Gå til innhold

Drinker basert på vodka

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er litt grønn på dette med drinker, men har en flaske med vodka stående som jeg tenkte å eksperimentere litt med.

Jeg er glad i sure drinker, men blir kvalm av for søte. Har undret litt over hva Schweppes brukes til.... Er den med på å balansere det søte? Feks. hvis jeg blander ut Sprite Zero og Schweppes, funker det?

Gjest Marlo
Skrevet

Abonerer bare =)

Driker så utrolig sjeldent, men vil gjerne ha noe å kose meg med i sommer, så tenkte å kjöpe en flaske vodka selv hehe (selvom jeg liker sött og ikke surt :) )

Skrevet

Vodka er absolutt ikke min favorittdrikke, men en gang ble jeg servert vodka med hyllebærsaft, og det var faktisk ganske godt.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Schweppes kan ihvertfall brukes alene sammen med vodka, og vil tro at du kan bruke det sammen med Sprite og vodka også. Og som mineralvann sammen med drinkmixer.

Schweppes fåes i en del forskjellige smaker, men felles for dem er at de ikke er spesielt søte. Jeg synes f.eks at Schweppes Lemon eller Russian er ganske greie å bruke som blandevann til vodka.

Gjest Gjest
Skrevet
Schweppes kan ihvertfall brukes alene sammen med vodka, og vil tro at du kan bruke det sammen med Sprite og vodka også. Og som mineralvann sammen med drinkmixer.

Schweppes fåes i en del forskjellige smaker, men felles for dem er at de ikke er spesielt søte. Jeg synes f.eks at Schweppes Lemon eller Russian er ganske greie å bruke som blandevann til vodka.

Enig. Vodka Russian er godt!

Gjest Catwoman
Skrevet

Vodka blandet med tranebærjuice og litt lime er godt.

Også har jeg smakt caprinha en gang, den er god og frisk - ikke for søt.

Den jeg drakk var laget på mørk rom da - men funker kanskje med vodka også.

Det er så enkelt som sprit, lime, brunt sukker og masse knust is.

Skrevet
Vodka blandet med tranebærjuice og litt lime er godt.

Også har jeg smakt caprinha en gang, den er god og frisk - ikke for søt.

Den jeg drakk var laget på mørk rom da - men funker kanskje med vodka også.

Det er så enkelt som sprit, lime, brunt sukker og masse knust is.

Caipirinha lages med Cachaça. Når den lages med vodka kalles drinken caipiroska (med rom caipirissima).

Men over til det jeg skulle skrive:

Vodka, roses lemon/lime og vann går også an. Smaker som en lemonade.

Evt kan du ta et par poser av din favorittdrops, feks brynhild bringebærdrops og putte i vodkaflasken. Vips har du en bringebærsnaps eller likør. Alt ettersom hva du vil bruke den til.

Gjest Catwoman
Skrevet
Caipirinha lages med Cachaça. Når den lages med vodka kalles drinken caipiroska (med rom caipirissima).

ok. Da lærte jeg noe nytt. Men de kalte den for Caipirinha og de lagde den på mørk rom.

Og en av de få gangene jeg har kjøpt drink ute som er så god at jeg kunne drukket til jeg stupte :fnise: Er veldig sær på alkohol.

Skrevet

jeg vil også gjerne ha tips til sommerdrinker som ikke er kompliserte. er helt grønn på drinkmixing! Skal prøve noen av tipsene her, ja! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...