Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Håper det er noen med litt kunnskap der ute:) Jeg har ødelagt forbrenningen min helt... Før kunne jeg spise to brødskiver til frokost, burger til lunsj, middag og godteri på kvelden. Og holde vekten. Jeg er veldig liten og veier lite, men jeg har to gode lovehandels, og ganske store armer forhold til kroppen. Og fett på innsiden av lårene. (har vært sånn i 2 år.) Alle har alltid sagt: "herregud som du spiser til å være så litta!!!" Jeg ville gå ned 3-4 kg til sommeren. ettersom jeg er så liten og nett, blir de små kg veldig synlig på meg. Legger kun på meg på magen, og armene. MEN, når jeg begynte å spise betraktelig mindre, gikk jeg fortsatt ikke ned... Denne uken har jeg spist maks 700 kcal om dagen, det er langt over halvparten enn jeg fikk i meg før. Jeg har ikke gått ned ETT gram. Jeg spiser ikke faste måltider. Jeg tenker på mat hele tiden og går å småspiser. Hvordan i all verden kan jeg fikse forbrenningen min igjen? Føler jeg sitter helt fast her. For hvis jeg spiser mer nå, går jeg bare opp Jeg trener forresten ikke, fordi jeg hater det. Så da lurer jeg på. Har kjøpt "Inger rugbrød" som skal være noe av de sunneste brødene. Om jeg spiser en brødskive hver 3 time, med noe godt pålegg, har jeg da noen sjans til å gå ned? Trenger virkelig hjelp:( ser ikke håp jeg..
Gjest Bolledeig Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Punkt 1; kroppens vekt varierer med hva man spiser, hvor i menstruasjonssyklusen man er, stress, hvor mye man trener +++++ At du har spist next to nothing og ikke gått ned betyr ikke at forbrenningen din er ødelagt. Du ville heller ikke ha klart å ødelegge forbrenningen din på en uke. Ikke spis godteri, fyll halve tallerkenen din med grønne grønnsaker til hvert måltid og sørg for å få i deg nok protein, og du vil etter all sannsynlighet klare å skrelle av deg et par kilo rimelig uproblematisk.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #3 Skrevet 2. juni 2009 Punkt 1; kroppens vekt varierer med hva man spiser, hvor i menstruasjonssyklusen man er, stress, hvor mye man trener +++++ At du har spist next to nothing og ikke gått ned betyr ikke at forbrenningen din er ødelagt. Du ville heller ikke ha klart å ødelegge forbrenningen din på en uke. Ikke spis godteri, fyll halve tallerkenen din med grønne grønnsaker til hvert måltid og sørg for å få i deg nok protein, og du vil etter all sannsynlighet klare å skrelle av deg et par kilo rimelig uproblematisk. Ja men det er jo nettopp det. Jeg spiser en kottelett og salat og en liten skje med potetsalat. eller brokkoli. Jeg spiser meg ikke mett. Jeg spiser nesten ingenting og kiloene skulle egentlig rast av! skjønner ingenting..! Dette har gått over en mnd tid.. ikke en uke:/
Gjest Siton Skrevet 2. juni 2009 #4 Skrevet 2. juni 2009 Du spiser for lite. Forbrenningen senkes, kroppen går i sparemodus og tviholder på all næring den får.
lintin Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Du spiser for lite. Forbrenningen senkes, kroppen går i sparemodus og tviholder på all næring den får. Går du under ca 1000-1200 kalorier for dagen går kroppen rett på sparebluss...så du må nok spise mer:)
Tintin Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Istedenfor å spise minst mulig i løpet av en dag. Så er det bedre om du spiser litt mindre hver gang du spiser, men heller spiser hver 2-3 time. Spis f.eks. en mer skikkelig frokost, middag og kvelds. Og så tar du deg heller en frukt, litt nøtter eller et knekkebrød om du blir sulten i mellom. Det er viktig at du ikke spiser altfor lite, for da blir det som de andre sier her. Kroppen går på sparebluss, og da vil det ikke skje noe med vekten. Håper det ordner seg for deg
venus_ Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Legg deg på 1300 kcal daglig. Og pass på at du får i deg nok proteiner!
Gjest Sarasahara Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 Beklager å måtte si det, men tror ikke du kommer unna trening. Det er ikke annet enn godt for deg, og etter hvert kommer du nok ikke til å synes det er så ille heller. Finn deg en venn du kan trene med, eller gjør noe du synes er morsomt, enten det er volleyball, svømming eller sykling. Men kroppen din trenger bevegelse! Styrketrening er veldig lurt, da økt muskelmasse gir økt forbrenning. Lykke til!
Gjest Gjest_Ann Kristin_* Skrevet 3. juni 2009 #9 Skrevet 3. juni 2009 Ja. Lurt med litt styrketrening om ikkje anna. 30 situps og litt rygghev før du legge deg, samt et par push-up. Du vil du stramme opp armene, og samtidig få tydeligere muskler på armene. Men husk å vær tålmodig. Det viktigste er ikke å spise så lite som mulig, men å gi korppen mat regelmessig, for å holde en jevn forbrenning:) Lykke til!
Gjest Glør Skrevet 3. juni 2009 #10 Skrevet 3. juni 2009 Du høres egentlig ut som meg, jeg trengte aldri å tenke på vekt før, og kunne spise hva jeg ville, men de siste åra har jeg fått for mye fett på utvalgte steder. Det som har funka for meg er å kutte ned på karbohydrater, og spise mer proteiner. Proteinrik mat gir større metthetsfølelse, så jeg spiser litt mindre mengde, men føler meg like mett, og fettet har rent av meg. Trener du litt ved siden av hjelper det også mye.
La Guapa Skrevet 4. juni 2009 #11 Skrevet 4. juni 2009 Hei du. Tenk på forbrenningen din som en ovn det brenner i....hva skjer om du ikke hiver brensel inn i ovnen? den slukner, ikke sant..? Spis rundt 1600 kcal pr. dag. Ikke glem mellommåltider (kan være frukt f. eks) Spis jevnt og trutt gjennom dagen og hold "ovnen i gang". Du må også klare å drikke minst 2 liter vann pr. dag. Når kroppen kvitter seg med fett.....hvordan skal det forsvinne? jo ut med urinen...alle slaggstoffene blir med vannet ut og du får fraktet det ut av kroppen. Alle andre drikker kommer i TILLEGG til vannet. Gå turer når du kan. Klarer du en time rask gange pr. dag har du et flott utgangspunkt for å gå ned i vekt. Tipper du vil klare et kilo pr. uke om du er påpasselig. Hold regnskap over det du får i deg om dagene, det gir DEG kontrollen. Ikke fall for fristelesen til å "spare kcal" og flippe ut på 200 gram sjokolade f.eks...da slukner ovnen din fordi du ikke spiser jevnt resten av dagen (fordi du må "spare" kcal) Unn deg kos! Lørdag er det lov til å veie opp popcorn eller noe godt som er kcal-fattig...anbefaler seigmenner og Marsmellows. Koser du deg aldri sprekker du lett.. Lykke til- dette klarer du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå