Gå til innhold

Nøyaktig samme navn i pass og billetter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bestilt ferietur til familien i sommer, til frankrike.

Noen av de som skal være med har mellomnavn, de står selvfølgelig i passene. Men når jeg satt inn navn på billettene skrev jeg bare inn fornavn og etternavn. Hvor nøye er det med dette? Er det sånn at absolutt HELE navnet må stå, identisk som det står i passet? Noen som vet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har skjedd mange ganger når jeg bestiller flybilletter selv at de forkorter navnet mitt på billetten ved å ta vekk mellomnavn eller bare bruke en initial, rett og slett fordi det er for langt. Så lenge fornavn og etternavn er med bør det dermed gå helt fint.

Skrevet

Enkelte steder står det til om med at man ikke skal ta med mellomnavn, så jeg tror det skal gå fint. Kanskje verdt å ringe og sjekke, evt. ta kontakt via epost for å være helt sikker. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

det går nok fint med bare fornavn og etternavn. Med mellomnavn kan det lett bli kluss, mitt mellomnavn havnet som etternavn på billetten en gang, og det var et fæla styr for den stakkars spanske damen i skranken å finne meg i passasjelisten! Så har droppet alt av mellomnavn etter det, og det har aldri bydd på noen problemer. God ferietur!

Gjest Gjest
Skrevet

De eneste stedene jeg har opplevd noen spørsmål med dette hvis jeg har vært i et land med annet skriftspråk. Dvs. i Japan. Aldri i Europa eller USA

Gjest Reisende 2008
Skrevet

Det stod en artikkel i VG om dette i fjor (http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=504174), det er ikke et stort problem i Europa, men skal du til Østen så må alt stemme. Skal du til USA bør også det meste stemme. Vi skulle på bryllupsreise i fjor til Miami, og hadde gjort samme "tabben". Da jeg ringte restplass.no som vi hadde bestilt flybillett hos sa de at jeg måtte bestille helt ny billett. Jeg ble litt matt for jeg hadde ikke lyst å betale 7000 kr ekstra, så ringte amerikanske ambassaden som sa det nok gikk greit, men jeg kunne bli innkalt til intervju når jeg kom frem. Det slapp jeg heldigvis. Viktigste var at første og siste navn var helt likt som i passet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...