Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir 1 år nå i juni. Han sover 2 ganger på dagen; en dupp på 2-3 timer på formiddagen og en dupp på 1-1,5 time på ettermiddagen. Er dette mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høyrest ganske mykje ut, men ungar har jo veldig ulikt søvnbehov. Søv han godt om nettene? Viss ikkje, ville eg ha kutta ned på dagsovinga. Men viss han søv godt om nettene også, så har han sikkert behov for så mykje søvn.

Skrevet

Syns det hørtes helt fint ut jeg :)

Om det er det som passer dere er det vel helt greit :)

Skrevet

Han sover godt hele natten, fra 19.30-6.30-7.30 :)

Jeg fikk en kommentar her av en venninne som har barn om at han sover veldig mye til å være 1 år, så tenkte å sjekke litt. Jeg synes jo det er litt deilig jeg da. Og er ikke så koselig for han å bli vekket kanskje?

Vet ikke hvordan det er med mye dagsoving når han begynner i barnehage...

Skrevet

Viss han søv godt om nettene, slik du seier at han gjer - så er det vel ikkje noko problem? Det er først når for mykje soving på dagtid begynnar å gå utover nattesøvnen, at det kan vera lurt å kutta ned på dagsovinga.

Eg er førskulelærar, og jobbar i barnehage. Me har alltid barn som skal sova 2 gangar om dagen, sjølv om dei fleste kun søv 1 gang - og det går heilt fint! :)

Skrevet

Så lenge han sover godt om natta, er det jo ikke noe problem. Synes det høres deilig ut jeg :sjenert:

Min ettåring (snart 14 mnd) sover enten en lur på ca 2 timer, eller to på henholdsvis 1,5 time og 1 time. Om natta sover han fra 19 til 6-6.30.

Skrevet

Datteren min på 14 mnd sover to til tre timer på dagen, og 13-14 timer hver natt!

Gjest Gjest
Skrevet
Gutten min blir 1 år nå i juni. Han sover 2 ganger på dagen; en dupp på 2-3 timer på formiddagen og en dupp på 1-1,5 time på ettermiddagen. Er dette mye?

Min sønn ble 1år nå i mai å sover akkurat på samme måte som din sønn.

Jeg spurte helsesøster om han sov for mye og da sa hun at så lenge det ikke går ut over nattesøvnen så var det helt greit.

Han er veldig aktiv så han trenger mye søvn.

Gjest Gjest
Skrevet

Jentungen min er litt eldre da, 2 år... Men ho kan sove fra 1900 - 1030 uten noe problem, dette er da 15,5time! Dette er gjerne i helgen, da hun må opp 0630 i uken pga jobb/bhg. Så i uken sover hun fra 1900 -0630 og avogtil en time eller 2 midt på dagen...

Så her variere det fra 12t til 15,5t, i døgnet. Syns det er mye jeg, men noen trenger tydeligvis mer søvn enn andre og jeg tror små barn har godt av å styre det litt selv (slik som med jenta mi :Ho velger om ho vil sove på dagen i BHG(Ped.leder ser ann å trøtt ho er), og i helgen får ho sove så lenge ho vil så lenge klokka ikke bikker mot 12. )

Tror det er veldig forskjeller fra barn til barn det med søvn, noen sover kjempe masse allerede som nyfødte mens andre snaut sover de første måndene (sammenhengdene søvn).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...