Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2002 #1 Del Skrevet 20. april 2002 Jeg er en jente på 22 som var så uheldig å pådra meg herpes for fire år siden på en one night stand.. Har nå hatt fast partner siden jeg ble 19, han har taklet dette fint, og siden legen sa til meg at jeg KUN var smittefarlig når jeg har utbrudd, har jeg prøvd å ikke tenke så mye på dette...(jævla lege) Men det viser seg at herpes kan smitte selv om en ikke har utbrudd, og det betyr jo egentlig at jeg ikke bør ha sex med noen, for da blir de utsatt for smittefare!! Selv om vi bruker beskyttelse er det ingen garanti, og jeg unner ingen herpes! Jeg er nettopp blitt singel, og dette sliter mye på meg, for det er ikke akkurat kult å si til en gutt første gang vi skal ha sex "bare så du vet det har jeg herpes og det er en sannsynlighet for at du kan bli smittet.." DET er bra turn-off det! I tillegg har jeg kjønnsvorter, så jeg bør vel egentlig ikke ha sex med noen noen gang!! Skal jeg bare gå i kloster....? De kan også smitte selv om en ikke har utbrudd, og begge disse kjønnsykdommene er noe jeg må leve med resten av livet. Gjett om jeg angrer på min tankeløshet! Vil bare si at jeg har bare hatt 5 sexpartnere, så jeg har vel hatt max uflaks.. Og til alle dere single: BRUK KONDOM!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 20. april 2002 #2 Del Skrevet 20. april 2002 Kjønnsvorter er jo noe som kommer on and off. Jeg hadde en partner en gang som hadde kjønnsvorter og han ble frisk etter hvert. For hver gang han hadde kjønnsvorter så ble han mer og mer resistant mot dette. Og han var IKKE smittefarlig når han ikke hadde utbrudd. Det sjekket jeg nemlig med en spesialist. Når det gjelder herpes så smitter ikke det så lenge du ikke har utbrudd. Du kan ha seksuell omgang dersom du bruker kondom. Du kan til og med føde selv om du har herpes. Så sant du ikke har utbrudd når du skal føde. Grunnen til at jeg vet dette er at jeg nettopp har hatt det på skolen....12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. april 2002 #3 Del Skrevet 21. april 2002 Jeg fikk en brosjyre på helsestasjonen, og der sto det at både herpes og vorter kan smitte selv om en ikke har utbrudd, fordi en blir våt, og smitten kan overføres via det.. Sjansen er liten, men den er der. Er det forresten noen som har gode råd for hva en skal bruke når en får herpes-utbrudd? Jeg synes ikke salven jeg får på apoteket er så effektiv, går ofte 2-3 dager før jeg merker bedring.. AU... Jeg har ingen å snakke med dette om, og det er forferdelig pinlig, så jeg unngår å spørre legene om det.. Føler jeg er nesten alene om å ha dette problemet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest 0 Skrevet 22. april 2002 #4 Del Skrevet 22. april 2002 Hvis du trenger å snakke med noen kan jeg anbefale SUSS De er helt fantastiske og har hjulpet meg med mange spørsmål knyttet til seksualitet jeg synes er pinlig å snakke med andre om...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. april 2002 #5 Del Skrevet 22. april 2002 Jeg opplevde det samme som deg, og ble smittet da jeg var 18 år. Nå er jeg snart 26 og har så godt som "glemt" hele greia. Det er faktisk flere år siden jeg sist hadde utbrudd, og jeg tror derfor jeg har blitt resistent mot dette. Har likevel tenkt uhyggelig mye på dette i perioder og du finner vel knapt noe mindre sexy lidelse... Jeg har noen erfaringer jeg kan dele med deg: (dette er kun mine personlige erfaringer!) * Ved utbrudd; ta solarium og ligg uten truse med bena fra hverandre. Det får tørket ut "kvisene". * Gni en sitronbit mot utbruddet. Dette tørker også ut. * Prøv å unngå å bli forkjølet etc. Du har lettere for å få utbrudd når du blir syk på andre måter. * Ikke klem eller klø på det. På meg ble det mye verre av å gjøre det... * Vær ekstremt nøye med intimhygienen og bruk såper etc som er beregnet for underlivet. * Jeg var ikke smittebærer i de periodene jeg ikke hadde utbrudd. Jeg fikk vel noen piller av legen første gang jeg oppdaget dette. Mulig det var noe antibiotika. Vil uansett be deg slappe av litt med dette. Sannsynligvis vil du merke at det avtar med tiden og kanskje forsvinne helt (slik jeg tror det har gjort med meg.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå