Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #1 Skrevet 3. juni 2009 Min gutt på 15 mnd spiser brød og frukt til frokost, brød og frukt til lunsj, hjemmelaget middag som regel og grøt til kvelds (kjøpegrøt). Men virker som om grøten ikke holder ham mett lenge nok om natta, for han våkner og virker sulten. Erfaringer? Hva spiser deres barn på rundt denne alderen? Blir det for mye brød morgen, lunsj og kveld?
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #2 Skrevet 3. juni 2009 Husker ikke helt hva barna spiste på den alderen, men husker veldig godt at de våkna om natta ii perioder. Tror det bare henger sammen med utviklinga, de er ikke nødvendigvis sultne. Kroppen skrur jo ned tempoet om natta, så har man først sovna, er det usannsynlig at man våkner av sult. Tenker jeg, men jeg kan jo ta feil (det har skjedd mer enn en gang ...)
Gjest imli Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Vår unge er snart 14 mnd, og spiser omtrent det samme som din, bare at kveldsgrøten er hjemmelaga (havregrøt som regel). To brødmåltider om dagen er vel ikke for mye det - jeg spiser to eller tre brødmåltider om dagen selv De fleste gjør vel det? Er jo ikke noe problem å gi brød til 3 måltider. Eneste grunnen til at jeg gir grøt om kvelden, er for å få litt variasjon for ungen så han ikke skal bli matlei.
Trampe Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Min sønn er også 15 mnd. Han spiser frukt tidlig om morgenen, brødmåltid til frokost i barnehagen, og brød eller varmt måltid til lunsj. De har nytt fruktmåltid klokka 14. Han får enten samme middag som oss eller et glass hvis vår mat er sterkt krydret. Det blir sjeldnere og sjeldnere glass nå, han spiser stort sett alt vi spiser. Til kvelden får han grøt. Det tar kortere tid, han holder på å lære seg å spise med skje selv og det er variasjon fra brødmaten. Jeg synes ikke det er for mye med to-tre brødmåltider om dagen. Jeg spiser minst to selv, men ofte blir det brød på meg både frokost, lunsj og kvelds. Tror det er helt vanlig
g9al Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 hei hei du:) hadde det samme problemet selv for en måned siden, men da jeg begynnte å gi brødskive/r til kvelds også gikk det lettere:) la om kostholdet litt:) Lucas`s (sønnen mins) måltider brød og frukt til frokost + biovit knekkebrød, frukt og litago yoghurt til lunsj (han har fått alle tenner og tygger godt) hjemmelaget middag og to skiver til kvelds (veldig aktive dager kansje tre) dette fungerer ganske bra hos min i allefall, det er bare å variere med pålegget:) gir aldrig nugatti eller annet sjokolade pålegg, men gjærne kaviar, skinkeost, prim, leverpostei osv osv.. engang i blandt syltetøy på morgenen for å få opp blodsukkeret litt så han våkner bedre og føler seg mer våken og tilpass;)
Mamma1 Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Lucas`s (sønnen mins) måltider Unnskyld meg, men denne var drøy.. Det heter Lucas sine måltider evt. Lucas' måltider.
ydmyk Skrevet 4. juni 2009 #7 Skrevet 4. juni 2009 Vår sønn på samme alder får frokost kl. 8.30: To skiver med pålegg og melk. Lunch er det samme som regel kl. 11.30. I helger ol. blir det ofte varmlunch, eggerøre, grønnsaker ol. Så får han frukt ca. kl. 14.30 og middag en gang mellom kl 16 og 17, som regel samme mat som oss, men har gjerne litt fullkornspasta og bønner, kokte svisker ol. i kjøleskapet som han får med kjøtt el. hvis vi spiser ting han ikke kan få. Til kvelds får han kjøpegrøt, den er jo tilsatt vitaminer ol, og holder han mett hele natten. Da får han også litt frukt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå