Gjest Tattoo ønsker Skrevet 3. juni 2009 #1 Del Skrevet 3. juni 2009 Finnes det noen studioer i nærheten av Stange/Hamar som tillater å tatovere 15 åringer? Trenger ikke være i nærheten av Stange/Hamar... kan godt kjøre litt :D Men helst et studioer som vet hva de driver med. Takker for alle svar på forhånd MVH Tomas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #2 Del Skrevet 3. juni 2009 Ingen seriøse studioer tatoverer noen under 18. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #3 Del Skrevet 3. juni 2009 De fleste seriøse studioer har 18årsgrense, så om jeg hadde visst om et studio som tatoverte 15åringer ville min første tanke vært "useriøs" Man skal jo helst ikke ta til takke med hva som helst heller. Om jeg var deg ville jeg ventet til jeg var 18, da blir det mye lettere å finne et studio som er seriøst og som vet hva de driver med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tattoo ønsker Skrevet 3. juni 2009 #4 Del Skrevet 3. juni 2009 De fleste seriøse studioer har 18årsgrense, så om jeg hadde visst om et studio som tatoverte 15åringer ville min første tanke vært "useriøs" Man skal jo helst ikke ta til takke med hva som helst heller. Om jeg var deg ville jeg ventet til jeg var 18, da blir det mye lettere å finne et studio som er seriøst og som vet hva de driver med Vær så snill ikke kom med de 18 års tingene please bare gi meg navnet på noen gode studioer om dere vet om noen. MVH Tomas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #5 Del Skrevet 3. juni 2009 Vær så snill ikke kom med de 18 års tingene please bare gi meg navnet på noen gode studioer om dere vet om noen. MVH Tomas Så du har hørt det før altså? Jeg vet ikke om noen, beklager, men om noen går med på å tatovere deg så er de mest sannsynlig ganske så useriøse. Tar du sjansen på det med hensyn til mulige infeksjoner? Og du vil vel ha en tatovering som ser best mulig ut, ikke bare betale en hvilkensomhelst garasjetatovør for å få det gjort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tattoo ønsker Skrevet 3. juni 2009 #6 Del Skrevet 3. juni 2009 Så du har hørt det før altså? Jeg vet ikke om noen, beklager, men om noen går med på å tatovere deg så er de mest sannsynlig ganske så useriøse. Tar du sjansen på det med hensyn til mulige infeksjoner? Og du vil vel ha en tatovering som ser best mulig ut, ikke bare betale en hvilkensomhelst garasjetatovør for å få det gjort? Nei jeg vil ikke ha en garasje tatovør jeg vil helst ha en mer profosjonell. det er mange gode studioer landet over som tatoverer 15 åringer det er ikke uvanlig, hvorfor skulle de være uprofosjonelle bare av den grunn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #7 Del Skrevet 3. juni 2009 det er mange gode studioer landet over som tatoverer 15 åringer det er ikke uvanlig, hvorfor skulle de være uprofosjonelle bare av den grunn? Hvilke da? Mange faktisk? Og hvordan definerer du et godt studio? Du må huske på at selv om de har mange veldig fine bilder av tatoveringer i permene sine, er det IKKE sikkert at de har laget dem selv. Siste sjappa jeg var innom hadde bare permene sine fulle av andre studioers verk. Useriøst å ta æren for andres arbeid. "til inspirasjon" sier de... jaaaada. Sine egne tatoveringer hadde de gjemt bort bakerst i den ene av permene, og det var ikke noe å skryte av for å være helt ærlig. Men men, det kan jo godt være at du finner et studio du er fornøyd med, men jeg personlig ville ikke tatt sjansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 3. juni 2009 #8 Del Skrevet 3. juni 2009 det er tattoo studio midt i Hamar, i samme bygg som piercingstudioet http://www.hamartattoo.no/ skal noen ta piercing, så ta der hvertfall! Anbefales på det sterkeste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #9 Del Skrevet 3. juni 2009 ida kristine, aldersgrensen der er 18 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wacmoc Skrevet 3. juni 2009 #10 Del Skrevet 3. juni 2009 Trodde det var aldersgrense 18 år over alt jeg, det er bare noen som bryter loven. Det er ekstremt dumt å tatovering når du er 15 (!). Du kommer nok til å angre. Bedre å vente til du er eldre og vet hva du vil ha og kan finne noen som gjør det bra, og ikke tatoverer barn for å tjene penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #11 Del Skrevet 3. juni 2009 Trodde det var aldersgrense 18 år over alt jeg, det er bare noen som bryter loven. Nei, det finnes ingen aldersgrense etter loven, og etter norsk lov kan en 15åring kjøpe hva h*n vil for egne penger. Aldersgrensene er noe seriøse studioer med respekt for seg selv setter, og om noen skulle finne på å tatovere ts har de ikke gjort noe lovstridig. Jeg er helt enig i det andre du skrev; det er best å vente noen år. Veien fra 15 til 18 er ikke så lang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #12 Del Skrevet 5. juni 2009 Nei, det finnes ingen aldersgrense etter loven, og etter norsk lov kan en 15åring kjøpe hva h*n vil for egne penger. Aldersgrensene er noe seriøse studioer med respekt for seg selv setter, og om noen skulle finne på å tatovere ts har de ikke gjort noe lovstridig. Jeg er helt enig i det andre du skrev; det er best å vente noen år. Veien fra 15 til 18 er ikke så lang Feil. I følge norsk lov er du medisinsk myndig, altså lov til å bestemme over egen kropp, når du er 16. Det er ulovlig å tatovere en 15åring. og alle tatoverings studio som er medlem av Norsk Tattoo Union plikter til å ha 18års aldersgrense. Så jo; Det er bare useriøse studio som tatoverer noen under 18. Noen har 16, men da må foreldre være med og skrive under. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2009 #13 Del Skrevet 5. juni 2009 Feil. I følge norsk lov er du medisinsk myndig, altså lov til å bestemme over egen kropp, når du er 16. Det er ulovlig å tatovere en 15åring. og alle tatoverings studio som er medlem av Norsk Tattoo Union plikter til å ha 18års aldersgrense. Så jo; Det er bare useriøse studio som tatoverer noen under 18. Noen har 16, men da må foreldre være med og skrive under. Har du en link hvor det står at det er ulovlig ifølge norsk lov å tatovere 15åringer? Den helserettslige myndighetsalder som du sikter til, har vel helst med helsetilstanden å gjøre - en 16åring kan velge å ta imot behandling eller nekte å ta behandling etter eget ønske. Dette har ingenting med tatoveringer å gjøre. http://www.ung.no/oss/aldersgrenser/hud/30117.html Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dioxide Skrevet 6. juni 2009 #14 Del Skrevet 6. juni 2009 Det er ikke ulovlig å tatovere folk under 18, men de fleste sjapper her til lands opprettholder den aldersgrensen for å sikre kunden best mulig kvalitet på verket og for å beholde et godt rykte. Ingen seriøse artister i Norge tatoverer 15 år gamle barn. Tre år er ikke lenge å vente, det er bare til å bite det i seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2009 #15 Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg merker jeg blir oppgitt av folk som bare slenger ut at det-og-det er feil og ulovlig, uten engang å ha tatt seg tid til å undersøke lovverket litt først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå