Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2009 #1 Skrevet 2. juni 2009 Hvilken hudtone er Buff beregnet på? Hva kan man oversette buff med? Jeg har nemlig bestilt meg noen sett, og har så langt funnet ut at buff perfect er ja, perfekt, til meg, men litt for lys nå på sommeren. Beige blir ikke bra, cold blir litt for hvit/livløs og warm er bare å glemme. Jeg så et eller annet sted at man skulle se på blodårene på underamene; min er grønnaktige. Jeg har mørkt hår og blå/grønne øyne (de skifter litt), blir ikke veldig brun; mer gylden-gul/orange. Kan Olive være noe å prøve, noen som har peiling på sånt? Veldig takknemlig for hjelp!
mari4ever Skrevet 2. juni 2009 #2 Skrevet 2. juni 2009 Hvilken hudtone er Buff beregnet på? Hva kan man oversette buff med? Jeg har nemlig bestilt meg noen sett, og har så langt funnet ut at buff perfect er ja, perfekt, til meg, men litt for lys nå på sommeren. Beige blir ikke bra, cold blir litt for hvit/livløs og warm er bare å glemme. Jeg så et eller annet sted at man skulle se på blodårene på underamene; min er grønnaktige. Jeg har mørkt hår og blå/grønne øyne (de skifter litt), blir ikke veldig brun; mer gylden-gul/orange. Kan Olive være noe å prøve, noen som har peiling på sånt? Veldig takknemlig for hjelp! [/quote hei:) du er nok olive ja. hvis du blir veldig fort brun og har en gyllen/gul undertone. gå for olive;)
Honesty Skrevet 3. juni 2009 #3 Skrevet 3. juni 2009 Du kan prøve Golden Medium. Den tilhører oliven-skalaen, og har litt gult i seg, men er ikke knallgul som mange av tonene som går i den gylne skalaen. Mange av olive-fargene er veldig grønne i undertonen. Ellers høres det ut som om vi har ganske like farger.
Gjest TS Skrevet 3. juni 2009 #4 Skrevet 3. juni 2009 Takk for svar! Jeg blir ikke veldig fort brun, nei, ikke særlig brun i det hele tatt; mer gylden-gul/orange. Jeg synes også at når jeg er skikkelig blek på vinteren har jeg gul-/grønnskjær i huden. Men da bestiller jeg et sett til, med Olive! (Jeg kler forresten ikke varme farger i det hele tatt, men Olive er fortsatt rett?)
Honesty Skrevet 3. juni 2009 #5 Skrevet 3. juni 2009 Du kan også prøve Medium Beige Neutral, i Original Glo. Du høres akkurat som meg i fargene; jeg kler heller ikke varme farger på rouge, hårfarge osv, og Medium Beige Neutral og Golden Medium er de eneste EDM-fargene som noenlunde matcher når jeg ikke er lakenblek.
Gjest TS Skrevet 3. juni 2009 #6 Skrevet 3. juni 2009 Jeg har Medium Beige Neutral, men den passet meg ikke, ble litt for orange. Så jeg bestiller et kit til med Olive, så får vi se! Koster ikke mange kronene allikevel
Gjest TS Skrevet 3. juni 2009 #7 Skrevet 3. juni 2009 Har da tenkt på Golden Medium, Olive medium (eller light martian?) og Olive neutral.
Honesty Skrevet 3. juni 2009 #8 Skrevet 3. juni 2009 Light Martian er ekstremt grønn, og umulig for meg, i hvertfall. Hva med light almond i stedet? Jeg liker forresten også rougene Plum Dust, Swimming Pool og Salon Fun, hvis du trenger inspirasjon der. Disse er alle kalde i tonen.
NysgjerrigeNilsi Skrevet 10. juni 2009 #9 Skrevet 10. juni 2009 Takk for gode tips, Honesty! (TS her) Jeg fikk en nyladning rett etter at jeg skrev her, med Cool pink tan, Beige light tan og Buff beige neutral, som faktisk var veldig fine! Beige light tan var kanskje litt "hvit". Swimming Pool har jeg sett på før, så den blir nok med i neste ladning Jeg har forresten sett bilde av deg, og jeg lurer på om jeg kanskje er litt kaldere enn deg i fargene.
Honesty Skrevet 13. juni 2009 #10 Skrevet 13. juni 2009 Så Buff Beige Neutral var ikke gråaktig? Jeg liker jo Medium Beige Neutral, men nå som jeg bruker høy solfaktor i ansiktet hver dag, er den også for gul. Jeg blir gulere når jeg er brun, og skulle ønske det fantes et ørlite mørkere alternativ til Buff Perfect, for den er virkelig fin og balansert i tonen.
NysgjerrigeNilsi Skrevet 13. juni 2009 #11 Skrevet 13. juni 2009 skulle ønske det fantes et ørlite mørkere alternativ til Buff Perfect, for den er virkelig fin og balansert i tonen. Er så enig! For den er virkelig perfekt Hmm, jeg synes egentlig at Buff Beige Neutral var veldig bra nå som jeg har litt farge, men jeg føler jo at jeg må ha ørlitt rouge og en liten touch av solpudder for å få litt liv i ansiktet... Så det blir nok en bestilling på Olive, ja!
Honesty Skrevet 13. juni 2009 #12 Skrevet 13. juni 2009 Jeg vingler fram og tilbake; Buff Perfect gav jeg bort fordi jeg syntes den var for lys, men det går jo an å bestille på nytt. Plutselig synes jeg Golden Medium er for gul, og Medium Beige Neutral, som jeg faktisk har brukt opp en fullstørrelse av tidligere, er også for gul. Muligens ligger det en prøvebestilling igjen i lufta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå