liv Skrevet 25. juli 2003 #1 Del Skrevet 25. juli 2003 Studentkort er et reisekort for deg som er under 30 år og er heltidsstuderende ved et studiested i Oslo. Studentkort er et personlig månedskort med fleksibel startdato og må stemples ved førstegangsbruk. Kortet er deretter gyldig i én måned fra påstemplet dato. Kortet gjelder innenfor Oslos bygrense. For at månedskortet skal være gyldig må navnkort med foto alltid ligge ved kortet. Dette får du utstedet ved førstegangskjøp. Så jeg om skal bo i oslo men studerer utenfor får ikke student rabatt på oslo sporveier? Det er er dårlig.. Burde ikke vært lov. Jeg er jo student jeg også, Diskriminering... Jeg må jo bruke de hver eneste dag jeg. for å komme meg til oslo s for å ta toget en time videre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 26. juli 2003 Forfatter #2 Del Skrevet 26. juli 2003 er det ingen som har noen fomening om dette? Hvorfor jeg må betale 200 kr mer i mnd enn mannen bare fordi vi studerer på forkjellige steder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Primula Skrevet 26. juli 2003 #3 Del Skrevet 26. juli 2003 Helt enig med deg. Student er vel student uansett hvor man studerer. :cry: Finnes så mange syke regler om studentrabatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 26. juli 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 26. juli 2003 men det kan vel egentlig ikke være lov? Det burde eventuelt heller gått på bostedsadresse, du må bo i oslo kommune.. Men å kreve at du må studere i oslo er drøyt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 26. juli 2003 #5 Del Skrevet 26. juli 2003 Dette høres helt sprøtt ut syns jeg, kan du ikke snakke med oslo sporveier og høre om de har ett annet alternativ til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 26. juli 2003 Forfatter #6 Del Skrevet 26. juli 2003 jeg har et søskenbarn som har sommerjobb i oslo.. 0 studentrabatt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brunhilde Skrevet 26. juli 2003 #7 Del Skrevet 26. juli 2003 Ta kontakt med forbrukerkontoret og hør om det er lovlig. Jeg får rabatt på NSB og Nettbussen ved å vise studentkort - og jeg bor på sørlandet og studerer (deltid) i Drammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 27. juli 2003 Forfatter #8 Del Skrevet 27. juli 2003 post-it.. Det tror jeg faktisk jeg skal gjøre.. Kommer tilbake med rapport. Får rabatt på nsb og nettbuss men ikke sporveien og stor-oslo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest indiangranny Skrevet 27. juli 2003 #9 Del Skrevet 27. juli 2003 Så jeg om skal bo i oslo men studerer utenfor får ikke student rabatt på oslo sporveier? Det er er dårlig.. Burde ikke vært lov. Jeg er jo student jeg også, Diskriminering... Jeg må jo bruke de hver eneste dag jeg. for å komme meg til oslo s for å ta toget en time videre.. Hei Liv :D Du må da ha et studentkort for SL,de koster 700 kr.Studie rabbatten gjeleder fra hjem og til skole.En som studerer i Trondheim får ikke studierabatt i Oslo.Det følger stedet der du studerer,og de som bor i andre byer må ta det opp med de trafikkselskapene der.Oslo Sporveier er kommunalt og da gjelder ikke samme rabatt som på NSB som er statligeid.Innen for SL systemet betaler de komunnen en hvis sum til OS for at kundene skal få kjøre i Oslo på de røde Sl kortene.Det er politikerene som til syvende og sist bestemmer og OS må bare rette seg etter byrådet selv om det kan virke kjipt for studenter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 27. juli 2003 Forfatter #10 Del Skrevet 27. juli 2003 Du må da ha et studentkort for SL,de koster 700 kr.Studie rabbatten gjeleder fra hjem og til skole. Jeg får heller ikke SL kort! Samme hvor mye jeg vil betale! For jeg er ikke student i oslo eller akershus. Men i østfold! Kun studenter i oslo og akershus får lov å kjøpe SL kort av nsb (og de er jo statseid) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
veslepus Skrevet 27. juli 2003 #11 Del Skrevet 27. juli 2003 Grrr... Har samme problem i sommer. Er hjemme hos mine foreldre, og har sommerjobb i Oslo. Har en time reisevei inn til jobben, og er avhengig av tog og buss. Synes det er kjempesure penger å måtte betale dobbelt så mye for månedskort, når venninnene mine som studerer i Oslo får kjøpe SL-kort til 700,- ---- Håper du sier ifra hvis du finner ut noe. Har du kontaktet forbrukerkontoret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 27. juli 2003 #12 Del Skrevet 27. juli 2003 Tror faktisk ingen av selskapene har plikt til å gi studentrabatt i det hele tatt jeg, så jeg tror ikke dere kommer langt med å kontakte forbrukermyndighetene. Som Indianlady sier, bør du heller kontakte selskapet selv, alternativt en representant i kommunestyret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lekebøll Skrevet 28. juli 2003 #13 Del Skrevet 28. juli 2003 Får man kun rabatt om man er "heltidsstudent"? Hva betyr det, da? :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 28. juli 2003 Forfatter #14 Del Skrevet 28. juli 2003 Fra forbrukerrådet fikk jeg beskjed om å kontakte samferdselsetaten i oslo for de handde med sånt å gjøre... Fra samferdselsetaten fikk jeg denne Hei! Samferdselsetaten har ingen myndighet når det gjelder Sporveiens takster og rabattordninger. Vi vil derfor anbefale deg å ta kontakt med Sporveien når det gjelder betingelsene for studentrabatten. Så nå skal jeg skrive brev til sporveien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 28. juli 2003 #15 Del Skrevet 28. juli 2003 Godt du griper tak i dette Liv. Kanskje de ser urimeligheten i dette og endrer det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 28. juli 2003 Forfatter #16 Del Skrevet 28. juli 2003 håper det er flere fortvilte studenter der ute som også kan skrive en mail til sporveien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 28. juli 2003 #17 Del Skrevet 28. juli 2003 Ja får håpe det så det kan bli en tankevekker for de som lager firkantete regler som disse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 30. juli 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 30. juli 2003 Svar fra oslo sporveier.. Skole- og studentrabatt ble behandlet i bystyret 04.07.02 og Sporveiens innstilling ble vedtatt uten endringer. I vår innstilling heter det; Sporveien innfører studentrabatt fra 1.8. d.a. Rabatten begrenses til å gjelde et personlig månedskort med fleksibel startdato. Intensjonen er bl.a. å sikre at det gis studentrabatt på korte reiser på studiestedet (St.prp. nr.1 Statsbudsjettet 2002). Utfra dette avgrenset vi rabatten til å gjelde skoleelever og studenter ved skoler og studiesteder i Oslo, i tillegg til enkelte skoler i Bærum. Skole- og studentrabatt skal gjelde alle elever og studenter inntil fylte 30 år (St.prp. nr. 63 (2001-2002)). Den reisende må ha gyldig skole-/studentbevis. Det er satt som krav at skolene må ligge i Oslo, eller i et par tilfeller i Bærum. Utenbys studenter gis med andre ord ikke rabatt. Når det er sagt, har Akershus en egen studierabatt (www.slnett.no). Så da er det bystyret som blir den neste på min liste som kan få mail. lurer på om jeg skal sende en til samferdselsministeren med det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marianne Skrevet 30. juli 2003 #19 Del Skrevet 30. juli 2003 Ja ta begge under ett du Helt sprøtt at det er så firkantet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå