Gå til innhold

NRK og Bokklubbene

Junebug

Anbefalte innlegg

I går så jeg for første gang i år på Sommeråpent. De har en fast spalte der adm. dir. i Bokklubbene anbefaler en bok - i går var det Njåls Saga. Den har kommet i nyutgivelse, sannsynligvis kan man også få kjøpt den gjennom bokklubbene.

Bokbadet er et annet program der Bokklubbene får boltre seg i beste sendetid på NRK. Her intervjues forfattere som har skrevet hovedbøkene i bokklubben, hele forestillingen på Rockefeller er i regi av Bokklubbene.

Jeg synes det er interessant å få informasjon om bøker på TV - men synes Bokklubbene får veldig mye gratis reklame fra NRK. De kunne like gjerne hatt en literaturviter eller en bibliotekar på sommeråpent. Jeg synes også Bokbadet er et tvilsomt konsept. Liker programlederen - men har du noen gang hørt henne spørre et kritisk spørsmål til forfatterne? Synes det lukter litt snikreklame av hele programmet.

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frigg

NRK skal liksom være den "reklamefrie" kanalen, bare sponset av våre skattepenger og ikke minst den etterhvert så kostbare TV-lisensen.

Og den er jo nå neste oppe i 2000,- kr i året!

Hårreisende.

Men, likevel får NRK oppføre seg som en sponset kanal med slik snikreklame.

Jeg har bare sett ett eneste program av Bokbadet, og det var da Helen Fielding var der og snakket om den siste boka si "Bridget Jones - på kanten", og jeg synes programlederen til tider var ganske frekk.

NRK har ikke lenger den integriteten den burde ha som statskanal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...