Gå til innhold

Bridezilla?

Anbefalte innlegg

Gjest D-shol
Skrevet

Jeg har ganske spesifikke tanker om hvordan jeg vil ha bryllupet vårt. Han er med og planlegger og vi er faktisk veldig enige om ting og tang.

Når jeg leser bryllupsforumet her inne merker jeg imidlertid at det ikke skal så mye til før man blir kalt Bridezilla, så nå er jeg egentlig nysgjerrig på hvor lite eller mye det skal til før dere mener en er bridezilla.

Gjest Gjest
Skrevet

På KG er det svært så lite som skal til for å bli kalt bridezilla, du.

Så vokt deg dine ord. :gjeiper:

Gjest D-shol
Skrevet
På KG er det svært så lite som skal til for å bli kalt bridezilla, du.

Så vokt deg dine ord. :gjeiper:

Det er derfor jeg spør :gjeiper: mulig det allerede har stemplet meg?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg kan mange ganger ta meg selv i å tenke at en brud her inne er litt vel bridezilla men gidder ikke forsurne tråden hun svarer i eller starter bare fordi jeg ikke er enig med henne, å svarer heller på det hun lurer på.

Men jeg synes mange bruder her inne lurer på mye rart som de egentlig vet svaret på selv.

En bridezilla for meg er ei brud som ikke lar mannen ta del i bryllupsforberedelsene selv om han vil, og som lar sine ønsker gå ut over gjestenes hygge.

Skrevet

Da jeg leste om hun som ville fange sommerfugler for å slippe ut på kirketrappa gikk bridezilla-alarmen her. :ler:

Skrevet

Fra Wikipedia: Bridezilla is a generic term used to describe a difficult, unpleasant, perfectionist bride who leaves aggravated family, friends and bridal vendors in her wake. A bridezilla is obsessed with her wedding as her perfect day and will disregard the feelings of the family, bridesmaids and even her groom in her quest for the perfect wedding.

Så kort fortalt er en bridezilla en som gjør alt hun kan for å oppnå SIN perfekte dag, uten hensyn til brudgom, familie, forlovere osv.

Å ønske en perfekt dag er helt i orden, men det er greit å ta hensyn til hva brudgommen og andre synes også. Man kan nok bli dømt til bridezilla på forumet av flere grunner, men mangel på hensyn til omverdenen er nok hovedpoenget.

Skrevet
Da jeg leste om hun som ville fange sommerfugler for å slippe ut på kirketrappa gikk bridezilla-alarmen her. :ler:

Helt enig me deg der, det er det verste jeg har hørt...

Gjest SmallTalk
Skrevet

Det skal mye til for at jeg stempler en person som Bridezilla, men et sted går grensen for min del også.

Som f.eks å ville samle sammen sommerfugler slik at gjester kan slippe disse over brudeparet på kirketrappen. Eller når man planlegger inngangspenger i bryllupet slik at han har råd til en spesialdesignet brudekjole og tøyservietter i temafargen med monogram. Og når bruden kun tenker at det er MIN dag, og nåde den som prøver å se mer smashing ut enn meg.

Til TS: Jeg har ikke inntrykk av deg som en bridezilla. Du virker jevnt over fornuftig, og jeg har ikke inntrykk av at du ligger an til å miste hodet helt. ;)

Gjest D-shol
Skrevet
Så kort fortalt er en bridezilla en som gjør alt hun kan for å oppnå SIN perfekte dag, uten hensyn til brudgom, familie, forlovere osv.

Da håper jeg jeg klarer å holde meg klar av tittelen. Jeg er nemlig veldig opptatt av at det skal bli vår dag. Jeg har mine klare ønsker, men vil at han skal komme med sine også. Heldigvis har vi veldig lik smak, og i det han ikke har noen egne preferanser er han veldig åpen for mine :)

Vil også dele dagen med familie og venner og vil at alle skal kose seg. Er realistisk dog og vet at det kommer til å bli mye frustrasjon i planlegningen (jeg er hyperemosjonell), men jeg er veldig åpen for innspill, jeg har tross alt aldri gjort dette før:)

Men jeg begynte å lure på dette da hun som ikke ville ha svigermor med tiara ble kalt bridezilla. Jeg kommer ikke til å kreve noen klessjekk, men tror jeg blir litt stressa om svigermor truer å komme med hodeplagg (mest fordi sannsynligheten for at det har klikka for henne da er stor, hun er IKKE typen:) )

Skrevet

Hvis en "tramper" på andre for å få dagen slik en selv vil, så vil jeg kalle en bridezilla.

Eksempler: fange sommerfugler, tvinge forlover til å ha en kjempefæl kjole (som hun i tillegg må betale selv), osv.

Skrevet
Da håper jeg jeg klarer å holde meg klar av tittelen. Jeg er nemlig veldig opptatt av at det skal bli vår dag. Jeg har mine klare ønsker, men vil at han skal komme med sine også. Heldigvis har vi veldig lik smak, og i det han ikke har noen egne preferanser er han veldig åpen for mine :)

Vil også dele dagen med familie og venner og vil at alle skal kose seg. Er realistisk dog og vet at det kommer til å bli mye frustrasjon i planlegningen (jeg er hyperemosjonell), men jeg er veldig åpen for innspill, jeg har tross alt aldri gjort dette før:)

Men jeg begynte å lure på dette da hun som ikke ville ha svigermor med tiara ble kalt bridezilla. Jeg kommer ikke til å kreve noen klessjekk, men tror jeg blir litt stressa om svigermor truer å komme med hodeplagg (mest fordi sannsynligheten for at det har klikka for henne da er stor, hun er IKKE typen:) )

Ja det var da jeg som ble kalt bridezilla på grunn av at jeg spurte om folk mener at det er normalt at brudgommens mor går med en tiara større en Sonja sin. Jeg har ingen interesse for å kontrollere hva folk har på seg. Jeg var fortvilet i øyeblikket jeg åpnet det innlegget og ville høre om det var rart at jeg reagerte. Fikk bare min samboer til å prate med sin mor om dette var seriøst, og det var det ikke. Min svigermor hadde full forståelse for at VI reagerte. Så de som mener at jeg er bridezilla får bare mene det. Jeg er det ikke!!!

Skrevet

Kanskje man kan kan snakke om grad av bridezilla. At noen i enkelte situasjoner ikke tenker fornuftig og klart, og i disse situasjonene har en litt større grad av bridzilla(tendenser). Men som regel har alle en svært, svært liten grad av bridezilla(tendenser), dvs. ikke bridezilla...

Gjest KateW
Skrevet

Nå er ikke jeg så veldig aktiv her inne, av obvious reasons, øhm, singel? :fnise:

Eksempler jeg har reagert på, selv om jeg ikke kaller folk for Bridezilla, så tenker jeg det kanskje:

* Det er jo MIN dag!

* Når JEG skal gifte meg!

* Ta det personlig om folk ikke kan komme, og ingen grunner er gode nok

* Kleskoder for gjestene

* En enorm redsel for at folk ikke skal passe inn på bildene eller lignende

* Dokurver... Beklager.... :sjenert:

* Overstyring av alle, inkludert hva hans forlover kan si, hennes, toastmaster osv

* Hunder, ender, kaniner, katter eller lignende som ringbærere

* Hun som var redd for at de på posten skulle lime frimerkene stygt og skjevt på innbydelsene, så hun slikket på seg limskader

* Generell overamerikanisering av norske tradisjoner.

Hm... Tror det var det?

Når det gjelder deg TS, så har jeg nå ikke tenkt noe av dette om deg, langt der i fra.

Gjest Gjest
Skrevet

Viss vi samenligner oss med brudene i USA så synes ikke jeg at vi nordmenn er bridezillaer i det hele tatt.

Men mye kommer jo an på hva en er vant med i sine kretser, tradisjon og kultur.

Men så tenker jeg, om min venninne som brud vil bruke 500 000kr ha rødløper, 290 gjester, 10 brudepiker utkledd som tingeling og marengskjole med 70 meter slep, så går jo faktisk ikke det ut over meg.

Skrevet

Jeg tror at alle som står til knes i bryllupsplanleggingen får litt bridezilla-tendenser på ett eller annet tidspunkt. Nå sier jeg ikke fullverdig bridezilla altså, for det skal litt til. Men gjerne de (oss :sjenert: ) som ikke har så lenge igjen og som stresser over hver minste ting. Jeg merker det selv nå for tiden, at det blir veeeldig detaljplanlegging når bryllupet begynner å komme skremmende nært. Tror ikke det er så veldig lett å holde fokuset på riktig sted når man må bekymre seg for 70+ gjesters velbefinnende, svigermor som ''hjelper'' og mannen som vil ha 10 etasjers bryllupskake - kun fordi det hadde sett utrolig kult ut. :fnise:

Ellers veldig enig med KateW om hva som kjennetegner en virkelig bridezilla.

* Hun som var redd for at de på posten skulle lime frimerkene stygt og skjevt på innbydelsene, så hun slikket på seg limskader

:skratte:

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg tror at alle som står til knes i bryllupsplanleggingen får litt bridezilla-tendenser på ett eller annet tidspunkt. Nå sier jeg ikke fullverdig bridezilla altså, for det skal litt til. Men gjerne de (oss :sjenert: ) som ikke har så lenge igjen og som stresser over hver minste ting. Jeg merker det selv nå for tiden, at det blir veeeldig detaljplanlegging når bryllupet begynner å komme skremmende nært. Tror ikke det er så veldig lett å holde fokuset på riktig sted når man må bekymre seg for 70+ gjesters velbefinnende, svigermor som ''hjelper'' og mannen som vil ha 10 etasjers bryllupskake - kun fordi det hadde sett utrolig kult ut. :fnise:

Ellers veldig enig med KateW om hva som kjennetegner en virkelig bridezilla.

:skratte:

Jeg er så enig med deg.

Her er det 16 dager igjen til den store dagen og mye detaljplanlegging.

Jeg har holdt meg rolig frem til nå, blir mye mer stressa nå mot slutten og tørr ikke tenke på hvordan jeg kommer til å være dagen før.

Vi vil jo bare lage en fin dag for alle og da kan det bli litt bridezilla tendenser innimellom :)

Gjest Gjest
Skrevet
Ja det var da jeg som ble kalt bridezilla på grunn av at jeg spurte om folk mener at det er normalt at brudgommens mor går med en tiara større en Sonja sin. Jeg har ingen interesse for å kontrollere hva folk har på seg. Jeg var fortvilet i øyeblikket jeg åpnet det innlegget og ville høre om det var rart at jeg reagerte. Fikk bare min samboer til å prate med sin mor om dette var seriøst, og det var det ikke. Min svigermor hadde full forståelse for at VI reagerte. Så de som mener at jeg er bridezilla får bare mene det. Jeg er det ikke!!!

Jeg tror de fleste i den tråden din hadde reagert om svigermor kom i bryllupet med tiara på størrelse med eiffeltårnet. Men her inne på KG har jeg lært meg å ikke spørre om ting som frustrerer meg der og da for en blir stemplet som bridezilla med en gang en ikke mener å gjør som alle andre.

Har fått en følele at det er "inn" her på KG å holde bryllupsfeiringen på et minimumsnivå, nåde den som vil noe annet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er enig i at grensen går når man bestemmer over andre. I vårt bryllup må svigermor gjerne ha på seg brudekjole, da er det hun som blir sett rart på og ikke meg. Jeg har uansett ikke så stort bryllup at jeg må skille meg ut for at gjestene skal vite hvem bruden er.

Samtidig tror jeg varsellampene har litt lett for å blinke her inne på enkelte ting. Vi som er her mye har nok et litt annet forhold en andre til f. eks. dokurver. Hvis jeg hadde vært i et bryllup hvor det var satt en liten kurv med bind, tamponger, synål, sytråd og sikkerhetsnåler ville jeg tidligere ikke tenkt bridezilla. Jeg ville heller tenkt det motsatte - endelig en brud som har tenkt mer på gjestenes behov enn på hva de har på seg. Men jeg må si at etter å ha hengt her inne en stund er jeg nok innom bridezilla-tanken uansett hvor liten kurven er.

Kanskje man blir bridezilla når ideer som egentlig er gode tar helt av?

Jeg synes også det har mye å si hva slags budsjett man har. Jeg synes det er helt greit å bli bedt i bryllup der man må ha med alkohol til festen selv, og hvor alle tar med en rett hver til koldtbordet. Men jeg synes det hadde vært rart hvis jeg på en slik fest så at bruden hadde kjole til 20000 og blomsterbukett til 5000, bordkortene og blomsterdekorasjonene kostet mer enn en helt grei middag ville gjort osv. Hvis budsjettet hadde vært høyere så mat o.l. allerede var prioritert ville det vært mer naturlig.

Skrevet

Satt å så på Rachel Ray programmet på tv i dag,og der var det faktisk en Groomzilla! Han overstyrte alt,hun fikk liksom ikke siste ordet i noe,hehe! Litt artig å se for det er som regel bruden som har "styringa" Hehe!

En liten avsporing bare...hehe!

Skrevet

Jeg synes de som går fra å kalle begivenheten "bryllup" til "brudeseremoni" kommer ganske langt opp på listen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...