Gå til innhold

holder dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

for noen mnd siden fikk jeg min 2 baby... formen har vel ikke vært det samme siden jeg ble gravid med 1 mann for snart 4 år siden. jeg har spist mye godteri, drukket brus.. ja u name it.. og lite morsjon!

etter at 2 mann ble født ble jeg litt mer motivert og er nå igang med en sunnere livstil. jeg er ikke ute etter å bli kjempetynn, men at formen skal bli bedre også vil jeg få på meg klærne mine.. akkurat nå er jeg 170 og veier ca. 73 kilo. jeg har ganske kraftig benbygning og mye muskler så vil ikke under 65 kilo for det ser ikke bra ut på meg.

jeg har selvsagt kuttet ut godis i ukedagene, og drikker sjeldent brus.. jeg drikker en 3 liter med vann hver dag (har alltid gjort siden jeg har no halsproblemer og blir fort tørr.) jeg går en 30-40 min hver dag i rask gange (kan ikke jogge på grunn av veldig dårlig knær) og tar en del sit ups hver kveld..

jeg spiser ganske sunn mat.. i dag for eksempel har jeg hittil spist havregrøt til frokost en smoothie med jordbær,banan,blåbær og juice.. også har jeg spist 3 knekkebrød med ost og agurk.. i tillegg kommer jeg til å spise middag, noen gulerøtter etter turen min og knekkebrød pluss smoothie til kvelds..

men lever jeg et sunt nok liv til å gå ned av dette og bli i bedre form? må bare tilføre at treningssenter ikke er noe for meg.. detter av etter en tid og vil heller ha noe jeg klarer å fortsette med!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Ja, tror det holder. Likevel, stusset litt over at jeg syntes det var snakk om å ha spist en del hittil i dag, med tanke på at fremdeles middag og kvelds står igjen, men så kommer det helt ann på hvor tidlig du sto opp. (regner med at det er tidlig i og med at du har små barn)

men grove knekkebrød og kanskje kutte ut osten (spis cottage cheese istedet hvis du liker det) har har du redusert enda mere.

har egentlig ikke noen gode råd annet en "alt du beveger deg er bra."

Stå på..!

Gjest Dora Flanica
Skrevet

Det ser jo bra ut det du spiser og gjør. Jeg og lever på den måten og gikk ned mange kilo, så jeg kan skrive under på at det fungerer.

Tror det viktigste er sunn fornuft og gradvis livstilsendring, ikke alt på en gang, og at det blir morsomt, ikke tvangspreget. Men alle bekker små gjør en stor å, som man sier. Se over hva du spiser og erstatt det med lettprodukter. Fin pasta kan erstattes med grov pasta. Turer er bra! Har du skog i nærheten, bruk den! Får variert terreng og underlaget er bra for dårlige knær og kranglete rygg. Og ha gjerne et par manualer (får kjøpt sett billig på clas ohlson) hjemme samt en bosuball eller en treningsball. Da har du mange muligheter til å variere treningen, får styrke og balansetrening i samme slengen, og det er morsomt. (syns jeg, da)

Men syns de grepene du har gjort så langt er gode og fornuftige, de forslagene jeg kommer med er bare tips til hvordan du kan variere mosjonen.

u go, girl :)

Skrevet

Er ikke enig i at det du allerede har spist er så spesielt mye. Det ser greit ut foreløpig, når både middag og kvelds gjenstår. Men spis mer proteiner, det er lite proteiner du har fått i deg i dag :) Er litt proteiner i havregrøten, og litt i osten, men få i deg mer utover hele dagen. :) Cottage cheese er en god idé, egg er ypperlig, ost og skinkepålegg, osv.

Gjest Gjest
Skrevet
Ja, tror det holder. Likevel, stusset litt over at jeg syntes det var snakk om å ha spist en del hittil i dag

Er jeg blind som ikke ser dette? Hun sier vel bare at hun har spist sunt hittil i dag, ikke at hun har spist en del?

Ellers stemmer jeg for proteiner til middag og kvelds samt å bevege deg mest mulig.

Hvis 30 minutter gåtur er i tillegg til normalt høy aktivitet så er det vel greit, men hvis det er eneste aktiviteten på en dag så synes jeg det er litt lite.

Skrevet (endret)
Er ikke enig i at det du allerede har spist er så spesielt mye. Det ser greit ut foreløpig, når både middag og kvelds gjenstår. Men spis mer proteiner, det er lite proteiner du har fått i deg i dag :) Er litt proteiner i havregrøten, og litt i osten, men få i deg mer utover hele dagen. :) Cottage cheese er en god idé, egg er ypperlig, ost og skinkepålegg, osv.

Enig her, synes absolutt ikke dette var mye. Mer proteiner gjennom kylling, magert kjøtt, fisk feks i tillegg er forslag om TS ønsker mat som metter og er magert til middagen!

Endret av Lotte27
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

dagen min starter klokka 7 den..

jeg spiser bare grovere produkter.. jeg er nok ikke så veldig aktiv i seg selv.. men har bad i andre etasje og med to små barn løper vi opp og ned trappen hele dagen.. prøver å trille til barnehagen..

middagen min består nok av mye proteiner, og er nok ikke fullt så flink til åspise nok fisk så jeg tar hvertfall tran hver dag!

Skrevet
dagen min starter klokka 7 den..

jeg spiser bare grovere produkter.. jeg er nok ikke så veldig aktiv i seg selv.. men har bad i andre etasje og med to små barn løper vi opp og ned trappen hele dagen.. prøver å trille til barnehagen..

middagen min består nok av mye proteiner, og er nok ikke fullt så flink til åspise nok fisk så jeg tar hvertfall tran hver dag!

Høres bra ut dette, du spiser ihvertfall ikke mye, kan slappe helt av der. Virker på meg som at du spiser god og næringsrik mat. Har du mulighet så kan du jo prøve deg på en litt lenger spasertur eller to i uken med vogn kanskje? Beveget deg litt ekstra noen dager i uken, i helgene har en j ofte bedre tid til slike ting=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...