning)". Litt av business-konseptet er tydeligvis å dekke inn kostnadene med de som reiser alene, via provisjon fra salg på disse obligatoriske utfluktene. Depositumet er sikkert for å unngå at noen ikke stiller opp på dette. Det er mao. IKKE "en uke på stranda i syden" som sikkert mange ser for seg, men en tur i det tyrkiske høylandet, preget av obligatorisk sightseeing og tyrkiske selgere. De som står bak dette har nok investert temmelig mye penger og arbeid i planlegging og utarbeiding av hele prosjektet, men formålet er selvfølgelig å tjene så mye som mulig, det er ikke noe de gjør av veldedighet (slik det kan gå frem av brosjyren). Når de i tillegg bruker så kyniske metoder som å trekke inn Barneavdelingen på Radiumhospitalet, ved å "donere bort" fiktive premier til dem, så ville jeg av prinsipp aldri reist på noen tur med dem som arrangør.
Gjest Gjest_titti_* Skrevet 17. juni 2009 #110 Skrevet 17. juni 2009 Hei, jeg fant følgende artikkel i "Aftenposten Reise". Tor Wauer er oppført som daglig leder for Club Royal AS. Og mye tyder på at "gevinstene" i Club Royal er noe lignende. En ting er sikkert at selv om jeg har vunnet en 7 dagers tur med 1 overnatting på 5-stjerners hotell i Tyrkia, så kommer jeg ikke til å reise. det tør jeg rett og slett ikke. Hvor skal jeg bo de andre netterne??? På gata??? Eller må jeg selv betale for de resterende nettene på ett annet hotell?? Huffhuff.... Gratis» ferie er brudd på loven Les også 22.05 2008 Se opp for "gratis" ferie Selskap får 300.000 i bot for villedende markedsføring. FREDRIK LARSEN Først publisert: 11.03.09 Oppdatert: 11.03.09 kl. 10:59 Medisinsk Forlags markedsføring av «gratisturer» er i strid med markedsføringsloven, mener Forbrukerombudet. Nå har ombudet fattet forbudsvedtak mot selskapets markedsføring. Medisinsk Forlag er også ilagt et tvangsgebyr på 300.000 kroner. Se opp for «gratis» ferie Koster penger likevel Selskapet annonserer med «gratis» opphold i Tyrkia. Problemet er bare at ferien påfører forbrukerne til dels store kostnader til blant annet hotell. Derfor er det villedende å kalle oppholdet for «gratis», mener Forbrukerombudet. Det er en langvarig praksis at en ikke kan påstå at noe er gratis hvis det er knyttet kostnader til tilbudet. Forbrukerombudet har fått flere klager på markedsføringen til Medisinsk Forlag. Reisegarantifondet har dessuten mottatt klager på gjennomføringen av turene. - Det er viktig at forbrukerne kan stole på at de påstander som blir satt frem i markedsføringen er sanne. Særlig i tilfeller der potensielt mange forbrukere vil kunne benytte tilbudet er det viktig å reagere mot villedende markedsføringstiltak som dette, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon. Det lykkes ikke Aftenposten.no å få tak i daglig leder Tor Wauer hos Medisinsk Forlag.
Gjest Gjest_titti_* Skrevet 17. juni 2009 #111 Skrevet 17. juni 2009 Hei, jeg fant følgende artikkel i "Aftenposten Reise". Tor Wauer er oppført som daglig leder for Club Royal AS. Og mye tyder på at "gevinstene" i Club Royal er noe lignende. En ting er sikkert at selv om jeg har vunnet en 7 dagers tur med 1 overnatting på 5-stjerners hotell i Tyrkia, så kommer jeg ikke til å reise. det tør jeg rett og slett ikke. Hvor skal jeg bo de andre netterne??? På gata??? Eller må jeg selv betale for de resterende nettene på ett annet hotell?? Huffhuff.... Gratis» ferie er brudd på loven Les også 22.05 2008 Se opp for "gratis" ferie Selskap får 300.000 i bot for villedende markedsføring. FREDRIK LARSEN Først publisert: 11.03.09 Oppdatert: 11.03.09 kl. 10:59 Medisinsk Forlags markedsføring av «gratisturer» er i strid med markedsføringsloven, mener Forbrukerombudet. Nå har ombudet fattet forbudsvedtak mot selskapets markedsføring. Medisinsk Forlag er også ilagt et tvangsgebyr på 300.000 kroner. Se opp for «gratis» ferie Koster penger likevel Selskapet annonserer med «gratis» opphold i Tyrkia. Problemet er bare at ferien påfører forbrukerne til dels store kostnader til blant annet hotell. Derfor er det villedende å kalle oppholdet for «gratis», mener Forbrukerombudet. Det er en langvarig praksis at en ikke kan påstå at noe er gratis hvis det er knyttet kostnader til tilbudet. Forbrukerombudet har fått flere klager på markedsføringen til Medisinsk Forlag. Reisegarantifondet har dessuten mottatt klager på gjennomføringen av turene. - Det er viktig at forbrukerne kan stole på at de påstander som blir satt frem i markedsføringen er sanne. Særlig i tilfeller der potensielt mange forbrukere vil kunne benytte tilbudet er det viktig å reagere mot villedende markedsføringstiltak som dette, sier forbrukerombud Bjørn Erik Thon. Det lykkes ikke Aftenposten.no å få tak i daglig leder Tor Wauer hos Medisinsk Forlag. Mange dumme spørsmål ja, men jammen er det mange dumme svar også! Leser man meldingene man får så er det da klart og tydelig at man får 7 dager med overnatting gratis.
Gjest ag Skrevet 18. juni 2009 #112 Skrevet 18. juni 2009 Jeg har betalt depositum og gleder meg til å reise å oppleve Tyrkia på en annen måte enn bare soling Har alltid snakket om å dra til pamukkalene... Noen flere som skal reise 1. oktober??
Gjest Gjest_ibbn_* Skrevet 20. juni 2009 #114 Skrevet 20. juni 2009 Noen flere som har fått sånn reklame-pakke i posten derfra? Sånn "du har garantert vunnet en av de tre premiene bak på dette arket"? Synes sånt er litt moro jeg, og siden minste-premien var 50 flaxlodd tenkte jeg at jeg likegodt kunne sende inn... Fikk mld tilbake om at jeg vant førstepremien da, så blir jeg litt skeptisk Dette her er sikkert bare tull... Clubroyal.no sier de er medlem av reisegariantifondet, men linken er til www.rfg.no : Refa Frøystad Group AS, [email protected] , altså ikke til noe reisegarantifond. Og hvorfor har de ikke bilder av hotellene, ute og inne. Og hvorfor kan vi ikke kontakte clubroyal på mail??? Og hvorfor må de som vil reise alene betale et depositum, som man får igjen på hotellet!!!!!!! Ingen burde betale noe til dette useriøse selskapet/fiktive reiseselskapet...
Gjest Gjest_Kenneth_* Skrevet 21. juni 2009 #115 Skrevet 21. juni 2009 Dette her er sikkert bare tull... Clubroyal.no sier de er medlem av reisegariantifondet, men linken er til www.rfg.no : Refa Frøystad Group AS, [email protected] , altså ikke til noe reisegarantifond. Og hvorfor har de ikke bilder av hotellene, ute og inne. Og hvorfor kan vi ikke kontakte clubroyal på mail??? Og hvorfor må de som vil reise alene betale et depositum, som man får igjen på hotellet!!!!!!! Ingen burde betale noe til dette useriøse selskapet/fiktive reiseselskapet... Jeg tror bare de har linket feil på siden sin, Reisegarantifondet har Club Royal AS oppført som "medlem" (www.rgf.no). Det er også både bilder og linker til 5-stjerners hotellene på clubroyal.no, men ikke til de dårligere hotellene man blir boende på under mesteparten av oppholdet.
lirot Skrevet 23. juni 2009 #116 Skrevet 23. juni 2009 Jeg har også vunnet en slik reise. Gratis står d, men vedder på at vi må betale reisa til Oslo selv, bare den kommer seg på godt over 5000,- DISTRIKTSVENNLIG- NÆI......... Hei! det koster virkelig ikke 5000 for flybillettene du bestiller på nett.har bestillt billetter no for 549 pr stk.
lirot Skrevet 23. juni 2009 #117 Skrevet 23. juni 2009 når du skriver bazaar mellomrom klubbnr blir det 3 sifre for mye. Får bare passord er feil :S Du skal skrive inn nr som står på sms du fikk fra bazaar. 2 bokstaver og 3 tall.står masse info om turen på de flotte nettsidene til club royal.
Gjest Emera Skrevet 23. juni 2009 #118 Skrevet 23. juni 2009 "De flotte nettsidene..?" Hehe... Beklager hvis jeg virker litt skeptisk her, du. Men jeg er det.
Gjest Ara Skrevet 23. juni 2009 #119 Skrevet 23. juni 2009 Jeg ringte Club Royal for å bestille reise i dag! Hadde tenkt å reise alene og var forbredt på å dele rommet med en annen som også gjorde det. Det svaret jeg fikk av Club Royal var at dette ikke var mulig, jeg måtte da bestille enkeltrom og dette vil koste meg kr. 2086,- for 1 uke i tillegg. I brosjyren jeg fikk står det at jeg må betale depositum og det er jo greit, samtidig står det at jeg KAN oppgradere turen til enkeltrom for kun kr 298,- pr.natt. Vil si dette er misvisende opplysninger i brosjyre. Er stor forskjell på kan og må, i dette tilfelle utgjør det kr. 2086,-. Da jeg påpekte dette for Club Royal fikk jeg bare beskjed om at dette måtte jeg ta opp med de som hadde sendt tilbudet og Klubb Bazaar har jeg ikke noe tlf.nr.til. Kommer til å gå videre med dette til forbrukerombudet da hele denne gevinsten er svært misvisende og lite seriøs.
Gjest Gjest_Annka_* Skrevet 24. juni 2009 #120 Skrevet 24. juni 2009 Hei Jeg har også vunnet første premien, men er skeptisk. Men det er faktisk sånn at du kan ha med reisefølge. Det koster da kr 3999,- pluss skatter og avgifter på tilsammen ca kr 1200 for 2 voksne. Så totalt kommer turen for 2 voksne på ca kr 5.500,-. Jeg har ikke vært avgårde på noen tur enda, vurderer å ringe og få mer informasjon, bl.a vil jeg få det skriftlig bekreftet alt som er inkludert og alt som kommer utenom i prisen. I tillegg vil jeg nå ha skriftlig bekreftet hvilke(t) hotell jeg skal være på og når (hvor mange netter). Det er også flere alternative reisedatoer så det skulle være mulig å få en dag som passer de fleste (i oktober og november). Jeg så også at første dokumentet stod det at man kunne vinne en natts opphold på 5 stjernes hotell. Men de dokumentene som har kommet etterpå står det 7 netter med de fleste nettene på 5 stjernes hotell. Det ser ut til at det er bare utflukten på 3 dager (2 netter) som blir på annet hotell - da er det snakk om 3-4 stjernes hotell. Er jo ganske bra standard det og da. Jeg har nå tenkt å undersøke dette jeg da - hvis det er som det står så blir det nok Tyrkiatur på meg og min samboer med 3 dagers utflukt inkl. Liker også å oppleve litt på turen og ikke bare slikke sol
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå