Gjest Gjest_Frida_* Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Jeg og samboeren min skal ta opp lån; jeg er medlåner. Jeg har et lån tidligere som samboeren ikke vet om. Ja, jeg vet at dere tror jeg er løgnersk, men det er en lang historie med en begrunnelse som ikke er lett å tenke seg til. Jeg har gode grunner, men kommer ikke til å fortelle om dem her. Nå skal han i banken i dag, og jeg lurer på om banken vil nevne lånet mitt – er det noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jeg og samboeren min skal ta opp lån; jeg er medlåner. Jeg har et lån tidligere som samboeren ikke vet om. Ja, jeg vet at dere tror jeg er løgnersk, men det er en lang historie med en begrunnelse som ikke er lett å tenke seg til. Jeg har gode grunner, men kommer ikke til å fortelle om dem her. Nå skal han i banken i dag, og jeg lurer på om banken vil nevne lånet mitt – er det noen som vet? Selv om du ikke legger kortene på bordet på KG, bør du nok gjøre det overfor samboeren din
Gjest gjest31 Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Selv om du ikke legger kortene på bordet på KG, bør du nok gjøre det overfor samboeren din Ja. Dere skal låne sammen og da må alle lån drøftes med banken. Banken spør etter selvangivelsen og der står lånet ditt. Det medfører også redusert lånebeløp på nytt felles lån. Hvor stort er dette lånet????
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Jeg og samboeren min skal ta opp lån; jeg er medlåner. Jeg har et lån tidligere som samboeren ikke vet om. Ja, jeg vet at dere tror jeg er løgnersk, men det er en lang historie med en begrunnelse som ikke er lett å tenke seg til. Jeg har gode grunner, men kommer ikke til å fortelle om dem her. Nå skal han i banken i dag, og jeg lurer på om banken vil nevne lånet mitt – er det noen som vet? hm, nå ble jeg nysgjerrig...! hva slags lån er det snakk om dag? hvis du hadde det ved årsskifte vil det stå på selvangivelsen din ja...
Gjest fina Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Det kommer jo an på hvor du har lånet. Er det samme bank så vet jo banken det fra før. Står det på selvangivelsen, finner de det vel ut når de ber om denne. Er det privatlån, som ikke er registrert eller meldt noe sted, finner de ikke ut dette med mindre du eller utlåner forteller om det. Men ved lånesøknader skal du jo vanligvis oppgi alle eksisterende lån, så du gjør deg jo faktisk skyldig i løgn, som i verste fall kan gjøre at banken sier opp lånet ekstraordinært om det senere kommer frem (dog er nok sistnevnte lite sannsynlig).
Alison Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Det er riktig som fina skriver. Du må undertegne på at du har oppgitt riktige opplysninger. Holder du tilbake opplysninger om f.eks. et lån kan det slå negativt tilbake på deg senere. Du må gjøre regning med at lånet ditt blir nevnt under et kundemøte. Det beste du kan gjøre er å snakke med samboeren din på forhånd slik at han er forberedt. Hvordan gikk det i banken i dag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå