Gå til innhold

Slanking uten å bli svett

Anbefalte innlegg

Gjest bambi_25
Skrevet

Jeg skulle gjerne holdt på sommerplanen min og gått ned et par kilo til før sommerferien min i juli.

Desverre er jeg nyoperert under armen og masse trening med svette må jeg holde meg unna den første uka..

Jeg kan jo holde meg stabilt med vekten ved å bare spise sundt som før, men uten trening vil det jo ikke bli særlig nedgang.

Er det noen som har noe forslag om enkle "usvettende" aktiviteter som kunne hjulpet på med denne ukens halvkilo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du vil gå ned om du går i kcal-underskudd. Regn ut på en iform.no eller vektklubben.no hvor mye du forbrenner på en dag, og legg deg ca 400 kcal i underskudd, men ikke under 1300!

Edit: Du kan jo også gå en del tur, bedre enn ingen trening :)

Endret av venus_
Skrevet

Kan som allerede nevnt legge deg på ett underskudd på opp til 500 kalorier i forhold til hva du "trenger" i løpet av en dag, men pass på å ikke la det gå ut over energien din, ikke ligg for lavt.

I tillegg til turer som over nevnt (om du trener på ett senter eller har noe utstyr hjemme), kan du sitte deg på en ergometerskkel, trene på en crosstrainer evt. Trenger ikke bruke armen da.

I tillegg kan du trene styrkeøvelser på underkroppen, øke muskelmassen på kroppen, noe som gir deg økt forbrenning.

Gjest Bolledeig
Skrevet
Trenger ikke bruke armen da.

Det er ikke armen som er problemet, problemet er at hun ikke bør svette ;)

Løsningen er egentlig ganske enkel - bare knip inn litt mer på matinntaket.

Gjest bambi_25
Skrevet

Skal kutte litt ned på kalori inntaket, men skulle gjerne rørt litt på meg også :/

Gå tur kan jeg alltids prøve meg på, eller tredemøllen blir det nok ettersom det er så varmt ute at svetten hadde rent etter et minutt eller to :fnise:

Skrevet
Skal kutte litt ned på kalori inntaket, men skulle gjerne rørt litt på meg også :/

Gå tur kan jeg alltids prøve meg på, eller tredemøllen blir det nok ettersom det er så varmt ute at svetten hadde rent etter et minutt eller to :fnise:

Du får nesten prøve deg frem til hva du kan utføre av aktivitet som ikke fremkaller svette.. Bare pass på og ta heller litt lenger roligere økter fremfor intensive som fremkaller svette fortere..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...