Gå til innhold

bytte leilighet

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Luna_*
Skrevet

Jeg har flyttet mange ganger, og hver gang så blir problemet det samme: Jeg må betale dobbel husleie en periode. Hvordan får man til leilighetsbytte uten å måtte betale dobbelt?

Vi har planer om å flytte nå, men har to måneders oppsigelsestid her vi bor. Men vi tør ikke si opp nå, i tilfelle vi ikke finner nytt bosted innen vi må ut herfra. Vi har barn med spesielle behov, så vi kan ikke bo midlertidig hos venner eller noe. Og når vi ser på ledige leiligheter til leie så er de jo innflyttingsklare om veldig kort tid, ingen har tid til å vente på oss i to måneder.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Bella
Skrevet

Dette var et problem for meg også i den perioden jeg leide. Når man har barn kan man jo ikke risikere å stå uten bolig plutselig. Jeg løste det ved å kontakte huseier og tilby meg å betale for annonsering hvis de var villige til å la meg "slippe unna" kontrakten tidligere. Altså signerte jeg leiekontrakten på nytt sted og sto på selv for å få inn ny leietaker i den gamle, hadde visning osv. Begge gangene slapp jeg dobbel betaling fordi de fikk nye folk inn. Et par annonser koster ikke så mye. Dette må selvfølgelig være avklart med huseier på forhånd, men er de greie så ordner det seg nok. De fleste forstår nok problemstillingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...