Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Hvor mange "level" ligger dere på på ellipsen? Hva burde man ligge på for å få god effekt av treningen. Jo høyere level jeg har på jo saktere går det jo, men man kan jo ikke ha det for lavt heller selv om kaloritelleren går fortere og da.. Er det noen som kan fortelle meg hva som egentlig er best?
Sekretæren Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Ingen kan fortelle deg hva som er best, det er like individuelt som hva man tar i benkpress. Hva synes du får opp pulsen din? Det som er greit er kanskje å ligge over 120 i speed, men motstand må du jo vurdere ut fra formen din Det er også forskjell på intervaller, langkjøring og høypuls-økter, jeg ligger ikke på samme level på alle disse I dag f.eks lå jeg på 8 på langkjøringa. Andre dager hvor formen er bedre, kan jeg ligge på 12.
Gjest ts Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Det er jo forsåvidt det jeg ligger på og. Har sjelden langkjøring på ellipse, men mellom 20 og 30 min og da varierer jeg mellom 8, 10 og 12. Får vel bare fortsette med det da foreløpig
Sekretæren Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Fortsetter du å utfordre pulsen din, vil du stadig ha gode økter
Chanel.No5 Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 (endret) Press deg selv når øktene føles litt lettere. Det er akkurat som med styrketrening, for å kunne øke formen må en gi kroppen noe å jobbe med og det gjør du med å øke level, intensiteten eller lengden på øktene. Endret 3. juni 2009 av Lotte27
Gjest ts Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Jeg prøver det, men det er det å komme seg ut av den komfortable farten :gjeiper:
Chanel.No5 Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Jeg prøver det, men det er det å komme seg ut av den komfortable farten :gjeiper: Sett deg mål, bestem deg før treningen din hvordan den skal utføres mtp. level, intensitet og lengde, ikke vent til du står på maskinen, da blir det for lett at en bare kjører det samme som tidligere..
Kitty_katt Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 JEg kjører somregel intervall på ellipsen. Da har jeg 1 minutt på lvl 6 i rolig tempo og 3-5 minutt på lvl 12 i rask tempo. Rundt 100-115 i speed. Skal Når jeg skal varme opp kjører jeg somregel på lvl 10-11 i jevnt tempo:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå