Gå til innhold

Hvitt eller brunsvart salongbord?


Gjest Gjest_gjest_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*

Jeg skal kjøpe et lack salongbord (den minste typen med hylle under) på IKEA når jeg flytter inn i ny leilighet, men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal gå for hvitt eller brunsvart. I stuen min kommer det til å være følgende:

Sofa med hvitt trekk

Stor svart pute i sofaen

Lilla gardiner på svart gardinstang

Hvit lenestol med svart mønster

Hvit expedit bokhylle

Sølv/grått tv-bord med sølvfarget tv

Spisebord m. stoler, lyst tre med svarte bein (dette skal stå mer mot kjøkkenet).

Gulvet er lys parkett, veggene er hvite.

Noen som har synspunkter på om hvitt eller brunsvart salongbord blir best? Problemet med det brunsvarte er at det egentlig ikke er så veldig svart og dermed får jeg enda en farge/tresort inn i stuen. Samtidig lurer jeg på om hvitt bord gjør at det blir for mye hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig mening? Svart.

Synest mye ikea-hvitt blir for mye ikea-hvitt, og veldig ikea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med svart...Og det med Ikea-hvitt. Blir fort for mye av det gode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Takk for svar! Men det bordet jeg tenker på finnes ikke i ordentlig svart, det er altså brunsvart. Blir det bra likevel?

Eller skal jeg heller kjøpe to mindre helt svarte lack bord (av den typen som ikke har plate under) og sette inntil hverandre?

Ikke at dette er en stor investering akkurat, men kjedelig å ende opp med en masse små bord fordi jeg ikke klarer å bestemme meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har et annet bord fra ikea i brunsvart, og det er mer svart enn brunt. Og jeg synest i alle fall det er finere enn helsvart, gir mer dynamikk kanksje?

Men du må vel uansett på IKEA for å kjøpe, og da er det vel greit å bestemme seg der? Det kommer vel litt an på plassen og sånt, men jeg hadde synest det hadde vert mer praktisk med et helt bord med hylle under i stedet for to små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

enig. det brunsort er finere enn de svarte blanke. og jeg tror det blir fint i forhold til det du har beskrevet i første innlegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

ei venninne lurte på det samme da hun skulle kjøpe seg bord. hun endte opp med et brunsvart. Og det så sort ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Men du må vel uansett på IKEA for å kjøpe, og da er det vel greit å bestemme seg der? Det kommer vel litt an på plassen og sånt, men jeg hadde synest det hadde vert mer praktisk med et helt bord med hylle under i stedet for to små.

Jeg har vært på IKEA, det var der jeg ble sånn i tvil og måtte dra tomhendt hjem :)

Tror dere har overbevist meg nå, så jeg satser på at det blir bra med brunsvart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...