LekeHusmor Skrevet 2. juni 2009 #1 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg og samboeren (23 og 25 år) har bestemt oss for en uke på Kreta i september. Men er så mange steder å velge mellom - vanskelig syns jeg. Hvor har du vært? Hvilket sted anbefaler du og hvorfor? Er det mye mygg? Hvordan er prisene generelt på Kreta? Vi skal kun på en bade og sole oss tur og kose oss med god mat om kvelden, så er ikke så nøye om det er masse aktiviteter osv i området.. Har selv vært i Hersonissos før, men ønsker ikke å dra dit.. er ikke ute etter partytur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 2. juni 2009 #2 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei! Vi er et samboerpar på 21 og 23 år. Vi dro til Agia Marina, Chaniakysten i slutten av april i år. Det er uteolig fint der nede, og i september er det fortsatt varmt (men ikke for varmt). Vi dro ofte inn til Platanias og spiste god mat og shoppet. Vi var også i Chania by, men jeg syns ikke det var noe spesielt å se der egentlig. Men jeg anbefaler deg å dra til den berømte stranden der nede.. husker ikke hva den heter.. men turoperatøren har det sikkert blant sine utflukter. Stranden ligner på strendene på Maldivene. Det er mange bra hoteller der nede, men anbefaler deg å reise med Ving. De er billigest, best hoteller og flyselskapet de bruker er veldig bra. Jeg anbefaler deg å kjøpe flymat på flyet.. maten er helt fantastisk (og jeg som til og med er kresen). Jeg må si jeg er veldig glad i Hellas, og Kreta er kjempebra. Jeg er veldig kresen på hvor jeg reiser til, hoteller o.s.v. Men Hellas er absolutt en bra plass å reise til. Eneste jeg syns var lit kjipt er alle de løse hundene der nede, eller det var ikke mange. Men jeg er veldig glad i dyr.. så det var ikke alltid like hyggelig å se. Må bare si at maten er god der nede, og du må hvertfall prøve salaten der nede.. den er mye mer spennende enn den norske God tur Dere får det nok kjempefint Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Essi89 Skrevet 2. juni 2009 #3 Del Skrevet 2. juni 2009 Jeg og samboeren (23 og 25 år) har bestemt oss for en uke på Kreta i september. Men er så mange steder å velge mellom - vanskelig syns jeg. Hvor har du vært? Hvilket sted anbefaler du og hvorfor? Er det mye mygg? Hvordan er prisene generelt på Kreta? Vi skal kun på en bade og sole oss tur og kose oss med god mat om kvelden, så er ikke så nøye om det er masse aktiviteter osv i området.. Har selv vært i Hersonissos før, men ønsker ikke å dra dit.. er ikke ute etter partytur Jeg vil også anbefale Agia Marina!! Veeldig fint, litt "avsides" og dermed sikkert litt romantisk og fint som kosetur. Jeg personlig foretrekker Rhodos, men har hatt flere fantastiske turer på Kreta. Men jeg trivdes ikke spesielt godt i Hersonisos - men det var jo allerede utelukket;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LekeHusmor Skrevet 2. juni 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 2. juni 2009 (endret) Agia Marina er det jeg har sett på også - men er det noen restauranter osv der? eller må man inn til Platinas da? Hvor lang tid tar det isåfall, er det gå eller taxi-avstand? Og var det mye mygg? takk for svar Endret 2. juni 2009 av LekeHusmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Thea og Sondre. Skrevet 2. juni 2009 #5 Del Skrevet 2. juni 2009 Tror ikke det er mygg der på den tiden, er verst i starten av sesongen. Men selv da kan man komme hjem uten et stikk. Men man får kjøpt noe å putte i stikkontakten på hotellrommet, som holder myggen vekk. Det er gåavstand til Platanias. Begge stedene er ganske små, så avstandene er korte! Det er noen bra restauranter i Agia Marina; Lottos og Mitsos for eksempel... Hvis ikke all inclusive er interessant? Det er veldig fint på en ferie med fokus på avslapning, soling, bading og kos. Vi bodde på Jasmine Village da vi var der. Hotellet har små torg og trapper mellom bygningene og bassengområdet. Med bar, restaurant og minimarked (veldig kjekt!). Stranda er rett i nærheten. Hotellet ligger i Platanias/Agia Marina. God beliggenhet synes jeg. Noen minutters gange til Platanias torget. Vi spiste på Symposium i Platanias. Trodde det var ganske stivt der, men hadde hørt at maten var fantastisk. Og det var den til gagns! http://www.symposium.com.gr/profile.php Ellers vil jeg si at Rethymnon er utrolig fint, men dere har allerede bestemt dere for Chaniaområdet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fruktvand Skrevet 3. juni 2009 #6 Del Skrevet 3. juni 2009 Er enig at Hersonissos ikke er plassen så sant du ikke er ute etter festing og dårlige strender. Vært i byen Rethymnon 2 ganger nå og byen har alt jeg ønsker. Ikke noe utsvevende festing, men stor nok til at du kan vandre rundt i gatene noen timer om kveldene. Lang strandpromenade med mange resturanter og lange sandstrender. Tror den er den 3.største byen på Kreta. Har hørt at de mindre stedene utenfor Chania ofte blir litt for små. Men har ikke vært der selv. Anbefaler å ta dagstur til Iraklio og Chania hvis du trenger litt storbyfølelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Camilla_* Skrevet 7. juni 2009 #7 Del Skrevet 7. juni 2009 Før jeg reiste til Kreta var det mange som sa det var enormt med mygg der nede. Så i forkant gikk jeg til apoteket for å kjøpe myggspray, men da jeg kom ner var det jo ikke noe mygg. Men jeg tror at hvis du sitter på terassen på kvelden så er det litt mygg. Det var lite med restauranter i Agia Marina, men i Platanias var det mange Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mocca_* Skrevet 14. juni 2009 #8 Del Skrevet 14. juni 2009 jeg anbefaler også rethymnon!!kjempe fint der og drar nok tilbake. har også vært på agia marina, var fint der og men var ikke så stort som rethymnon også var de tmindre løshunder og slikt på rethymnon.. Synes ikke det er noe spesielt med mygg på kreta jeg altså Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå