Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Hvor kan jeg bruke epilatoren uten at det blir skader eller er barberingsresultat? kan jeg feks bruke den på armer og underliv? oh hva med "barten" og andre steder i ansiktet dersom jeg ikke har en spesiell til ansiktet?
kinkeline Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Åh nei, hold deg unna epilator. Epilator fører kun til massevis av inngrodde hår, og det er helt forferdelig. Hvis du søker på inngrodde hår eller epilator på forumet så kan du lese det selv. Jeg skal nå ta permanent hårfjerning på leggene kun pga tidligere epilator bruk. Er den eneste måten å få fjernet alle de inngrodde hårene.
Gjest MooCow Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 (endret) Åh nei, hold deg unna epilator. Epilator fører kun til massevis av inngrodde hår, og det er helt forferdelig. Hvis du søker på inngrodde hår eller epilator på forumet så kan du lese det selv. Jeg skal nå ta permanent hårfjerning på leggene kun pga tidligere epilator bruk. Er den eneste måten å få fjernet alle de inngrodde hårene. Jeg har samme erfaring! Naa har jeg leggene fulle av arr etter inngrodde haar. Herlig ... De blekner jo, men det tar tid. Hvis du allikevel vil epilere sørg for aa bruke peeling ofte saa du faar bort døde hudceller. Det kan hjelpe litt. Endret 3. juni 2009 av MooCow
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Oi!! tusen takk for opplysningen da, har brukt den litt, men håper det ikke blir så ille av det da, så får jeg holde meg borte fra den heretter. takk takk for svar:)
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Har brukt epilator i mange år og kun sjeldent får jeg inngrodd hår. Jeg bruker den fast på armer, legger, bikinilinje og venusberg. Cluet her er å være flink med peeling etterpå.
Aftensol Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 (endret) Jeg har også brukt epilator flere ganger (det samme med 3 venninner, moren min og en kompis som tar over alt..) og har aldri hatt noen problemer med inngrodde hår.. Har vel å merke hatt et par stk, men har ikke hatt noe problem med det... Men jeg har kun brukt epilator på leggene, ingen andre steder... Endret 3. juni 2009 av Aftensol
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 men gir det ikke samme effekt som voksing da? en trekker jo ut hele håret med roten? en får jo ikke inngrodd hår av voks vel? Eller?
gladidag Skrevet 12. juni 2009 #8 Skrevet 12. juni 2009 Hei. har akkurat kjøpt ny epilator, Braun xpressive 7681, etter at eg har barbert i mange år.. led meg gjennom begge leggene og bikinilinja igår..au! verst i knehasene og anklene. MEN hvor fort bør eg begynne å peele for å unngå inngrodde hår?? Nå er huden sår og eg har smørt m aloe. Peeler eller skrubbehanske til vanlig en gang i uka...
Gjest svanungen Skrevet 12. juni 2009 #9 Skrevet 12. juni 2009 Jeg har en Braun Silk-Epil Xelle som jeg bruker jevnlig på legger og armhuler. Aldri plaget med inngrodde hår, fungerer som bare det! Bikinilinja har jeg så vidt forsøkt, men det er litt tortur... Tror inngrodde hår er veldig individuelt. Jeg er ikke flink til å bruke peeling, ei heller til å bruke fuktighetskrem jevnlig... Men epileringen fungerer veldig greit her.
Aftensol Skrevet 12. juni 2009 #10 Skrevet 12. juni 2009 men gir det ikke samme effekt som voksing da? en trekker jo ut hele håret med roten? en får jo ikke inngrodd hår av voks vel? Eller? Det gir samme effekt som voksing ja, noen får inngrodde hår ved voksing og ved epilering.. Jeg er heldig og får ikke ved noen av delene Selv foretrekker jeg varmvoks i forhold til epilering da det går fortere, selv om det er mye mer grisete med voks! Jeg bruker bare peeling et par dager etter å ha fjernet hårene... Samme dag og dagen etter er det som regel så vondt at jeg ikke ville vurdert det! Men det kommer nok an på hvor ofte man gjør det.. Det blir jo tross alt mindre vondt for hver gang.. Også vedlikeholder jeg det med en til to ganger i uken etter det... Ta gjerne et par dager etterhverandre når du merker at hårene begynner å komme ut igjen..
Gjest gjesta Skrevet 12. juni 2009 #11 Skrevet 12. juni 2009 Har brukt epilator i 6-7 år og aldri opplevd inngrodde hår. Bruker den på legger, armer, armhuler, bikini linjen, mellom rumpeballene... you name it. Tips: fjern alle hårene fra epilator etter at du er ferdig og desinfiser den med sprit eller alkoswab. Hvis du begynner å svette bruk gjerne talkum. Jeg er ikke flink med peeling, praktiserer den kanskje 2 ganger per år og som sagt har aldri opplevd noe ubehag som inngrodd hår eller betennelse... Viktig at du husker å tå på talkum etterpå, hvis du f.eks. bruker epilator på bikini linjen fordi da begynner huden å svette og det er kjedelig. Du kan smøre legger og armer med bodylotion etterpå, men ikke smør bikini linjen! Anbefales den på det sterkeste.
rox Skrevet 12. juni 2009 #12 Skrevet 12. juni 2009 Jeg også har brukt epilator i mange år. Ben, armhuler og en gang "stien" (fra navelen). Har prøvd på bikinilinkjen/venusbegeret en god stund nå, men det er så eksremt vondt at det tror jeg aldri jeg kommer til å klare. Jeg har aldri hatt et eneste inngrodd hår på bena, men litt i armhulene. Noen oppi her snakket om svette og det er vel noe med det... Men uansett, jeg synes det er verdt det. Jeg skal takle litt smerte noen få ganger i måneden, det er verdt det ♥
Vulpes Skrevet 12. juni 2009 #13 Skrevet 12. juni 2009 Jeg epilerer underlivet. Så lenge jeg er flink med å skrubbe med en god peeling (bruker MD Formulations Face and Body Scrub) får jeg ikke problemer med inngrodde hår.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2009 #14 Skrevet 19. juni 2009 under armene er vel dritvondt??? bruker på legger, litt lår og bikinilinjen..tør ikke prøve på kjønnslepper og under armene..
hvitveis1 Skrevet 19. juni 2009 #15 Skrevet 19. juni 2009 Epilerer underliv, men tør ikke å prøve under armene. Huden er så tynn der så er redd for at epilatoren skal ta tak i huden også :S Hvor mange ganger må jeg epilere for at det skal begynne å gjøre mindre vondt? Øyenbrynene har jeg vel nappet i 9 år, og der har jeg ikke følelser igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå