Gå til innhold

Katalogisering av bøker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Reveal_*
Skrevet

Heisann!

Etter å ha opparbeidet meg et forholdsvis innholdsrikt hjemmebibliotek er jeg nå på jakt etter et godt katalogiseringsprogram/ nettsted for å få en bedre oversikt over skattene mine.

Jeg har tilnå brukt LibaryThing- men er ikke helt fornøyd, så vet ikke om jeg er villig til å betale. Har brukt opp den 200 gratisbøkene, og det bare med en brøkdel av bøkene mine.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har andre tips? Enten eget programvare, evt tilsvarende nettside.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hva er det du ikke liker med LibraryThing? Jeg sverger til dem, så jeg blir litt nysgjerrig.

Wikipedia har oversikt og omtale av fire andre lignende nettsteder her. Selv har jeg så vidt vært innom Goodreads uten å bli nevneverdig imponert.

Her finner du mange forskjellige nedlastbare programmer. (Men det hjelper vel for så vidt lite å slenge ut lenker når man ikke har noen personlige erfaringer å bidra med.)

Edit: For øvrig er egentlig Excel min bestevenn når det kommer til å katalogisere bøker. Jeg hadde droppet LibraryThing før Excel, selv om jeg har lagt ned mest jobb i LT-katalogiseringen.

Endret av blaakopi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...