Gå til innhold

kleskode "sommerlig pent, men ikke pyntet"

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Se tittel.. Hva i huleste betyr det..!?

Hva ville dere kommet i dersom denne kleskoden var oppgitt i en innbydelse?

Anledningen er en reunions-fest, tenkte i utgangspunktet at en enkel halvlang kjole ville passet fint. Men det er jo "pyntet"..

Merkelig kleskode altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde det vært meg, hadde jeg kommet i noe jeg gjerne ville hatt på meg på byen en varm sommerdag. En sommerlig kjole, skjørt osv. Evt. en kul dongeribukse med en litt mer pyntet topp og høyhælte sko.

Jeg synes uansett at en halvlang, enkel kjole er reunion-materiale. :Nikke:

Kanskje de mener at det ikke er en galla- eller fotsid kjole-fest? Slik tolker jeg det ihvertfall. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

jeg ville tatt på meg en sommerlig kjole, som er enkel. Kommer jo veldig ann på hvor mye du pynter deg til vanlig. Går du ofte med kjole, kan du jo beholde en enkel hverdagskjole. Ellers så tenker jeg at mange at de blomsterkjolene du finner i butikken for tiden passer inn i denne kategorien. Kanskje selve stoffet er litt avgjørende at det ikke blir for fint og ekslusivt.

jeg ville gått for den kjolen du tenkte. Men generellt ville jeg tenkt pent hverdagsantrekk ( tights + tunika , lys linbukse og topp, sommerkjole)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Gjest Gjest

Det er vel omtrent det samme som "smart casual", som jeg tolker som et pent hverdagsantrekk som ikke er veldig pynta. Dvs. rene, pene klær som ikke er skrukkete, flekkete. F.eks. en enkel kjole eller enkle bukser med en pen topp til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest D-shol

Den kleskoden hadde venninen min i bryllupet sitt, er den enkleste beskrivelsen jeg har fått! Det betyr Sommerkjole!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...