Gjest Gjest_Muffin_* Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 I det siste (1-2 mnd) har jeg hatt problemer med både negler og hår samtidig. Er det kanskje noen næringsstoffer kroppen mangler? På fingerneglene har jeg en slags kant som ser ut som om jeg har hatt et lag blank neglelakk på meg, og så har neglen vokst og neglelakken flyttet seg oppover. Jeg har en sånn kant på alle fingerneglene, men det er mest synlig på tomlene. I samme periode som jeg har hatt denne kanten på neglene så har jeg mistet uvanlig mye hår. Jeg har heldigvis tykt hår fra før, så det går greit. Men hver gang jeg børster/vasker håret så er hendene mine eller børsten full av hår. Jeg kan til envher tid plukke masse løse hår som ligger på skuldrene mine. Er det noen som har peiling på hva dette kan være? Hvor kan jeg eventuelt finne ut av det? Jeg har ikke endret kosthold i denne perioden, og heller ikke begynt på medisiner eller sluttet med noe (går på cerazette, men det har jeg gjort lenge). Det har vært litt økt stress i livet mitt de siste seks uker, men ikke verre enn jeg har opplevd før. Har aldri opplevd å miste så mye hår som jeg gjør nå, og har aldri hatt denne kanten/streken på neglene før heller.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Jegvet ikke om akkurat dette har noen sammenheng. MEN b-vitaminer er bra for både hår og negler (og hud) ihvertfall!
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Jeg ville tatt en blodprøve hos legen for å sjekke at alt er som det skal være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå