Gå til innhold

Bridezilla?

Anbefalte innlegg

Gjest nextlife
Skrevet (endret)
Jeg synes også det har mye å si hva slags budsjett man har. Jeg synes det er helt greit å bli bedt i bryllup der man må ha med alkohol til festen selv, og hvor alle tar med en rett hver til koldtbordet. Men jeg synes det hadde vært rart hvis jeg på en slik fest så at bruden hadde kjole til 20000 og blomsterbukett til 5000, bordkortene og blomsterdekorasjonene kostet mer enn en helt grei middag ville gjort osv. Hvis budsjettet hadde vært høyere så mat o.l. allerede var prioritert ville det vært mer naturlig.

Så enig, så enig.

HVis man kommer i et bryllup og må betale deler av gildet selv (tenker da på baren), samtidig som det er gaver til hver gjest, fyrverkeri og importerte sommerfugler, da blir det Bridezilla for meg.

Endret av nextlife
Skrevet
* Kleskoder for gjestene

Jeg synes det er greit å ha kleskode (ala "mørk dress" på invitasjonen). Det gir i alle fall en indikasjon til gjestene om hva folk kommer til å ha på seg. Det synes jeg ikke er å overdrive.

Gjest Dora Flanica
Skrevet (endret)
Jeg synes det er greit å ha kleskode (ala "mørk dress" på invitasjonen). Det gir i alle fall en indikasjon til gjestene om hva folk kommer til å ha på seg. Det synes jeg ikke er å overdrive.

Enig. Er ikke moro å være usikker på hva man kan ha på seg.

I utgangspunktet er gavelister lagt ut på butikker en god ide, men når det bare er gaver i prisklassen 1000 kr og oppover, så syns jeg det lukter bridezilla. Ikke alle har råd til dyre gaver. Var i et slikt bryllup hvor bruden opererte på den måten, mange av gjestene var fattige studenter/uføre eller noe sånt. Definitivt ikke koselig og sånt dreper givergleden.

Endret av Dora Flanica
Gjest KateW
Skrevet

Var utydelig, jeg mente da kleskoder som i farger, lengder, vidde/tranghet, hodeplagg osv, for at man skal passe inn på bildene. Og å passe inn til temaet til selskapet, osv.

IKKE vanlig kleskode, det er jo bare postivit

Gjest Gjest
Skrevet
Var utydelig, jeg mente da kleskoder som i farger, lengder, vidde/tranghet, hodeplagg osv, for at man skal passe inn på bildene. Og å passe inn til temaet til selskapet, osv.

IKKE vanlig kleskode, det er jo bare postivit

Har du vært borti det da? Har aldri hørt om det, hvis jeg ikke er invitert i en temafest da (black and white eksempelvis). Eller inkluderer vanlige dresskoder regler for lengder, farger og ellers generell utforming på tøyet.

Gjest D-shol
Skrevet
* Det er jo MIN dag!

* Når JEG skal gifte meg!

* Ta det personlig om folk ikke kan komme, og ingen grunner er gode nok

* Kleskoder for gjestene

* En enorm redsel for at folk ikke skal passe inn på bildene eller lignende

* Dokurver... Beklager.... :sjenert:

(Fra en internettsjappe i London :sjenert: )

Jeg reagerer ogsaa paa "Jeg", "meg" og "mitt" og er veeeldig bevisst paa at det er vi, oss og vaart.

Jeg maa imidlertid bekjenne at jeg som aktiv hobbyfotograf og scrapper er veldig opptatt av bildene

Jeg synes det er greit aa oppgi en generell kleskode, mest fordi gjestene slipper aa vaere usikre. Ser at de fleste er enig i det og det er jo godt aa vite

Og faktisk virker dokurver som et genialt konept for meg... tror jeg maa lese mer om dem :gjeiper:

Gjest Gjest
Skrevet

en bridzilla drukner babyen i badevannet (og ja, jeg vet det ikke er slik det vanlige ordtaket lyder) - vinningen går ut i spinningen.

Med det mener jeg at bryllupet og bruden plutselig blir senteret for hele verden. De som virker å glemme hva det hele egentlig handler om - en hyggelig sammenkomst for å feire giftemålet! F.eks. ved å bestemme hvilke farger eller klær/smykker gjestene kan eller ikke kan kle seg i.

Og der syns jeg svært mange på KGs bryllupsforum virkelig er litt på kanten mot bridezilla.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_titti_*
Skrevet

Haha, her til lands skal det tydeligvis ikke mye til for å bli betegnet som en bridezilla

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...