Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 2. juni 2009 #1 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei! Etter mye leting etter den rette barnevognen tror jeg nå jeg har funnet den! En TFK vogn! Hørt og lest mye skryt av den i alle fall! Og passer godt ettersom jeg er på utkikk etter en lett vogn! Lurer på å kjøpe TFK joggster twist med hardbag (Quick Fix system) som jeg kan ha til babyen er så stor at han kan bruke sportsdelen. Kan babyen bruke hardbagen i ca. 1 år? Hvordan er den for en liten baby? God å ligge i? Hvilke fasiliteter? Kan en regulere ryggen`i vognen? På forhånd takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 2. juni 2009 #2 Del Skrevet 2. juni 2009 Hei! Etter mye leting etter den rette barnevognen tror jeg nå jeg har funnet den! En TFK vogn! Hørt og lest mye skryt av den i alle fall! Og passer godt ettersom jeg er på utkikk etter en lett vogn! Lurer på å kjøpe TFK joggster twist med hardbag (Quick Fix system) som jeg kan ha til babyen er så stor at han kan bruke sportsdelen. Kan babyen bruke hardbagen i ca. 1 år? Hvordan er den for en liten baby? God å ligge i? Hvilke fasiliteter? Kan en regulere ryggen`i vognen? På forhånd takk! Håper på erfaringer altså! Å lurer på hvor lenge babyen kan ligge i hard-bagen? Å når han er stor nok til å sitte i sportsvogndelen? Håper å endelig finne ut av dette vogn styret, på tide siden småen snart kommer ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 3. juni 2009 #3 Del Skrevet 3. juni 2009 Jeg kjøpte min da tulla var 8 mnd og da startet vi med sportsdelen. Jeg vet flere som skiftet i de tider men det hadde med at hun ville sitte og se litt mer. Sportsdelen kan legges så å si flat så den er god allikevel. Det eneste minuset til å begynne med var at hun lå feil vei ift til meg, men det var bare en overgang for meg. Det som er fint er at sportsdelen er romslig så du har den hele vognperioden med god plass til voksipose selv om barnet er 2-3 år. Hvor lenge du kan bruke bagen kommer litt an på om du skal ha en stor pose nedi, om det er vinter, hvor stor barnet er o.s.v. Jeg er VELDIG glad i den vogna og gleder meg til å bruke den nå til nestemann!! Det går ikke an å sette opp ryggen på bagdelen. Det er også deilig med svingbart hjul og at den er så lett. Et minus er at når en har sportsdelen er handlekurven litt utilgjengelig men vi har et svart nett hengende over stanga og det er gull verdt. Lykke til, jeg anbefaler vogna!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 3. juni 2009 #4 Del Skrevet 3. juni 2009 Har du sett denne siden? Her fant jeg ut masse om vogna da vi kjøpte Anbefaler twist-vogna. Da kan du bestemme om du vil ha vogna låst eller med svingbart hjul. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amused Skrevet 3. juni 2009 #5 Del Skrevet 3. juni 2009 Hei! Etter mye leting etter den rette barnevognen tror jeg nå jeg har funnet den! En TFK vogn! Hørt og lest mye skryt av den i alle fall! Og passer godt ettersom jeg er på utkikk etter en lett vogn! Lurer på å kjøpe TFK joggster twist med hardbag (Quick Fix system) som jeg kan ha til babyen er så stor at han kan bruke sportsdelen. Kan babyen bruke hardbagen i ca. 1 år? Hvordan er den for en liten baby? God å ligge i? Hvilke fasiliteter? Kan en regulere ryggen`i vognen? På forhånd takk! Jeg har hørt bare bra om TFK Men, du kan nok ikke forvente å bruke hardbagen i så mye som 1 år. En gjennomsnittlig unge vil nok ha vokst ut av den til da, i tillegg til at de vil opp og se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 3. juni 2009 #6 Del Skrevet 3. juni 2009 TFK vognen har jeg vært kjempefornøyd med! Vi brukte bagen frem til tulla var seks måneder. Da begynte det å bli trangt med skinnpose og alle klærne (bagen er likevel blant de største på markedet...). Samtidig ville hun opp og se verden. Har aldri hørt om noen som har brukt den så mye som et helt år. Det som er bra er: - Kjempedeilig å trille! - Grei å pakke sammen. - Stor bag. - Håndbrems - den har jeg brukt mye! De lille kritikken jeg har er: - Vanskelig å komme til handlevognen når man bytter til sportsvogn - Det er et glidlås-system som brukes for å stille inn sittevinkelen i sportsvognen. Det gjør det litt klønete å bytte vinkel når barnet allerede er i vognen. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Lise_* Skrevet 3. juni 2009 #7 Del Skrevet 3. juni 2009 Tusen takk for alle erfaringer! Virker som en kjempe god og praktisk vogn! Har ingen erfaringer med andre vogner siden det er vår 1.mann som kommer til verden Er det vanlig at de vokser så fort fra bagen i vogna i andre vogner? Tenker siden dette er en av de største bagene på markedet. Eneste som virker dumt er at barnet ikke kan sitte i hard-bagen. Eller er ikke det noe problem, for han kan bruke sportsvogndelen når han er så stor at han kan sitte? Han kommer til verden i august,kan kanskje bruke hard-bagen helt til våren da? Er også grus-vei der vi bor, men går greit med 3.hjul på det underlaget? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2009 #8 Del Skrevet 3. juni 2009 Tusen takk for alle erfaringer! Virker som en kjempe god og praktisk vogn! Har ingen erfaringer med andre vogner siden det er vår 1.mann som kommer til verden Er det vanlig at de vokser så fort fra bagen i vogna i andre vogner? Tenker siden dette er en av de største bagene på markedet. Eneste som virker dumt er at barnet ikke kan sitte i hard-bagen. Eller er ikke det noe problem, for han kan bruke sportsvogndelen når han er så stor at han kan sitte? Han kommer til verden i august,kan kanskje bruke hard-bagen helt til våren da? Er også grus-vei der vi bor, men går greit med 3.hjul på det underlaget? Vi har den vogna, den fungerer godt på grusvei. Noen som vet hvor man får i handlenett til å henge på vogna? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prinsesse på erten Skrevet 3. juni 2009 #9 Del Skrevet 3. juni 2009 Er det vanlig at de vokser så fort fra bagen i vogna i andre vogner? Tenker siden dette er en av de største bagene på markedet. Eneste som virker dumt er at barnet ikke kan sitte i hard-bagen. Eller er ikke det noe problem, for han kan bruke sportsvogndelen når han er så stor at han kan sitte? Som sagt er TFK en av de største vognene. For vår del var ikke plassmangel det som gjorde at vi byttet til sportsvogn. De fleste rundt 7. mnd. vil ikke lenger ligge i bagen sin. De er våkne større del av tiden og vil følge med på verden rundt seg. Og det er jo kjekt:-) Tror ikke det finnes barnevogner på markedet med hard-bager med justerbar rygg (mulig jeg tar feil...). Men når barnet kan sitte, så er det bare å bytte ut bag-delen. Min lege har sagt at det er ok å bruke sportsvogndelen fra de er seks måneder så lenge de ikke sitter helt oppe så lenge ad gangen. Så jeg har ikke hatt behov for en bag med justerbar rygg. Trehjulingen er knall på grus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 3. juni 2009 #10 Del Skrevet 3. juni 2009 Med emmaljunga kan en sette opp ryggen og hvis en bygger om sportvogndelen fra simo til bag ved å sette kalesjen kan en sette opp ryggen. Det gjorde vi. Jeg tipper dere har bagen til utpå vårhalvåret en gang. Så lenge vi brukte bagen og tulla ville opp og se la jeg heller ei dyne eller noe i ryggen så hun vippa litt opp. Det var mest når hun ville se da vi var på cafè. Jeg vet ikke hvor handlenettet vårt ble kjøpt men det er bare et tradisjonelt handlenett som festes med noen gummiknotter. Tipper de fleste utstyrsbutikker har det eller kan bestille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vidar Skrevet 21. juni 2009 #11 Del Skrevet 21. juni 2009 Hei! Etter mye leting etter den rette barnevognen tror jeg nå jeg har funnet den! En TFK vogn! Hørt og lest mye skryt av den i alle fall! Og passer godt ettersom jeg er på utkikk etter en lett vogn! STYR UNNA! 1) Den heter Joggster, men egner seg ikke til jogging. Når hjulet er låst i fremre stilling, vil vogna dra til en av sidene. Vi prøvde å bytte hjul, men det var kast i det nye hjulet også. Vi prøvde også å bytte "snelle", men det hjalp heller ikke. 2) Vogna tåler veldig lite. Til tross for at babyen vår er bare 4 måneder nå, har belastningen blitt altfor stor på den dårlig dimensjonerte stanga som går fra vogna til håndtaket. Den er blitt bøyd og hele vogna ble skeiv. 3) I dag opplevde jeg at det ene leddet bøyde seg feil vei da jeg skulle legge sammen vogna. Nå er den så skeiv at jeg ikke kan bruke den, og er redd for at jeg må bruke makt for å få den i stilling igjen. Vogna er generelt slarkete og av dårlig kvalitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå